GPZ 305 Az ideális kezdőmotor- elvileg
Szöveges ítélet
Gpz 305...
Ritka gép, 2 henger, 4 szelep, léghűtés, fogasszíjas hátsókerékhajtás, szerintem pofás külső. Az első négyütemű gépem volt. A motor elvileg ideális kezdőmotor, nem fogyaszt, nem megy:) A dupla féktárcsák meglepően jól fékeznek kis méretük és 1-1 dugattyújuk ellenére. Jól gyorsul méretéhez képest, jó a hangja, és a max fogyasztása 3.6L- volt kombinált üzemben(Bp-országút-Pilis).
az üléspozíció tipikus Gpz-s. A mai gépek közül a Bandithoz hasonlítanám. Nagyon kényelmes, egész nap üldögélhetsz rajta. A motor meglepően nyomatékos, 50-töl elviszi a 6.-at rángatás nélkül. Sokat jártam vele emeletes tanktáska+ bazi nagy vászontáskák kombinációjával, és mindig stabil maradt. Ezen a gépen éreztem meg először, mi az h "visszajelzés az útról". Perszer későbbi gépeim ebben jobbnak bizonyultak. A rugók előfeszítése elöl levegővel, hátul körmöskulccsal állítható, könnyen be lehet játszani az ideális tartományba. Himbás a szelepmozgatás, otthon könnyen szervízelhető, szépen hozzá lehetett férni mindenhez. Nagy hátránya a gépnek, hogy a két személyt nagyon megérzi. 2 személlyel és csomaggal kihívás lesz neki a pótos IFA is, hegyekben meg már katasztrófális, sokszor kell 2-be esetleg 1-be is visszakapcsolni.
Nagyon szerettem, annak ellenére, hogy sokszor rajtam volt a para, hogy vajon mi lesz a következő, ami megpusztul rajta, ugyanis sikerült egy csillogó-villogó, de döglődő tákolmányt vennem.
Sok sok pénz és idő beleinvesztálása után döntöttem el, sosem veszek többet motort ismeretlen forrásból, mert nem akarom más tákolásait javítgatni. Napersze ez nem jött össze.
Minden negatív tapasztalatom ellenére a gépet igazából meg akartam tartani 2. motornak- mindig is úgy véltem, motorból minimum 2 kell :-)
Kaptam rá egy nagyon jó ajánlatot, így nem annyira fájó szívvel eladtam. A szívfájdalom nem tartott sokáig. Másnap reggel átsétáltam ismerősömhöz a szomszéd utcába, és elhoztam tőle gyönyörű kék zephyr750-ét...de ez már egy másik történet..
Hibalista
-
- A motor megállt alattam 1000 együtt töltött km után. A komplett blokk ment a kukába, mivel az olajjáratba ragadt szanitertömítő áldásos tevékenysége miatt liláskékre égett minden odabenn. A komplett felújítás bontott cuccokból is belekerült majdnem a motor árába. Ezután még előjöttek kisebb hibák,persze egész mások, a blokk nyugton maradt.Az olajat eszegette, de nem vészesen. Leszakadtak az öreg szívócsonkok, elszakadt a fogasszíj, amiknek az árából simán kijött volna egy pofásabb Mz.
- Azóta persze okosabb lettem, külföldi források szerint is
- egyike a gyorsan elhalálozó, megbízhatatlan gépeknek.
Ide hordtam szervizbe
Bálint László, Kunadacs
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |