Energia-kiscsikó
Szöveges ítélet
Naked bike-ot kerestem Suzuki GS 500 után, ami megfelel néhány feltételnek:
- könnyű (200 kg alatt)
- fordulékony
- megbízható
- egyenes háttal lehet vezetni
- nem 1 hengeres
- nem drága
- erősebb a GS 500-nél, de nem kell, hogy vadállat legyen. Gyorsulásra ott a Ninja.
Kawasaki Er6, Yamaha MT07, Triumph Street Triple volt a képben. Véletlenül akadtam rá a Z650-re, ami az Er6 kicsit módosított blokkját kapta.
Az első gondolatom az volt, hogy "a Kawasaki megcsúfolta a Z hírnevét". Utána rájöttem, hogy név ide vagy oda, a Z650 nekem való lehet. Gyakorlatilag minden feltételt teljesített.
6 hónapja, hogy megvan, és már 6500 km-t mentem vele. Városban, országúton, autópályán, Hungaroringen, Kárpátok szerpentinjein: mindenhol megállja a helyét.
Alacsony embereknek tervezték, 186 cm-es magasságommal eleinte furcsa volt. Egyenes háttal megülhető, a lábakat nem kell vészesen behajtani. A nyereg elég rövid, nem lehet rajta helyezkedni. Hosszú távon nagyon kényelmetlen, amit lónyereg alátéttel javítottam (3 cm vastag puha gél). Így már ment a 650 km egy nap alatt a Fogarasi havasokig. Autópálya sebességnél (vagy fölötte) a szél már rendesen fúj, fárasztó vele nagy távokat így megtenni.
A rövidke hátsó ülés alatt legfeljebb egy eü tasak fér el. Szerencsére a segédvázon van 2-2 csavar, ahová a doboztartót rögzíteni lehet. Kiegészítve egy Givi tanklockos tanktáskával és 2 db kínai szövet oldaltáskával elegendő hely van 7-8 napos túrára is.
A motor kinézete nem üt akkorát, mint egy Z750, de látszik a sok szegleten, hogy igyekeztek agresszívebb formát adni neki, mint az elődjének volt. Kifejezetten szép lett a tank és a hátsó villa. A matt fekete motort némi zöld 3M 1080 karosszéria bevonó fóliával "kawásítottam".
ÉS AMIKOR ELINDULUNK...a motor játékosan viselkedik, mint egy vidám kiscsikó. Fürge, alacsony fordulattól kezdve, és ez egyenletesen kitart majdnem tiltásig. Egyesben egykerekezésre is hajlamos, ha nem vigyázunk. A váltó precíz, könnyen kezelhető, hallható kattanással veszi be az egyest. Az is tetszik, hogy ha megállunk, 1-esből felfelé nyomva a kart garantáltan az üresbe teszi, sosem kettesbe. Erősebbnek érződik a gyár által megadott 68 lónál. Könnyű vele előzni. A kanyarokat szereti, gyerekjáték vele a döntögetés. A motorfék nagyon határozott, üzemi fékkel kevesebbet kell fékezni; egyébként jól adagolható és elég erős. Az oldalszelet nem szereti. A futómú elől nem állítható és rossz úton pattogós. A gyári gumit többen fikázzák, szerintem használható arra, amire szánták.
Egyhengerest a rezonancia miatt nem szerettem volna. Sajnos a Z650 is rezonál, jobban, mint a GS500 tette. A lábtartó már gumival borított, mégis jó szolgálatot tesz egy rezgéscsökkentő talpbetétes munkavédelmi bakancs. A tükörben is elmosódik a kép.
Hasznos, hogy van benne ABS, finoman pulzálva működött, amikor aprókövön teszteltem. A csúszókuplung nedves úton visszakapcsolásnál nem segített, a hátsó kereket meg lehetett csúsztatni.
A fogyasztása mesés: 3,5-4,5 liter, ha szabályokat betartva használod. 130 felett a fogyasztás elkezd növekedni.
Kezdő és haladó motornak is tudom ajánlani. Könnyű megszeretni, jól kezelhetó, nagyon jóindulatú motor.
Hibalista
- Semmi nem romlott el még.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 49 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | GS 500 | Következő motorja? | Bonneville T120 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |