Dögös szerpentinező gép!
Szöveges ítélet
A zx9-ek és egyéb sportmotorok után kellett egy lassabb motor, mert úgy éreztem 200 fölött az autósok vadásznak rám! Nem azért lassabb mert nem megy akár 250-nel is, hanem tartósan csak 140-ig lehet vele motorozni az idomok hiánya miatt, de pont ahol igazán jó lenne -130-nál- erőteljesen rezeg a kormány, semmit sem lehet benne látni. A fogyasztását kezdetben elég soknak tartottam, de azt mondták a 7L/100 km normális. Az első fék egy jó brembo után gyenge, de akár állóra is lehet fékezni az első gumit. Gyári állapotban picit gyengének éreztem az alsó fordulat tartományban, a hátsó teló egy személlyel picit kemény volt, 2 személlyel nem volt benne tartalék. A váltó kicsit akadós, de úgyis olajcsere fog következni, szerintem jobb lesz. Eddig a negatívumok. Az eddigi főleg japán motorjaimban több kifogásolni való volt, az olasz meg egyszerűen széthullott.
Nagyon megkímélt, teljesen gyári még a szép külsejű, de immós példányt találtam belőle. Egyből megfogott a külsejével, és a bicikli szerű irányíthatóságával (1000-es sportmotorokhoz képest). Én kényelmesen ülök rajta, a szélzaj minimális, jó időben kellemes, 10 fok alatt hideg. A régi kawás motorzajt eltüntették belőle. A fogyasztása egy kis módosítás után (airbox nyílás növelés, -pillangó szelepek) lecsökkent 10%-kal, és alacsony fordulaton is jobban reagál a gázra, így már jó, egy személlyel néha még sok is. Nagyon jó vele motorozni 8000 fölött kitör belőle az állat, már-már értelmetlenül erős. Jövőre kap még egy kis tuningot: eggyel kisseb lánckerék elől, zx9 vezérműtengelyek, ZX10 finomabb porlasztású injektorok, és power commander hogy ez jól is működjön.
Eddig amit átalakítottam (hátsó futómű kicserélve, airbox-mod, pillangószelepek, kényelmesebb lábtartó hátul) nagyon beváltak. Csináltunk rá sportdobokat is, amitől jobban nem megy, de sokkal jobb lett a hangja és észrevesznek az autósok, nem előznek rám! Nem egy idegbeteg sportmotor, városban élmény vele közlekedni, első motornak nem ajánlom, de sportmotorok után élmény vele közlekedni! Autópályára nem, de rövid (200km) túrákra, a hegyekben borogatni fantasztikus.
Ha valakit érdekel a hangja:
http://sportmotor.hu/motoros_videok/kipufogo/z1000-egyedi-dobok-37363
Hibalista
- Nem sokat mentem még vele, semmi sem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |