A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Zx-9r 1994 (900)

Zx-9r 1994 (900) 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

Fenevad a lábaid közt

Szöveges ítélet

Frissítés 2017.05.
Imádnivaló szörnyeteg! Egyre jobban szeretem. Nehéz ellenállni a csábításának. Ha előzni szeretnél, szinte toporzékol, mint egy versenyparipa: "Húzd meg a gázt! Beférünk!". Karburátor ide vagy oda, gyorsan reagál a gázra. Az erő azonnal ébred és alacsony fordulaton is brutálisan húz. A hangorkán pedig azonnali elismerés: jól csináltad! :-D
Továbbra sem romlott el semmi. Az 1000km-ként olajozandó sportlégszűrő olajozás az egyetlen kellemetlenség.
===================
Suzuki GS500, 30.000 km-t tettünk meg együtt, túráztunk, kanyarogtunk a Mátrában. Első motornak kiváló volt. Szeretem most is.
A végén már hiányzott pár dolog: több erő, komolyabb fék és stabilabb kanyarvétel.
Sokféle motort kipróbáltam, és sikerült leszűkítenem a kört a sportos túrázókra.
A 900-as ninja nem sporttúra gép, inkább egy sportmotor abból az időből, amikor még nem törekedtek rá, hogy rövid és könnyű legyen egy sportmotor.
A külső ízlés kérdése: nekem tetszik. Első motornak ne vegyél ilyet, mert véged lesz, mint a botnak (csak a botnak kettő van).

Egy 500 köbcenti körüli motor - és min 10.000 km gyakorlat - után viszont bátran ajánlom. A Kawasakik legendás vadsága nem érezhető benne úgy, mint pl. a ZZR1400-ban, ahol 2 mm-rel több gáztól már kicsúszik alólad a nyereg.

A fék is finoman adagolható, és fog, mint a satu. Nagy sebességnél (>200) is hatékony. Ez a ráncfelvarrás utáni (macskalámpás) darabokra igaz, amin a 4 dugattyús Nissin van. A korábbi kiadásokon 6 dugós Tokico található, amit 1200-as Banditon teszteltem: gyenge volt.

Meglepően kényelmes, azt hittem, a GS után fájni fog a derekam, vagy a csuklóm, de nem. Simán mennek vele a napi 500km/8 óra motoros túrák.
A szélvédelem mell magasságig tökéletes, afölött nem jobb, mint egy naked bike-on (186 cm vagyok). 170-180km/h fölött már hasalni kell a tankra; úgy megszűnik a szélzaj is, ami egyébként erős. Ilyen sebességnél még atomstabilan megy.
Városban araszolni vele viszont utálatos érzés, na, ott aztán jön a fájdalom.

Kanyarodni is jól tud, főleg, ha jó gumi van fent. Dunlop Sportmax D 212 GP PRO utcai versenygumival vettem (ez nem vágott slick vagy hasonló hülyeség, gyári gumi), nagyon tapad, ha szeretnél nagyokat dönteni a kanyarban, ajánlom. Az új ára borsos (160 ezer/pár), jó egy versenyző ismerős, aki odaadja 30-ért használhatóan, de kopott oldalsó futófelülettel - eleinte úgysem fogsz annyira dönteni, hogy zavarjon.
Meg kell jegyezzem, hogy nem kanyarodik úgy, mint egy GSX-R1000, amit volt szerencsém kipróbálni, de egy GS500 kaliberű motorhoz képest úgy fogod érezni, hogy megtanultál motorozni.

Előzés? Felejtsd el. Van helyette "Solo kapitány: Fénysebre!" jellegű gyorsulás. :-) Két-három kamion egymás mögött? Nem probléma. Eleinte módjával érdemes, mert fel lehet kapni az elejét hirtelen gázadással az első két fokozatban.
Érkezés után garantált a fél órás "hűű b...meg, hűűű b..." és tetemes mennyiségű adrenalin+endorfin keringés a vérben.

Pakolhatóság: csapnivaló. Szeretek túrázni, de erre a motorra nem lehet hátsó dobozt tenni. A ráncfelvarrás előtti változatnak még volt utas kapaszkodója, annak a helyére fel lehetett szerelni. Marad a tanktáska. :-(
A hátsó ülés alatti rekesz viszont méretes: befér egy nagy U-lakat, EÜ pakk, izzókészlet, esőruha.

Összefoglalva: ha már rájöttél, hogy a sportos (de elsősorban nem pályázós) motorozás neked való, akkor fontold meg a ZX-9R-t. Erősen javaslom a 2002-2003-as, ráncfelvarrott, macskalámpás változatokat, mert sok mindent javítottak, nem csak a külsőt.

Extrák, amikkel együtt vettem:
Akrapovic leömlők és dob
Dynojet fúvókák
Sport levegőszűrő - túrán egy átok, mert 1000km-ként tisztítás és olajozás kell neki, de az előző kettővel összehangolva kapsz pár +lóerőt :-D.
LSL kormány lengéscsillapító, nagy gyorsításokhoz hasznos.
Hyperpro rugók, ez is hasznos. A csillapítás és előfeszítés egyébként állítható.
Bukógomba: ne legyen rá szükség.
Fokozatkijelző: azt hittem, hülyeség, de nem. Különben nem fogod tudni, milyen fokozatban vagy, mert mindenhol húz.
Fémhálós fékcső: kell.
Túra plexi: kell.

Az ítélet címét Gizmó találta ki. :-)

Hibalista

- Eddig semmi nem romlott el. Olajcsere volt és karburátor szinkronizálás.

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 21000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Suzuki GS500 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.