Fekete Tűzhányó
Szöveges ítélet
Azt tudni kell, hogy egy Suzuki Bandit 650S-ről ültem át, ami azért egy más kategória... Már csak azért is, mert egy sornégy és egy V-kettő karakterisztikája kicsit eltérő. A többi lényeges különbségről már ne is beszéljünk! Bár a motorcserére tavaly augusztusban került sor, azért még gyorsan sikerült beletennem mintegy 3800 km-t a szezon végéig. Ez már az ötödik motorom - így túl a negyvenen - de azt hiszem, karakterében ez áll a legközelebb hozzám.
A motor esztétikuma szubjektív dolog, de szerintem az egyik legszebb cruiser, amit gyártanak. Főleg a merevvázat imitáló hátsó lengővilla miatt.
A motor alacsony fordulatról is jól tol, ha húzod neki és gyorsan felváltogatsz, egész szépen gyorsul. Apropó: váltás! A váltópedál himbás, nagyon kényelmesen - és lazán - tudsz sarokkal felkapcsolni. Az üléspozíció laza, a trepni szerintem jobb, mint a sima lábtartó (például a Custom változaton). Egyébként a lábtartó aljára szereltek koptatóbetétet, ami nem hülyeség, nekem már a második napon sikerült lekarcolnom - hiába, a Bandit után figyelnem kell a szűkebb gyors kanyarokban! :-) Egyébként a gyári Dunlop D 404-gyel szerelt futómű jóval többet bírna, mint amennyire a trepnik miatt döntheted,de ez nem azt jelenti, hogy túlságosan hamar leér (legalábbis kategóriájában), hanem inkább azt, hogy érzésre is stabil, jóindulatú a futóműve. Ezt egy adriai túra után bizton állíthatom! A rugózása kellemes, sporttúra motor után rosszabbra számítottam egy ilyen alacsony gépnél, de érzésre nem rosszabb, mint a Bandit volt. Persze nem Pesten lakom... A laza, 80-90 km-es cirkálótempót nyugisan tudja, de ha arról van szó, autópályán is megállja a helyét, jöttem vele haza a labancoktól pályán, 130-140-es tempót erőlködés nélkül viszi, ilyenkor inkább a menetszél az, amivel meggyűlik a bajod: kell kapaszkodni! A fékek - miután bekopnak - megfelelő erővel lassítanak, de jellemzően a hátsó féket is rendesen használni kell, ha nagyobb tempóról akarsz megállni. Persze ez megint csak természetes egy cruisernél. Lassú haladásnál kanyarodva a kategória jellegéből adódóan be akar fordulni az eleje, ellen kell tartani, de ez sem vészes, hamar meg lehet szokni.
Fogyasztása nálam egy személlyel (62 kg, 167 cm) és némi csomaggal 3,5-4,2 liter körül alakul, normál tempónál inkább az alsó érték közelében. Minden tankolásnál számolom az átlagfogyasztást, őszintén szólva meglepett, hogy 900 köbcentire ennyit eszik. Mármint ilyen keveset. Ez a 20 liter kapacitású tankkal nagyon jó hatótávolságot biztosít - cikiztem is a Sporis barátomat, amikor együtt túráztunk és kétszer olyan gyakran kellett tankolnia, mint nekem. :-) Ja, el ne felejtsem, hogy a szíjhajtás miatt nem kell láncsprézni - tiszta és nem macerás!
Utólag rátettem egy bukócsövet, egy háttámlát csomagtartóval és két oldaltáskatartót - ezeket a Müce Chopperstől rendeltem Kaposvárról, jó minőségűek, szépek, időben szállították és jóval olcsóbbak a gyárinál. A Louisnál Grazban vettem egy pár bőr oldaltáskát és egy vízhatlan hengertáskát (nem bőr), így egy személlyel nagyon jól pakolható, a háttámla meg az utasnak jelent kényelmet. Az ülések egyébként kellemesen puhák, az utasülés sem kínzóan vékony vagy kicsi.
Negatívumként hirtelen csak az jut eszembe, hogy nincs rajta gyárilag vészvillogó, ez hiányzott, amikor eltévedtünk útközben és le kellett állnunk a leállósávban térképezni...
Összességében egy nagyon kiegyensúlyozott, kényelmes, kellemesen vezethető gép, szerintem elfogadható ár/érték aránnyal. Az elődjéről (VN 800) azt mondják, hogy hosszabb távon is problémamentesek, remélem génjeiben ezt is örökölte!
Szóval, csak ajánlani tudom!
Update, 13200 km: Túl a tizenkétezres szervizen továbbra is elégedetten cirkálunk a vassal. Túl vagyunk egy újabb adriai túrán, jópár belföldi és néhány kisebb külhoni utazáson, és egy vezetéstechnikai tréningen. Utóbbihoz csak annyit: hihetetlenül élvezetes egy ilyen vassal folyamatosan karcoló trepnikkel motorozni az Euroringen! :-) A gumik is jól bírják, szerintem kb. 18000-et el fognak menni. A fékbetétek kopása sem számottevő még. Fogyasztása továbbra is a 4l-es átlag körül mozog. Olajat nem eszik két olajcsere között (a gyári 12000km-es előírás helyett 6000-nél is beiktattam egy olaj- és szűrőcserét - megérdemli). 12000-nél cserélni kellett a gyertyákat (spéci gyertya való bele) és a légszűrőt. Mostanában elgondolkodtam egy szélvédő felszerelésén, mert 120 felett a menetszél igencsak erősíti az izomzatot.
Hibalista
- Még semmi, remélem ez sokáig így is marad!
Ide hordtam szervizbe
Kawasaki Magyar - Szombathely
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |