A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » 1400GTR (1352 cm3)

1400GTR (1352 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dagadt nindzsa, avagy a kétkerekű lokomotív

Szöveges ítélet

Egy hatalmas csatahajó, méretéhez méltó respect-el.
Az utakon már messziről félrehúzódnak, pedig ez nem feltétlenül az a száguldozós katergória.
Hosszú távok nem problémásak, 500 km-t egy seggel, pihenő nélkül bármikor lehet abszolválni, egyedül a gyári plexi szélvédelme zavar közben.
Alacsonyra engedve az embert mellbe vágja a szél, teljesen kiemelve a turbulenciától az ember a gondolatait sem hallja (plusz a két vállt is rángatja a menetszél), illetve a Bahn-on 160 körül 3 üres dobozzal a menetszél belekapaszkodik a dobozba és finoman elkezdi riszálni a seggét (nem veszélyesen, de észrevehetően).
A rossz utakat nem szereti, túl feszes a futómű hozzá és zörög is mint a lovaskocsi.
Mivel három mázsa felett van a súlya, így a kanyaroknál, féktávolságoknál észen kell lenni, mert a lendület nem viccel: szívesen sodródik, és bármilyen jó is a fék, a tömeget viszi a lendület.
Két személy számára kényelmes, de ha sokat megy az ember utassal, az ülést mindenképpen át kell alakíttatni, mert az utas rész nagyon előre dől, és a vezetőre állandóan rácsúszik az utas (ez a számára sem kényelmes).
Dobozok: Nagyok, jól pakolhatók, de állandóan kibányászni a transzponderből a kulcsot, idővel idegesítővé válik (ugyanez vonatkozik a tankolásra is).
Apropó, tankolás: 22 literes a tank, ha KRESZ szerint megy az ember, 300-400 km tehető meg egy tankkal terheléstől függően.
A fogyasztás széles skálán mozog, 6 liter alá behozni már csak gépészkedéssel lehet, ellenben 8 litert nem kunszt megitatni vele.
Légszűrőcsere nem a legegyszerűbb, ezen javíthattak volna, de az olajcsere motorban, kardánházban meglepően egyszerű.
Kiegészítők: Mivel egyedi kormány van rajtuk gyárilag (nem a csőkormány), így agyrém bármit is rápakolni (GPS, telefontartó vagy bármi más nyomógombos konzol).
Kesztyűtartó a tankon: Tök jó dolog, egy rakás kacat elfér benne, de egyrészt nem zárható, másrészt az ajtaja nyeklik-nyaklik, kicsit bazári érzés.
Sztenderre állítás: No, ehhez markos legény kell, én a magam 120 kilójával bele kell erőből, hogy kapaszkodjak. egy kinder csokin nevelkedett embernek könnyen leküzdetetlen kihívás lehet.

Eddig a negatívumok (dícsérni nem kunszt, de itt mindenki a hibákra kíváncsi), most jöjjenek a motor jó tulajdonságai.

Világítás: Az valami fenomenálisan jó még normál izzóval is. a Xenonos Skodám a fasorban sincs hozzá képest, pedig én finnyás vagyok a jól beállított világításra.
Műszerezettség: Iszonyatosan sok infó lekérdezhető, ami által a fogyasztás jól kontorllálható, ugyanez vonatkozik a hatótávra is. Tök jól be lehet lőni, melyik kúton kell majd megállni tankolni.
Kényelem: Nagyon uras. egy tank üzemanyagot egy seggel, egy lendületből bátran le lehet tudni, meglepően kényelmes a gyári ülés is.
Vezetési pozíció: Tök jó, hogy egyenesen ülve is kényelmesen lehet vezetni, bár az én 186 centimhez már szükség van az öt centis kormány magasítóra.
A lábtartó az én magasságomhoz pont ideális pozícióban van.
Fékek: Orbitálisan jók a fékek (radiális Nissin, ami bár nem egy Brembo, de cefet jól fog), csóri fék nem tehet róla, hogy két keréken kell megfognia 3-5 mázsát, ezt az ABS recsegésével adja a vezető tudtára.
Kormányozhatóság: Lassan a tömege miatt nehézkes, megállni úgy kell, hogy lehetőség szerint előremenetben lehessen folytatni az utat, de amint elindul, hihetetlenül felkönnyül a motor, nagyon kezes, hirtelen manőverek is könnyen kivitelezhetők vele (pl. gödör kerülés).
Pici hátrány, hogy túramotor lévén könnyen kockásra lehet koptatni a gumit, de valamit valamiért: Ez nem egy kanyarvadász motor, hanem tengerpartra leruccanós.
Utas: Alapvetően kényelmes az utas számára is (a fenti üléshibától eltekintve), de nem tépi le az utas fejét a menetszél, és van hátsó kapaszkodó, oldal,- és hátsó dobozok, amiknek köszönhetően megvan a fotel-érzése az utasnak.
Legvégére hagytam a teljesítményt: Na, az valami bődületes.
2000 fordulattól tökmindegy milyen tartományban használod, olyat tol, mint egy gőzmozdony! Ez miatt lámpás elindulásnál hajlamos elpörgetni a hátsó kereket, illetve csúszós úton tud meglepetést okozni, de 1400 köbcentinél ezzel már számolni kell.
6000 körül észrevétlenül szelepváltás van, onnan kezdődik a fejletépős gyorsulás, a hatalmas tömeg ellenére 3,5 alatt százon van. a 400-as távot 10,5 alatt futja be, ami még gyorsasági kategóriában sem mindennapos.
A fentiek fényében egy kocsisor kielőzése nem nagy kihívás, bármilyen tartományból ki lehet lőni a sorból és egy pillanat alatt 160 felett van vele az ember.
Itt el is értük a túrázási közlekedést: Lakott területben negyedik 2000 alatt, 90-es tempó hatodikban szintén kétezres fordulaton.
Ugyan nem kínlódik a motor, de ha kicsit gyönyörködik az ember a tájban és a fülével vezet (amikor szépen elkönnyül és elcsendesedik a motor járása), azonnal 120-140-en van a motor.
Pályán az ember 130-al megy, kielőz egy autót, hogy a torlólevegő ne zavarja, majd egy másodikat, harmadikat, sokadikat, és már 160-180-as tempónál jár teljesen kényelmesen.
Ahhoz kell kontroll, hogy az ember szabályosan tudjon közlekedni.
Emelkedőn induláshoz viszont indulás előtt át kell gondolni a kéz-láb mátrixot, ne egy látványos hempergés legyen a mutatvány vége.
Pakolhatóság: három dobozzal, és egy tanktáskával egyheti cucc két személy részére könnyen vihető, ha két hétre megy két személy, még egy-egy hátizsák és a kakukkos órától a mosógépig minden könnyen elfér a motoron.
Összesítés: Vásárláskor mindent megtett a motor, hogy megutáljam, de nem hagytam magam és két-három hét után összehaverkodtunk. Most már kifejezetten szeretem, nem is értem, mit bohóckodtam évekig KTM-el. :)
Bátran ajánlom mindenkinek, itt a kilométerszámokat mind utazás tekintetében, mind pedig szerviz értelemben teljesen más kontextusban kell értelmezni, mert 100.000 km. még csak a bejáratási időszak végét jelenti ennél a típusnál!
Küllemre teljesen friss, nem tatás motor, még az "öreg" motorosok is megállnak mellette megnézegetni, megdícsérni.
Fizikailag nehezen öregedő anyagokból készül, ezért a tízenéves példányok közt is gyakori a kifejezetten újszerű. Ezt a motort nehéz lelakni, hacsak az előző gazdája, nem egy kókányolós barkács-Matyi.
Csajozós motornak szintén kíváló, csak legyen elég pénzed minden nőnek venni egy-egy sisakot meg ruhát! :)

Hibalista

- - Megvásárlás után közvetlenül a két első teleszkópszimmering,
- - Egy rakás csavart elszórtam belőle az első két hétben, azóta barátom a Loctite 243,
- - Hátsó doboz konzol csavarok elmaradtak, majdnem a doboz is (1 csvar fogta, mire hazaértem),
- - Tankzár valamiért erősen korrodálódott, de javítani/cserélni még nem kellett,
- - Hamarosan vezérmű láncfeszítő patroncsere lesz esedékes (indításkor 1-2 másodpercig zörög a lánc),

Ide hordtam szervizbe

Mirekmotors

Segítőkész, de mivel ügyes és korrekt szerelő, nyakig van munkával.
Jellemzően két hét, amíg fogadni tudja a beteget.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 53000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? 640 LC4 Supermoto Következő motorja? GT 1600 (mivel a GTR-t már nem gyártják)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.