Emocionális, és racionális választás
Szöveges ítélet
Sokáig gondolkodtam, mielőtt nekiláttam az írásnak. Egyrészt nem akartam, hogy elegendő tapasztalat híján ömlengő, elfogult írás szülessen, másrészt amikor elég tapasztalat gyűlt össze, vártam az ihletet. Észrevettem egyébként,hogy az írások hossza, és a megtett km-ek száma fordított arányban áll egymással. Nem igazán értem, bár magamon is látom, hogy a vétel pillanatában oldalakat tudtam volna írni, de most meg 3 hónap alatt is alig jön össze.
Szóval, 2007 május közepén vettem át a gépet, ami egy sárga 2006-os modell ABS-szel. Utolsó darab volt talán az országban, mert sok helyen megkérdeztem. Csak ez a szín jött be, pedig jövőre lesz zöldben, és kékben is, az lett volna az igazi. Ez az első saját nagy motorom, ültem már nagyobb gépeken, de huzamosabb ideig nem volt lehetőségem használni 250-esnél nagyobb motort. Kipróbáltam a vásárlás előtt az összes naked, félidomos gépet a 600-as kategóriában. Mindegyiknek volt valami hibája, ami miatt nem jött be. A legtöbbnek az, hogy 4 hengeres. :D Az SV-nek meg az, hogy kényelmetlen.
Eleinte nem tetszett a vas a fejidom miatt, de mára megszoktam, meg úgysem azt nézegetem menet közben, így végül ő lett a kiválasztott.
Nagyon élveztem az elején a (akkor még) hatalmasnak tűnő erőt, nyomatékot. Nagyon könnyen irányítható, kezdőnek tényleg tökéletes, és most, hogy már bőven megszoktam, és lassan kezdem kimotorozni a tudását, még mindig nagyon élvezem a vele való motorozást. Azért még mindig többet tud, mint én. :) Sok helyzetben használtam, városban, országúton, autópályán, rövidebb-hosszabb túrákon, Hungaroringen. :)
Városban jól jön a kis tömeg, a nagy nyomaték alacsony fordulaton, a fordulékonyság.
Országúton is elemében van, 90-120-as tempót tartva kimegy a világból, kellemes a hangja, alig eszik, és élvezetes a menetszél.
Autópályán már látszik, hogy nem ez fekszik neki a legjobban. Hiányzik a szélvédelem, így 130-140-es tempónál még jó rajta utazni, felette már erőlködés. 130-nál a blokk is már 6000-et forog, aminél kevesebb is elég lenne, elbírná nyomatékkal. Erővel bőven győzi a tempót, 140-ről még simán lehet gyorsítani, 180-ig nem torpan meg. Felette kicsit fogyni kezd a szufla, 210-ig azért felküzdhető a sebesség, de nem egyszerű megmaradni rajta. :)
A túraképességekről írnék pár szót. Én nagyon sokat túráztam vele, gyakorlatilag szinte folyamatosan. A blokk abszolút megfelel a követelményeknek, kellően nyomatékos, nem kell szétforgatni, alulról is szépen húz. Én jól bírom rajta a hosszú túrákat, a legtöbb megtett út közel 900km volt 1 nap alatt. Nem mondom, hogy amikor leszálltam este, akkor fitt voltam, de nem volt vészes. Jellemzően 600-700km-es túrákat teljesítettem vele. Mivel a túratempó nem gyors, így a szélvédelem nem hiányzik. Az üléshelyzet kényelmes, az ülés viszont lehetne jobban párnázott, hogy kényelmesebb legyen. Az egyszemélyes túrázáshoz tehát elegendő, hosszabb távon is. Két személynek viszont egy kicsit kényelmetlen, szűkös. Két személyt már nagyon megérez. A blokk dolgozik becsületesen, de sűrűbben kell használni a sebváltót, el tudnék képzelni még több nyomatékot (A BMW F800-féle sor2 blokk lenne az igazi).
A motor karakterisztikájával maximálisan elégedett vagyok, főleg, ha a kategóriatárasait nézem. A sor4 motorok nyomatékszegények ebben a kategóriában, a V2 meg sokat eszik, és a járáskultúrája sem olyan szép, mint ennek.
Fenntartási költségei minimálisak. Biztosítás nekem 4300/negyedév. Fogyasztás 36000km-re vetítve 4,4l/100km. Legkisebb fogyasztásom 3,75l volt 1 személyes poroszkálós 80-90km/h tempó mellett. Legnagyobb fogyasztásom 6,1/100km volt, amikor autópályán téptem haza éjjel, már nem volt kedvem lassan menni, mert sosem értem volna haza. Azóta közelében se volt. 2 Személlyel, csomagokkal, hátsó dobozzal, 140-es átlagtempóval 5,3l/100km-es átlagfogyasztást sikerült produkálni 800km-en. Lengyelországba mentünk túrázni Szlovákián keresztül. Szlovákiában megtett 280km-n 3,9l/100km fogyit sikerült összehozni 2 személlyel, oldal, és hátsó dobozokkal....
Kopóalkatrészre még nem költöttem 24ekm alatt, a láncon a 18000-es szervizen húztak először, fékbetéteken nem látszik kopás, csak a hátsó gumin látszik a használat. Meg az elsőn érződik, mert a szabálytalan kopás miatt 70-80 között enyhén szitálni kezdett elengedett kormány mellett. Ezt egyértelműen az első guminak tulajdonítom, de egyáltalán nem vészes, még bőven jó, ha nem engedem el a kormányt észre se veszem. A hátsó olyan 21500 km-t bírt, az első is odavolt, de még néhány ezrest használtam. 36ekm körül javasolt szelephézagot ellenőrizni, meg a gyertyákat is ráér ekkor kicserélni, mert iridiumos gyertyák vannak benne gyárilag, ezért min. 30ekm-t, de inkább 36ekm-t kibírnak. Láncot cseréltem 30ekm-nél, mert a szutyok valvoline láncspré nem bírt ki egy Budapest oda-vissza utat, és hazafele megsült az autópályán. Szóval közel tökéletes arra, amire használom. Kicsit a túraképességein javítanék.
Egyetlen motor van jelenleg, amire kicserélném, ha szánnék rá pénzt. BMW F800ST. Na az tökéletes. Mindent tud, amit ez ER-6, és mindenben tökéletes, amiben az ER-6 lehetne jobb. Szíjhajtás az utálatos lánc helyett, túrásabb, és erősebb, de ugyanolyan takarékos. Majd egyszer.
Szerk.: 2008.05. Megnéztem az F800-t, csalódás, nincs alternatívája az er-6-nak épeszű plusz ráfordítással.
Hibalista
- Kopó alkatrész: lánc, gumi (21500km- hátsó, 26000km - első)
Ide hordtam szervizbe
Steelhorsemotor Pécs
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |