Gonosz, Gonoszabb, Leggonoszabb
Szöveges ítélet
A címben szereplő gonoszság a Kawasaki marketing üzeneteiből származik. A típusválasztásnál nem ez, hanem Mező Jani egy cikke volt a meghatározó. Rövid próba után megvettem. Gyorsan összebarátkoztunk, nagyon kellemes, jól vezethető (chopperes viszonylatban) modell fordított telóval, jó fékekkel.
Egy banális elcsúszást követően lejtőre kerültem - már ami az átalakításokat illeti. Cserére került az első lámpa (+xenon), átalakult a tank (panel eltávolítás, gyújtáskulcs elektronika az oldaldeknibe, gyorsbetöltő beszerelés), mart alu lábtartók kerültek fel, hátsó sárvédő megrövidült és ledes hátsólámpa került beépítésre. Ezek a vágásokkal járó átalakítások hozták a festést - két évvel a HD Night Rod előtt fehér versenycsíkok kerültek a fekete motorra (a csíkos Night Rodok érkezése után nem volt kedvem a folyamatos magyarázkodáshoz, hogy ez volt hamarabb, ezért átfestettem matt fekete, enyhe piros kristályos verzióra). A légycsapó méretű tükröket és indexeket is lecseréltem. Egyre jobban nézett ki a motor. Legyen a teljesítménye is ilyen, gondoltam, ezért nyitott légszűrőt (Küri), nyitott kipufogót (Muzzy) és egy padon megírt kommandert helyeztem fel koronaként, hogy a fékeket is javítsam fém csövek kerültek fel. Baromi jól ment, jól gyorsult, gyönyörű hangja volt, kiszélesedett a használható fordulatszám tartomány. A fogyasztás normál használatban csökkent, sportolva jelentősen nőtt. Hazai és lengyel túrákon is jól teljesített. Pakolni nem nagyon lehetett rajta (tanktáska, hátizsák, de ezek ugyanúgy stílusidegenek mint az oldaltáskák). 5-600 kilométer után elfárad az ember válla, háta. Több megállással azonban ezek a távok is megterhelés nélkül teljesíthetőek.
Őszintén ajánlom a típust (és a vele azonos, de olcsóbb Suzuki Maruder 1600-at is). Az enyém már elkelt, egy kedves barátom vette meg, de még az én garázsomban áll. Mindig meglep azonban, hogy milyen jól néz ki. Más is említette a nálam is jelentkező kormánynyak csapágy kopást , esetleg erre érdemes odafigyelni (mosásnál és használt vásárlásnál is).
Hogy miért adtam el? Mert jött a régi szerelem (Vmax) - új köntösben (VMAX), de az már egy másik Ítélet.
Hibalista
- Kormánynyak csapágy - csere - 4 év alatt elfáradt az aksi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Amargo (amíg Burka Józsi ott dolgozott)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Burka Józsi
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30600 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | SB50 | Következő motorja? | VMAX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |