Ezt nem kellett volna... :)
Szöveges ítélet
Első motorom volt, beleszerettem a kereskedésben, és megvettem jó drágán (jó 100e Ft-tal az ára fölött). Cserébe: 6hónap gari, ingyenes szállítás a szervízbe műszaki hiba esetén (road service), ingyenes cseremotor.
A motorról: 100-120 kényelmes neki, fékei gyengék, első villa nagyon lágy, gyakran felüt. A lábtartó alacsonyan van, állandóan leért a lábam a kanyarokban. Végsebesség: 170km/h. Két személlyel már nincs ereje, a fékek veszélyesen gyengék, a felfüggesztés még gyakrabban üt a kátyúkon. Hangját szerettem (kerker kipufogórendszer). Tank nagyon kicsi, 15 liter, főleg a fogyasztás miatt (erről később).
A kereskedésről: A RedBaronban megetettek a 6 hónap garanciával, meg átvizsgált motor, garantáltan rendben van, stb. Itt ott karcos volt, nem törődtem vele, elvégre 12éves volt már akkor a motor. Az első tankolásnál kerekedett a szemem: 7,2 liter/100km, visszavittem, azt mondták ez ilyen... A család szerelőjével 1 hónapig játszottunk vele, levittük 6,2-6,3-ra (ezek normál használat mellett, 110-120 utazó, gyorsulásnál 6-7ezerig pörgetve). A garancia alatt RB-ba kellett vinni szervizelni: olajcsere 3000km-enként + hozzácsapnak egy átvizsgálást, ha kéred, ha nem: kb 20000 Ft, shell olajjal (amikor 4000km van benne, már valahogy érezni a motoron, hogy megérett az olajcsere). És ebben az árban benne van a 20% kedvezmény, mert náluk vettem a motort. Bontott sportkipufogó rendszer árajánlat: 200e Ft (a vadonatúj Japánból rendelve ~70e :) ) A garancia lejárta utáni első szervízkor persze kiderült, hogy a láncszett cserés, a fékbetétek meg vannak égve (nem én égettem meg, az tuti), teleszkópszimmering csere, átvizsgálás, karbiszinkron: 50e Ft :P . Hosszabb szervizek esetén cseremotort adnak, ingyen.
Eladni is jó nehéz volt, először próbálkoztam RB-nál, beszámításra: 350e-ért vették volna vissza egy 750e-ért hirdetett Thundercatbe (580-ert vettem alig egy éve!), magánszemélynek nem sikerült eladnom, végül beszámíttattam egy másik kereskedőnél.
Mivel japán belpiac, alkatrészeket nehezen találni. Ha talált az ember, akkor meg jó drága. Azért a zephyr zone fórum hasznos segítség, meg a webike.net.
Összességében: motorozni rajta jó, addig amíg egyedül jár az ember. Két személyes használatra szerintem alkalmatlan, fogyasztása magas. Alkatrészek drágák, nehezen találni. Szerencsére csak kopó alkatrészeket kellett cserélnem.
Egy valamit megfogadtam: én a RB-nál motort többet nem veszek! :)
Hibalista
- lánc-szett - első teleszkóp szimmering - első fékbetét
Ide hordtam szervizbe
RedBaron, Győr : drága, lehúzós, átverős, de gyorsan dolgoznak, előre megmondják az árát a javításnak, és kaptam cseremotort is (mivel náluk vettem a motort)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Szentesi Tamás, Volvo Szentesi, Bük : család ismerőse
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | FZS600 Fazer |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |