Fenevad a lábaid közt
Szöveges ítélet
Frissítés 2017.05.
Imádnivaló szörnyeteg! Egyre jobban szeretem. Nehéz ellenállni a csábításának. Ha előzni szeretnél, szinte toporzékol, mint egy versenyparipa: "Húzd meg a gázt! Beférünk!". Karburátor ide vagy oda, gyorsan reagál a gázra. Az erő azonnal ébred és alacsony fordulaton is brutálisan húz. A hangorkán pedig azonnali elismerés: jól csináltad! :-D
Továbbra sem romlott el semmi. Az 1000km-ként olajozandó sportlégszűrő olajozás az egyetlen kellemetlenség.
===================
Suzuki GS500, 30.000 km-t tettünk meg együtt, túráztunk, kanyarogtunk a Mátrában. Első motornak kiváló volt. Szeretem most is.
A végén már hiányzott pár dolog: több erő, komolyabb fék és stabilabb kanyarvétel.
Sokféle motort kipróbáltam, és sikerült leszűkítenem a kört a sportos túrázókra.
A 900-as ninja nem sporttúra gép, inkább egy sportmotor abból az időből, amikor még nem törekedtek rá, hogy rövid és könnyű legyen egy sportmotor.
A külső ízlés kérdése: nekem tetszik. Első motornak ne vegyél ilyet, mert véged lesz, mint a botnak (csak a botnak kettő van).
Egy 500 köbcenti körüli motor - és min 10.000 km gyakorlat - után viszont bátran ajánlom. A Kawasakik legendás vadsága nem érezhető benne úgy, mint pl. a ZZR1400-ban, ahol 2 mm-rel több gáztól már kicsúszik alólad a nyereg.
A fék is finoman adagolható, és fog, mint a satu. Nagy sebességnél (>200) is hatékony. Ez a ráncfelvarrás utáni (macskalámpás) darabokra igaz, amin a 4 dugattyús Nissin van. A korábbi kiadásokon 6 dugós Tokico található, amit 1200-as Banditon teszteltem: gyenge volt.
Meglepően kényelmes, azt hittem, a GS után fájni fog a derekam, vagy a csuklóm, de nem. Simán mennek vele a napi 500km/8 óra motoros túrák.
A szélvédelem mell magasságig tökéletes, afölött nem jobb, mint egy naked bike-on (186 cm vagyok). 170-180km/h fölött már hasalni kell a tankra; úgy megszűnik a szélzaj is, ami egyébként erős. Ilyen sebességnél még atomstabilan megy.
Városban araszolni vele viszont utálatos érzés, na, ott aztán jön a fájdalom.
Kanyarodni is jól tud, főleg, ha jó gumi van fent. Dunlop Sportmax D 212 GP PRO utcai versenygumival vettem (ez nem vágott slick vagy hasonló hülyeség, gyári gumi), nagyon tapad, ha szeretnél nagyokat dönteni a kanyarban, ajánlom. Az új ára borsos (160 ezer/pár), jó egy versenyző ismerős, aki odaadja 30-ért használhatóan, de kopott oldalsó futófelülettel - eleinte úgysem fogsz annyira dönteni, hogy zavarjon.
Meg kell jegyezzem, hogy nem kanyarodik úgy, mint egy GSX-R1000, amit volt szerencsém kipróbálni, de egy GS500 kaliberű motorhoz képest úgy fogod érezni, hogy megtanultál motorozni.
Előzés? Felejtsd el. Van helyette "Solo kapitány: Fénysebre!" jellegű gyorsulás. :-) Két-három kamion egymás mögött? Nem probléma. Eleinte módjával érdemes, mert fel lehet kapni az elejét hirtelen gázadással az első két fokozatban.
Érkezés után garantált a fél órás "hűű b...meg, hűűű b..." és tetemes mennyiségű adrenalin+endorfin keringés a vérben.
Pakolhatóság: csapnivaló. Szeretek túrázni, de erre a motorra nem lehet hátsó dobozt tenni. A ráncfelvarrás előtti változatnak még volt utas kapaszkodója, annak a helyére fel lehetett szerelni. Marad a tanktáska. :-(
A hátsó ülés alatti rekesz viszont méretes: befér egy nagy U-lakat, EÜ pakk, izzókészlet, esőruha.
Összefoglalva: ha már rájöttél, hogy a sportos (de elsősorban nem pályázós) motorozás neked való, akkor fontold meg a ZX-9R-t. Erősen javaslom a 2002-2003-as, ráncfelvarrott, macskalámpás változatokat, mert sok mindent javítottak, nem csak a külsőt.
Extrák, amikkel együtt vettem:
Akrapovic leömlők és dob
Dynojet fúvókák
Sport levegőszűrő - túrán egy átok, mert 1000km-ként tisztítás és olajozás kell neki, de az előző kettővel összehangolva kapsz pár +lóerőt :-D.
LSL kormány lengéscsillapító, nagy gyorsításokhoz hasznos.
Hyperpro rugók, ez is hasznos. A csillapítás és előfeszítés egyébként állítható.
Bukógomba: ne legyen rá szükség.
Fokozatkijelző: azt hittem, hülyeség, de nem. Különben nem fogod tudni, milyen fokozatban vagy, mert mindenhol húz.
Fémhálós fékcső: kell.
Túra plexi: kell.
Az ítélet címét Gizmó találta ki. :-)
Hibalista
- Eddig semmi nem romlott el. Olajcsere volt és karburátor szinkronizálás.
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Suzuki GS500 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |