Kezdők minden hibája + a motor is szar.
Szöveges ítélet
Kezdők minden hibáját elkövettem.
Nem próbáltam ki mielőtt megvettem, és azt hittem igazat mond az eladó..hát nem így volt. Ha ilyenen gondolkozol, nem akarlak elkeseríteni, de olvasd végig...
Objektív hibák:
Először is, ezek régi motorok amivel nem lenne gond, de mivel pörögnek mint állat, hamar elkopnak. Van egy olyan típushibája hogy ha mentél vele egy kört és felmelegedett a motor és leállítod, akkor meg kell várni amíg visszahűl kicsit, mert nem lehet beindítani. Ez másoknál is jelentkező probléma..
Alkatrészt szerezni, olyat ami nem szétgányolt és 20 éves, tulajdonképpen lehetetlen, vagy egy vagyonba kerül.
A motor sokat eszik, kényelmetlen szörnyen. A hangja szép, 250 es létére megy mint az isten nyila, a 180-at viszi, ha működik...bitangul gyorsul, fekszi az utat, kirázza a lelkedet is.
A továbbiakban azt ecsetelem hogy sikerült 500.000 forintot rákölteni, 1 évet "használni" és 20 kilométer menni vele. Ha még nem vettem el a kedved akkor olvasd el ezt:
Mikor megvettem karburátor tisztításon és új gumikon kívül elvileg semmi dolgom nem lett volna vele. Hangsúlyozom, rengeteget hibáztam, de ezt a továbbiakban nem emlegetem.
Hazahoztam traderen, elvittem a szerelőhöz, megrendeltem a 2 gumit, ami kapásból nagyot dobott a költségvetésen, de ezt előre kalkuláltam. Kipucolták nekem a karbit, a motor indult, de nem lehetett vele közlekedni, mert kiderült hogy az első teleszkóp és a féktárcsa is ferde egy kissé...
Első teleszkópot kihengereltettem, gondoltam akkor már tegyük rendbe teljesen, szűrők, folyadékok is cserélve lettek. Na egy valag pénz ráköltése után már csak féktárcsát kellett szereznem. Na itt kezdődött a sz0pi..
Utángyártott 110.000 forint...bontott van 20ért. OK, megveszem, raknánk fel, nem jó...2 fajta van homorú, és nagyon homorú. Persze hogy a szerelő a másikat vetette velem...Segáz, szerezzünk másikat, természetesen az EGÉSZ ORSZÁG ÖSSZES BONTÓJÁBAN SE volt. Nem túlzok, kb 50 telefont eresztettem el, már a fékrendszer teljes átépítésén gondolkoztam amikor végre találtam egy esztergályost aki csinálta nekem féktárcsákat. A szerelő húzta a száját hogy nem gyári, de nekem már mindegy volt, csak mehessek vele. Összerakta, huhh...viszem haza, leállítom, ömlik belőle a benzin...
Qrvaanyázás, vissza a szerelőhöz. Elkoptak a tűk. Új karbi. Megvettem.
Új karbi be, szinkron, haza.
Másnap hegynek fel, lefullad, durrog megáll. Ezt eljátszotta még párszor, akkor döntöttem el hogy mennie kell. Megint szerelők, kiderült hogy hengerfejes. Megcsináltattam, nyugtatgattak hogy most már nem lesz baja, teljesen fel van újítva..
Hát egy hétig ment, aztán megállt az egyik henger. Szétszerel, kiderült hogy zárlatos valami...újrakábelezés, új gyertyák. Ja és valamikor az első teleszkóp öntvénye is szétrepedt, pedig sehova nem vertem oda. Egy plusz csavarral orvosolták, később a következő tulaj meghegesztette.
Akkor végre működött. Eladtam, de visszahozták mert hogy nem indult be...nekem persze elsőre beindult. Végül egy szerelő vette meg aki darabokra szedte és megcsinálta rendesen, mert látott már motort. Persze ajándék áron vitte el.
A legtöbb kidobott pénz abból adódott hogy mindent megvettem előre. Felszerelést,matricaszettet,ledes mindenféléket, olajakat, ruhát, sisakot, táskát, motoremelőt, stb...és ezek nincsenek benne a félmillába..Mindent csak akkor ha már megvan a gép, a neveden van, működik, és a TIED!!!
Előbb legyen ló, aztán nyereg.
Kezdőknek sem ajánlom, mindegyik kezdi beadni a kulcsot, a fórumon ahol a ninjások megosztották egymással a tapasztalataikat 10 ből 9-en eladták.
Az előző tulaj nem volt gondos, ez tény. Én sokat költöttem rá, ez is tény.
Hogy nem lesz több kis köbcentisem az biztos. Már megvan az új. Nem japán, nem olasz, nem német, KOREAI, és király. (hyundai, samsung,kia...csak hogy említsek pár szar koreait..)
Hibalista
- kopó:
- Első féktárcsa
- Hátsó féktárcsa
- Teleszkóp szimering
- teleszkóp hengerelés
- Lánc, lánckerék
- Akku
- vezérműlánc
- gyertyák
- szűrők....stb
-
- Nem kopó, dühítő:
- benzincsap
- karburátor (5x)
- Hengerfejek
- Önindító
- vészleállító
- gyújtáskábelek
- pipák
-
- stb,stb....
Ide hordtam szervizbe
Volt ez már mindenhol...
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 20 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | B12 | Következő motorja? | GT 650 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |