Fickós sorkettes!
Szöveges ítélet
Ott porosodott a szalonban, 2008-as gyártású, hát 2010 januárjábn elhoztam. Az Er-5-öt becserélték, és jó árat mondtak az Er-6-ra.
Már az Er-5 ösnél is éreztem, hogy íze van a sor kettőnek. Azóta vezettem sok nagyobb motort is, mindíg jó volt visszaülni az Er-6-ra.
Ha azt veszem, hogy a Honda éppen most készül elárasztani a világot a sor kettes blokk köré épülő motorcsládjával,akkor a Kawa az Er-6n/F/Versys gépekkel megelőzte a korát...
Elképesztően könnyed motor, minden magától értetődően történik, talán semmiben sem a kategóriája csúcsa, de az összkép karakteres. Nyomatékos, lent és középen, a fékhatás korrekt, igaz nem két újjal kell húzni, de soha- még a Dolomitokban - sem hagyott cserben.
Nem az a kifejezetten finom működésű motor. Remeg, zakatol, a szerpentiken motorfékre néha visszadurrog a gyári dobbal is. De mindezt nagyon szerethetően adja elő. Utassal sem válik kínosan erőtlenné. Nem mellesleg az utasaim ezidág nem panaszkodtak akár több száz kilóméter után sem, igaz van mögöttük egy túradoboz.
Nem olyan uanalmasan, sterilen jó mint egy Honda, nem olyan kifinomult mint egy Yamaha, hanem olyan vas, mint egy Kawasaki. Ezt is lehet szeretni!
Tetszik a blokk alá dugott gyári dob. Túrázok vele jobbára így nem cserélem le, mert hosszú távon komfortos, hogy nem hangos. Alapjáraton nincs szép hangja, de fordulaton már kellemes akusztikai élményt nyújt. Jópofa az oldalra kidobott rugóstag is, és nagyon egyszerűen állítható a keménységi fokozata egy körmöskulcsal.
A 72 lóerőt sokan mosolyogják gondolom, de azok még nem mentek ilyen motorral, 6000ford/percnél megy éppen 130-at. Ez egy 650-es blokktól azt gondolom tisztességes. Szerintem a sornégyes 600-asoknak ehhez minimum 1000 ford/perc-el több kell. A 66 nm érezteti a hatását, szépen lehet vele nyomatékból is dinamikusan motorozni, éppen ahogy én szeretem...
Hibalista
- Egy alkalommal lelazult a jobb oldali tükör.
Ide hordtam szervizbe
Kawasaki Magyar
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Laci
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Er-5 | Következő motorja? | Zrx 1200 R |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |