Japán műszer
Szöveges ítélet
A 2008-as motoros szezon kihagyása után tavaly ősszel döntöttem úgy, hogy a 2009-es szezont egy vasparipa nyergében fogom eltölteni.
Előtte egy GS500-as Suzukival koptattam az aszfaltot, most egy erősebb, de számomra nem túl erős gépet néztem ki. Illetve többet is. Ugyanis nézegettem az SV-ket, Horneteket, Fazereket is. Sőt, hogy őszinte legyek, inkább ezeket nézegettem, a végülis megvásárolt Kawára véletlenül bukkantam rá, de rögtön megtetszett. A 2006-os SV és Hornet formatervben évekkel le vannak maradva, a Fazerből pedig nem találtam minden szempontból megfelelőt. Hát így lettem boldog ER-6n tulaj.
Formaterv: olaszos, vagány megjelenés, bordó váz, ezüst tankkal és műanyag elemekkel. Ízlésen kár vitatkozni, de nekem bejön. Egyedül az első lámpát szokom azóta is
Műszerfal egyszerű, hagyományos fordulatszámmérővel és digitális sebességmérővel. Hátsó rugóstag a hátsó lengővilla szerves részét képezi, nagyon szép megoldás. Indexek gyárilag fehérbúrásak, féktárcsák szabdalt szélűek, aranyozott belső résszel… Kipufogó is nagyon szép kialakítású, ráadásul a súlypontot elviszi alacsonyabbra, így nagyon lassan is lehet vele közlekedni, végig stabil marad. Már gyárilag meglehetősen erős, érces hangja van, főleg 6 ezres fordulat felett…
Motor, váltó: soros kéthengeres, nyolcszelepes, 650 köbcentis, 72 lóerős gép, ami eltalált konstrukció, hiszen a 2009-es frissítéskor sem nyúltak hozzá szerkezetileg (csak áthangolták).
Alul is húz, de én 4 ezer alatt nem szoktam terhelni, legföljebb sebességtartásra használom ezt az alacsony tartományt. 4 ezertől aztán lehet cibálni… amit észre vettem, hogy nagyon finoman adagolható a gáz, nincs terhelésváltáskori rángatás, mint pl. az SV650-nél. A gáz potméterként működik gyakorlatilag, vagyis úgy megy, ahogy húzod neki. Váltó pontosan, finoman kapcsolható, alacsony sebességben azonban elég hangosan kattan (vagy csak én bénázok). Az áttételek szerintem jók, városban óra szerinti 60-as tempóhoz elég a 3-dik, lakott területen kívül 130/135-ös tempónál kb. 6ezret forog. Innen még simán meg tud lódulni.
Fék, kuplung, kezelőszervek: fékek jól adagolhatók, hátsó kicsit gyenge (nem baj), első pont jó. Kuplung szót sem érdemel, teszi a dolgát, a többi kezelőszerv is kézre áll, bár a Suzuki után furcsa volt az indexet kapcsolni, mert kicsit feljebb van. Visszapillantóban nem sokat látni, de ez nem er-6n sajátosság sajnos. Pár ezerért lehet venni szélesítőt, akit zavar.
Gyorsulás, végsebesség, menettulajdonságok: mivel kihagytam egy szezont, így óvatosan kezdtem az ismerkedést, de a bizonytalanságom nem akart múlni, haver meg is jegyezte, hogy a suzival sokkal jobban kanyarodtam. Aztán kiderült az ok: a gyári Dunlop gumik egyszerűen csapnivalóan tapadnak, ráadásul az én megvett példányomon "kockásra" volt koptatva a hátsó, így kanyarban bizonyos dőlésszögnél a talajjal érintkező felület a szokásosnál kisebb volt. No, akkor gumicsere elől-hátul. (Elől nem lett volna muszáj, de hát ha már lúd, legyen kövér). Vettem rá Bridgestone BT-021-eseket. Na ez már más világ, sokkal jobban tapadnak, így már élvezet kanyarogni. Végsebességet egyszer próbáltam, óra szerint megvolt a 200, tovább nem húztam neki, nagyjából ez a vége, talán még lassan vánszorgott volna egy kicsit feljebb, de hát ez a motor nem is erre van. Az ideális utazótempó 110-130 között van véleményem szerint. Ekkor még a menetszél sem zavaró, mert az első lámpa körüli idom kellőképpen tereli a levegőt. A gyorsulása a GS500 után szuper, 160-on nagyon gyorsan fent van. Forgatni igazából nem érdemes, hiszen ez egy nyomatékos kéthengeres masina, így én jellemzően 6-7 körül elváltok, de ha „sietek”, akkor sem pörgetem 9 fölé. (asszem 11250 körül szabályoz).
Ülésmagassága alacsony, nincs 80 cm, így hölgyeknek is ideális lehet, mondjuk a lányosabb sárga színben. Az ülés kevésbé kényelmes mint a Suzukié volt, így egy huzamban 100km-nél többet nem javaslok rajta senkinek.
Összességében: megnyerő, divatos formatervű, jó ár/érték arányú, könnyen kezelhető mindenes gép, kis szervizigénnyel (olajcsere 12 ezrenként!).
Hibalista
- Eddig semmi nem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
Kawasaki Pécs (Steelhorse)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |