Élmény és megbízhatóság kis pénzért
Szöveges ítélet
Első nagymotorom, egy Simson SR50 után ültem át rá, szóval elég nagy volt az előrelépés.
Az 50LE papíron leírva nem tűnik valami soknak, de egy 220 kilós motort azért eléggé lendületesen meg tud mozgatni. :) 5-6 másodperc alatt megvan neki a 100, és 150-160-ig teljesen jól gyorsul, utána már kelletlen. 2000-2500-as percenkénti fordulattól már használható, és kiszámíthatóan jön meg az ereje felfelé haladva, 4000-től él igazán. Hajlandó elforogni akár 11.000-ig is, de igazából csak 7-8000-ig érdemes pörgetni, utána már csak a hangja nő. Úgy gondolom, hogy tempós közlekedéshez és egy kis vidámkodáshoz is elegendő a teljesítménye, de (a kismotorról átszokás után) nincs meg rajta a "bazzegleszakadafejem" érzés, senki se keresse ilyen célból.
Cserébe a benzinkúton nem érnek meglepetések, legalábbis negatívak biztosan nem. A megtett kilóméterek alatt a legkisebb fogyasztásom 3,8l, a legnagyobb 6,1l, az átlagos pedig 4,3l volt, pedig nem vezetek lassan.
Használtam egyedül és utassal is, a plusz egy főt azért megérzi, de kisebb távokat (100-150km) simán meg lehet tenni vele különösebb megerőltetés nélkül. Ennél hosszabb utakat nem sokszor tettem meg vele, de akkor már előjött a zsibbadás és az elgémberedés.
Az elől egy tárcsa, hátul dobfék teljesen jól megfogja a motort, én sosem éreztem kevésnek. Könnyen lehet dönteni, felegyenesedni se durván akar, élvezetesen és tempósan lehet vele kanyarodni, de ennek ellenére azért nem egy sportmotor.
A megbízhatóságot és a fenntartási költségeket tekintve szinte hibátlan. Mindig menetkész volt, csak a kopó/fogyó dolgokat kellett cserélni rajta. Illetve egyetlen dologra mégiscsak kellett költenem, ez a kipufogó volt. A gyári dob a modellváltásig gyenge pontja a típusnak, ciripelni kezd, elrohad a belseje és a lamellák zörögnek benne. Viszont jó hír, hogy teljesen jó áron lehet hozzá E-jelzéses, kivehető szűkítős "sportdobot" kapni, amivel az amúgy is élvezhető hangja átmegy vadállatba.
A szervizelését mindig magam végeztem, minden átlagos teendőt egyszerűen meg lehet csinálni rajta (olaj és szűrők cseréje, fék- és hűtőfolyadék, valamint gyertyacsere). A szelephézag-állítást és a karburátor szinkronizálást is én csináltam meg, de egy átlagjúzer azért ennek ne álljon neki, bármelyik motorszervizben pár ezer forintért elvégzik.
Összességében nagyon szerettem a kis Kawát (múltidőben, mert sajnos nemrég adtam el költözés miatt). Ahogy írtam, az első nagymotorom volt, még egyetemistaként vettem a nyári diákmunkából és ösztöndíjból befolyt pénzeimből, előttem egy olasz hölgy birtokolta.
A motort igazából bárkinek ajánlom, kivéve akik izommotort akarnak, mert ez a vas nem arról szól. Ez egy toleráns és uralható kezdőmotor, egy fillérekből fenntartható és megbízható közlekedési eszköz vagy akár szórakozás azoknak, akik nem igényelnek emberfeletti teljesítményt, és szeretik a sorkettes blokk karakterét és hangját (speciel nekem nagyon bejött, főleg az új dobbal :D).
Hibalista
- Kipufogó dob - ~40.000Ft
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szervizeltem, nem volt nagy ördöngösség.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |