Hűséges öreg Kawám
Szöveges ítélet
Mindig vonzottak a régi járművek, bár a szerelést maximum lelkes amatőrként művelem - a hozzáértés teljes hiányával - így leggyakrabban a szétszedésnél véget ér a művelet. 2013- ban üzletkötőként dolgoztam, egyik idős ügyfelem garázsában leltem rá a Kawára. Nagyjából 30 évig használta, munka fejében kapta Németországban. Azonnal jeleztem, hogy amennyiben megválna dédelgetett jószágától, én vagyok az embere. 2014-ben kerültünk újra kapcsolatba, ekkor jelezték, hogy szeretnének túladni addigi egyetlen járművükön. Gondolkodás nélkül rohantam a házhoz, megkérdeztem mi az ára, majd alku nélkül kifizettem az árát- egyébként igen jutányosnak tartottam.
Az utolsó pár évben elég sokat állt ezért azonnal szerelőhöz vittem ahol a kuplungszerkezet, folyadékok, lánc, és a gumik cseréje után még kapott egy karbiszinkront (ugyebár sorkettes blokk) majd fülig érő szájjal távoztam. Innentől 1 év gondtalan motorozás az észak- balatoni falvak között , majd az idei (2015) nyár elején elkezdett nehézkesen forogni az önindító. Szerencsére Keszthelyen találtam olyan villamossági szerelőt aki nem ódzkodott egy ilyen öreg vastól sem, így 5 nap után már mehettem is a felújított önindítóval felvértezett motorért.
Egy ilyen kis hengerűrtartalmú géppel nyilván nem vagyok az országutak királya, a kényelmes utazó sebesség valahol 100 és 110 km/h között van ilyenkor 6000-6200 között forog a főtengely 6. sebességben. Ez a vidéki túrákhoz éppen elegendő nekem de főutakon már néha kevésnek érzem.
Öreg kora és kis blokkja ellenére elöl hátul tárcsafékkel szerelték, amik képesek is belátható időn belül megállítani a motort, habár a a vékony gumik nem kifejezetten partnerek az intenzív lassításban.
Rövid túrákhoz (napi 100-200km) ideális társ, a hozzá kapott oldaldobozokban sok minden elfér, sátrat, hálózsákot pedig a farokidom fölé nyúló (nem túl esztétikus ám hasznos) konzolon tudok tárolni. Kényelem szempontjából is megfelelő, bár ennyi idő alatt már eléggé kipuhult az ülés, így hosszú távon (100 km fölött) már ad némi okot a mozgolódásra.
Összességében nagyon szerethető motor- útközben még soha nem hagyott cserben- kellemes hanggal, mivel számomra unikum amíg nincs lehetőségem nagyobbat venni naponta használom, utána pedig pihentetem a garázsban, hogy minél hosszabb ideig okozhasson alkalmi örömet.
Hibalista
- Kuplung szerkezet, önindító.
Ide hordtam szervizbe
Kisgumi Gábor
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kálóczi autóvillamosság
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | xl 650l Transalp |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |