Dagadt nindzsa, avagy a kétkerekű lokomotív
Szöveges ítélet
Egy hatalmas csatahajó, méretéhez méltó respect-el.
Az utakon már messziről félrehúzódnak, pedig ez nem feltétlenül az a száguldozós katergória.
Hosszú távok nem problémásak, 500 km-t egy seggel, pihenő nélkül bármikor lehet abszolválni, egyedül a gyári plexi szélvédelme zavar közben.
Alacsonyra engedve az embert mellbe vágja a szél, teljesen kiemelve a turbulenciától az ember a gondolatait sem hallja (plusz a két vállt is rángatja a menetszél), illetve a Bahn-on 160 körül 3 üres dobozzal a menetszél belekapaszkodik a dobozba és finoman elkezdi riszálni a seggét (nem veszélyesen, de észrevehetően).
A rossz utakat nem szereti, túl feszes a futómű hozzá és zörög is mint a lovaskocsi.
Mivel három mázsa felett van a súlya, így a kanyaroknál, féktávolságoknál észen kell lenni, mert a lendület nem viccel: szívesen sodródik, és bármilyen jó is a fék, a tömeget viszi a lendület.
Két személy számára kényelmes, de ha sokat megy az ember utassal, az ülést mindenképpen át kell alakíttatni, mert az utas rész nagyon előre dől, és a vezetőre állandóan rácsúszik az utas (ez a számára sem kényelmes).
Dobozok: Nagyok, jól pakolhatók, de állandóan kibányászni a transzponderből a kulcsot, idővel idegesítővé válik (ugyanez vonatkozik a tankolásra is).
Apropó, tankolás: 22 literes a tank, ha KRESZ szerint megy az ember, 300-400 km tehető meg egy tankkal terheléstől függően.
A fogyasztás széles skálán mozog, 6 liter alá behozni már csak gépészkedéssel lehet, ellenben 8 litert nem kunszt megitatni vele.
Légszűrőcsere nem a legegyszerűbb, ezen javíthattak volna, de az olajcsere motorban, kardánházban meglepően egyszerű.
Kiegészítők: Mivel egyedi kormány van rajtuk gyárilag (nem a csőkormány), így agyrém bármit is rápakolni (GPS, telefontartó vagy bármi más nyomógombos konzol).
Kesztyűtartó a tankon: Tök jó dolog, egy rakás kacat elfér benne, de egyrészt nem zárható, másrészt az ajtaja nyeklik-nyaklik, kicsit bazári érzés.
Sztenderre állítás: No, ehhez markos legény kell, én a magam 120 kilójával bele kell erőből, hogy kapaszkodjak. egy kinder csokin nevelkedett embernek könnyen leküzdetetlen kihívás lehet.
Eddig a negatívumok (dícsérni nem kunszt, de itt mindenki a hibákra kíváncsi), most jöjjenek a motor jó tulajdonságai.
Világítás: Az valami fenomenálisan jó még normál izzóval is. a Xenonos Skodám a fasorban sincs hozzá képest, pedig én finnyás vagyok a jól beállított világításra.
Műszerezettség: Iszonyatosan sok infó lekérdezhető, ami által a fogyasztás jól kontorllálható, ugyanez vonatkozik a hatótávra is. Tök jól be lehet lőni, melyik kúton kell majd megállni tankolni.
Kényelem: Nagyon uras. egy tank üzemanyagot egy seggel, egy lendületből bátran le lehet tudni, meglepően kényelmes a gyári ülés is.
Vezetési pozíció: Tök jó, hogy egyenesen ülve is kényelmesen lehet vezetni, bár az én 186 centimhez már szükség van az öt centis kormány magasítóra.
A lábtartó az én magasságomhoz pont ideális pozícióban van.
Fékek: Orbitálisan jók a fékek (radiális Nissin, ami bár nem egy Brembo, de cefet jól fog), csóri fék nem tehet róla, hogy két keréken kell megfognia 3-5 mázsát, ezt az ABS recsegésével adja a vezető tudtára.
Kormányozhatóság: Lassan a tömege miatt nehézkes, megállni úgy kell, hogy lehetőség szerint előremenetben lehessen folytatni az utat, de amint elindul, hihetetlenül felkönnyül a motor, nagyon kezes, hirtelen manőverek is könnyen kivitelezhetők vele (pl. gödör kerülés).
Pici hátrány, hogy túramotor lévén könnyen kockásra lehet koptatni a gumit, de valamit valamiért: Ez nem egy kanyarvadász motor, hanem tengerpartra leruccanós.
Utas: Alapvetően kényelmes az utas számára is (a fenti üléshibától eltekintve), de nem tépi le az utas fejét a menetszél, és van hátsó kapaszkodó, oldal,- és hátsó dobozok, amiknek köszönhetően megvan a fotel-érzése az utasnak.
Legvégére hagytam a teljesítményt: Na, az valami bődületes.
2000 fordulattól tökmindegy milyen tartományban használod, olyat tol, mint egy gőzmozdony! Ez miatt lámpás elindulásnál hajlamos elpörgetni a hátsó kereket, illetve csúszós úton tud meglepetést okozni, de 1400 köbcentinél ezzel már számolni kell.
6000 körül észrevétlenül szelepváltás van, onnan kezdődik a fejletépős gyorsulás, a hatalmas tömeg ellenére 3,5 alatt százon van. a 400-as távot 10,5 alatt futja be, ami még gyorsasági kategóriában sem mindennapos.
A fentiek fényében egy kocsisor kielőzése nem nagy kihívás, bármilyen tartományból ki lehet lőni a sorból és egy pillanat alatt 160 felett van vele az ember.
Itt el is értük a túrázási közlekedést: Lakott területben negyedik 2000 alatt, 90-es tempó hatodikban szintén kétezres fordulaton.
Ugyan nem kínlódik a motor, de ha kicsit gyönyörködik az ember a tájban és a fülével vezet (amikor szépen elkönnyül és elcsendesedik a motor járása), azonnal 120-140-en van a motor.
Pályán az ember 130-al megy, kielőz egy autót, hogy a torlólevegő ne zavarja, majd egy másodikat, harmadikat, sokadikat, és már 160-180-as tempónál jár teljesen kényelmesen.
Ahhoz kell kontroll, hogy az ember szabályosan tudjon közlekedni.
Emelkedőn induláshoz viszont indulás előtt át kell gondolni a kéz-láb mátrixot, ne egy látványos hempergés legyen a mutatvány vége.
Pakolhatóság: három dobozzal, és egy tanktáskával egyheti cucc két személy részére könnyen vihető, ha két hétre megy két személy, még egy-egy hátizsák és a kakukkos órától a mosógépig minden könnyen elfér a motoron.
Összesítés: Vásárláskor mindent megtett a motor, hogy megutáljam, de nem hagytam magam és két-három hét után összehaverkodtunk. Most már kifejezetten szeretem, nem is értem, mit bohóckodtam évekig KTM-el. :)
Bátran ajánlom mindenkinek, itt a kilométerszámokat mind utazás tekintetében, mind pedig szerviz értelemben teljesen más kontextusban kell értelmezni, mert 100.000 km. még csak a bejáratási időszak végét jelenti ennél a típusnál!
Küllemre teljesen friss, nem tatás motor, még az "öreg" motorosok is megállnak mellette megnézegetni, megdícsérni.
Fizikailag nehezen öregedő anyagokból készül, ezért a tízenéves példányok közt is gyakori a kifejezetten újszerű. Ezt a motort nehéz lelakni, hacsak az előző gazdája, nem egy kókányolós barkács-Matyi.
Csajozós motornak szintén kíváló, csak legyen elég pénzed minden nőnek venni egy-egy sisakot meg ruhát! :)
Hibalista
- - Megvásárlás után közvetlenül a két első teleszkópszimmering,
- - Egy rakás csavart elszórtam belőle az első két hétben, azóta barátom a Loctite 243,
- - Hátsó doboz konzol csavarok elmaradtak, majdnem a doboz is (1 csvar fogta, mire hazaértem),
- - Tankzár valamiért erősen korrodálódott, de javítani/cserélni még nem kellett,
- - Hamarosan vezérmű láncfeszítő patroncsere lesz esedékes (indításkor 1-2 másodpercig zörög a lánc),
Ide hordtam szervizbe
Mirekmotors
Segítőkész, de mivel ügyes és korrekt szerelő, nyakig van munkával.
Jellemzően két hét, amíg fogadni tudja a beteget.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | 640 LC4 Supermoto | Következő motorja? | GT 1600 (mivel a GTR-t már nem gyártják) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |