Fürge kis disznó
Szöveges ítélet
Két éve vettem a motort. Előtte egy 1200-as BMW-m volt, de anyagi okokból egy olcsóbbra akartam váltani. Volt már előtte DL650 is, de mivel azt totálra törtem (szabálytalan autós miatt), ezért valami mást kerestem inkább (babonás vok). Már régen is nagyon tetszett ez az extravagáns motor. A mai napig nem számít avittnak, sem a külseje, sem a technikája. Viszonylag kevés van belőle, ezért kicsit kuriózumnak számít. Mindig nagyon rácsodálkoznak. Ennyit az optikáról!
Én 170 cm magas (alacsony) vagyok. A felszállásnál szükség van némi lazaságra. Ha teli van pakolva (3 doboz) akkor sokra. Magas a súlypontja, ezért kicsit meg szenvedek vele. Én egyébként az enduro, vagy az ilyen hasonlóan magas motorokat kedvelem. Egyenes kényelmes az üléshelyzete. Szerencsére rövid maga a motor is ezért nem kell nagyon előre hajolni a kormányhoz, mint a DL 650 vagy DL 1000 túra endurokon. A szélvédelme gyengébb mint a DL-nek, még MRA túraplexivel is. A rugós-tagok kemények, feszesek. véletlen se higgyük, hogy ez enduro! Ez egy magasított utcai motor, viszonylag jó vezethetőséggel. Ha jó az út, akkor nagyon jól lehet vele kanyarogni, kicsit alul kormányzott. Ha rosszabb, akkor ugyan úgy elpattog, mint egy naked bike. A DL, vagy a BMW GS itt sokkal jobban kivasalja az utat. Nagyobb 140-170 tempónál is jó az egyenesfutása, kanyar stabilitása (jó úton). Az első fékek használhatóak (jobb mint a DL 650), a hátsó csak dísz, mint a legtöbb motoron. A motor teljesítménye elfogadható. Ha csapatósan szeretsz menni, akkor kevés (KB mint a DL650). Mindennapos használatra, vagy nyugis túrázáshoz (kompromisszumokkal) megfelelő. A motor működése elég ideges, darabos és nyers. A Suzuki DL 650 ebben sokkal kifinomultabb! Fogyasztása 4,5-5,5 liter közt van. Ez tűrhető ehhez a teljesítményhez (a DL takarékosabb volt).
Összesítve azt mondanám jó kis motor. Pont elég kényelmes, erős és megbízható ahhoz, hogy a mindennapokban és a hétvégéken is jó társ legyen. A másik dolog pedig az ára! Ebben a kategóriában hasonlóan jó megbízható és egyedi motort ilyen árért nem lehet kapni. Ugyan ilyen évjáratú Suzuki(DL650), BMW(F650GS) vagy Honda(Transalp) modellek több száz ezerrel drágábbak. Azt gondolom megéri a Versys az árát!
Hibalista
- Teleszkóp szimering csere, oldaltámasz javítás, kipufogó tömítés csere.
Ide hordtam szervizbe
Maszek motorszerelő Csepelen. Még kezdő, de olcsó.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Fekti Gyálon. Keni vágja a Kawát. Rá jött a hibára 1 perc alatt, amit más szerelők nem tudtak orvosolni.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | R1150R | Következő motorja? | F700GS |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |