Egy csiga is lehet gyors
Szöveges ítélet
A motor még 2005-ben került hozzám.Akkor végeztem egy Guzzi teljes felújításával, és a futómű keménysége okán komolyan gondolkoztam a váltáson. Egy barátom( és szerelőm aki történetesen típustárs és a márka elég jó ismerője ) szólt, hogy eladó ez a paripa. Mivel ritka madár és a különlegességek kedvelői közt elég nagy népszerűségnek örvend, túl sok gondolkodni való nem volt. A frissen felújított Olasz vasalódeszkát eladtam, és meghoztam életem eddigi egyik legjobb döntését. A Kawa hosszú állásból lett felébresztve, ezért az első fél szezon végére kijött rajta sok minden. A pontot az i-re a főtengely csapágy megszólalása tette fel. Nekiálltunk hát egy teljes felújításnak. Mivel nem mai és nem gyakori darabról van szó, A szükséges alkatrészek beszerzése nem ment egyik napról a másikra. Arról nem is beszélve, hogy egy kicsit a gyógyszer is elgurult. Ezt a típust sokáig használták Amerikában a gyorsulási szakágban, ezért elég nagy választék van tuning alkatrészek közt. Mivel a széria és a nagy teljesítményre hangolt alkatrészek közt nincs érezhető ár különbség, ezért elég könnyű elcsábulni. Az tartott sok ideig, míg kitaláltuk, milyen komponensekből és hogy lehetne egy jól használható hosszú élettartamú és megbízható motort varázsolni az öreg vasból. (Igazából a többesszám nagyképűség hisz Zoli barátom a saját motorján az elmúlt években ki kísérletezte már hogy merre érdemes elindulni és merre nem. Az én feladatom ebben az esetben a bólogatásra szűkült.) A felújítás természetesen kiterjedt a váz és futómű összes elemére. Homokszórás, színterezés, perselyezés, csapágyazás, STB. A lényeg, hogy a gép összeállt.Kicsit erősebb, kicsit jobb a fék, futómű, STB. A külseje és az üléspozíció kicsit megváltozott, mert a gyári kombó 160 felett kezdett kényelmes lenni, én meg már öregszem és nem sietek sehová. Jelen állapotában egy klasszikus csupasz motor stílusát hozza. Az elmúlt 5000 km alatt üzemzavar nem volt. A gyermekbetegségeket úgy érzem sikerült belőle kigyomlálni. Még a megfelelő szélvédelemmel küzdök. Nem szeretem a nagy túra plexiket. Azt kedvelem, ha a felsőtest kicsit védett, de a sisak a turbulencia felett van a tiszta menetszélben. Ez még folyamatban van.A motor teljesítménye a turbó teljesítménykapu membránjának beállításától függ. A motor sokkal többre képes mint amit az erősített kuplung és a 130-as metzeller át tud vinni, ezért jobb csinnyán bánni a turbónyomással. Összefoglalva a motor elég ritka és különleges ahhoz, hogy megadja azt a kis pluszt, amit én a motorjaimtól elvárok. nem tervezek megválni tőle még egy jó darabig. Jól motorozható, jól kanyarodik, élvezetes, nem fogyaszt sokat és nem áll elő hibákkal hogy bosszantson. Lehet egy öreg vassal sokáig problémamentesen nagyon jókat motorozni, csak előtte tisztességesen rendbe kell rakni. Ez persze nem olcsó buli és és nem is egyszerű bütykölgetés, de ki mondta, hogy a motorozás olcsó hobbi.
Hibalista
- Főtengely csapágy miatt teljes motorgenerált kapott
Ide hordtam szervizbe
Turbokawa.hu Inkább barátként értékelném, mert ő sem csak megbízott szerelőként áll hozzám és a motoromhoz.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam. A motorblokk kivételével mindennel elboldogulok és szeretek is babrálni vele.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 0 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | v 650 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |