Csíkosúr
Szöveges ítélet
Egy szezon van a hátam mögött a Csíkosúrral, most kezdek vele igazán megbarátkozni, állítgatni. A Suzuki után már sejtettem, hogy olcsó nem lesz a fenntartása, bár ebből annyira sokat még nem érzek, mert semmi nem romlott el rajta. Olajat akkor is cserélek rajta, ha nem kell, de ez már az én hülyeségem.
Az átvételkor kapott egyébként új folyadékokat (összes olaj, fék- és kuplungfolyadék), légszűrőt, olajszűrőt.
FELSZERELTSÉG (ALAP):
ABS (legfontosabb), keréknyomás szenzorok, dupla tompított és távolsági fényszórók, állítható magassággal, fűthető markolatok, lezárható szivargyújtó (a GPS-nek vagy telefonnak), kulcsnélküli rendszer (KIPASS), oldaldobozok, topcase háttámlával, első villa állítható csillapítású, hátsó rugóstag állítható előfeszítésű.
FELSZERELTSÉG (PLUSZ):
Kaptam hozzá egy plusz ülést, amit az előző tulaj használt, mivel ő 170 cm. Ezt értelemszerűen én visszacseréltem az eredetire, mert én meg 185 cm vagyok. A másikat meg majd át tudom húzatni, hogy igazi komfort ülést csináljak belőle. Yeah!
Raktam rá egy 50 mm-es kormánymagasítót, amitől számomra sokkal jobb a geometriája. Beszereltem egy akkutöltőt (Optimate 5).
Vettem hozzá egy szervízleírást is, ami nagy segítség.
Eddig ennyi.
ÉRZÉS:
Mit mondjak, más érzés motorozni, mint robogózni... sokkal kényelmetlenebb. Ehhez már szőröstökűnek kell lenni, leginkább mint Bruce Springsteen vs. Enrique Iglesias.
Akárhogy is, egy 1400-as (1352 ccm) motorblokkon ülsz, amit érzel is. Rezeg, tehetetlensége van, nyomja a hőt, de főleg istenkirály módjára megy. Persze főnek a combjaid egy óra után, a sípcsontod 10 perc után meg már rég elégett, csizma vagy magasszárú motoroscipő kötelező, szóval ez nem az a motor, amin lehet rövidgatyában is motorozni (nem mintha csinálnám, de váosban néha jó lenne).
A motorhang már indításkor mély tónusú, kissé nyers tónussal. Rögtön átjön az érzés, hogy ez nem lesz tréfa, és nem is az: 308 kg, 155 LE, 136 Nm. A hangja ez eredeti dobbal nem nagy, amit a Feleségemmel szeretünk hosszabb úton, ezért ezen nem is akarok változtatni.
A minőség és a kifinomultság nagyon érződik rajta, ráadásul az egész motornak van egy olyan benyomása, hogy benne van az anyag. Nem tudom miért. Hasonló érzésem a Honda ST1300-nál volt.
VEZETÉSI FEELING:
A sok teszt azt mondja, hogy semmit nem érezni a 308 kg-ból, ami szerintem igaz, mert tényleg nem a tömeget lehet érezni menet kézben, hanem a motor és a kardán tehetetlenségét, nyomatékait. Döntögetni nehezebb, mint egy 600-as vagy 400-as motort, ez már engem is megtréfált (nem is lett szép az ív). Viszont ha szépen dolgozom felsőtesttel meg csípővel, akkor nincs gond. A csillapítással és az előfeszítéssel érdemes foglalkozni, rá kell szánni azt az 1 napot, amikor 10x járod meg ugyanazt a szakaszt és állítgatod a dolgokat.
Mindenki azzal jön, hogy a ZZR1400-ban is ugyanez a motor van, de ebből nem érzel semmit. Más a karakterisztika, ez olyan, mint egy esetlen elefánt a Ninjához képest, szóval igazi sportosságot ettől várni tiszta utópia, bár talán tuningboxszal... nem tudom. Cserébe viszont van egy konszolidált motorod, amivel hosszabb úton tudsz akár utassal is utazni, viszonylag sportosan. A motor érdekessége, hogy alapjárat környékén igen gyenge a nyomatéka, ezért a kuplunggal óvatosan kell bánni. Picit emeltem az alapjáraton és beállítottam a gázbowdent, na ezek sokat segítettek a dolgon.
A gázzal óvatosan kell bánni, mert elpörgeti a kereket, visszaváltásnál meg gázfröccs nélkül blokkol. A kardán csattan, ha motorfék után hirtelen nagy gázt adsz, ezért én inkább óvatosan adagolom a gáz elejét.
KÉNYELEM:
A motor nekem nem az anyaméh, főleg a kormány és az ülés miatt. A kormányt én lecserélném enduro kormányra, mert azzal kisebb a teher a csuklón, jobban bírnám a hosszabb utakat is. Az ülés meg túl puha és a tank felé túl széles, a vas nyomja egy kicsit a combomat. Mivel egy 10 éves mociról beszélünk, valószínű, hogy a szivacs már vesztett az eredeti szilárdságából.
Utasnak viszonylag kényelmes, bár sok múlik a helyes futóműbeállításon. Leginkább az a szmbetűnő, hogy az utas nem tudja a pedálon előre-hátra mozgatni a lábát az oldaldobozok miatt. Ez hosszabb úton azért már kényelmetlen. Gumibetétes trepni talán megoldaná a problémát.
A szélvédelem az eredeti plexivel közepesen szar. Akárhogy állítom a plexit, vagy a turbulenciától akarok megsüketülni, vagy simán nincs szélvédelem. Túraplexi kötelező, ha rossz időben is akarsz motorozni. A Burgman után, amin egyszerűen nem volt szél, ez rendesen meglepett.
Itt kell még megemlítenem a KIPASS csodát. Tök jó, hogy csak a zsebedben kell lennie a kulcsnak. asszem az onroad tesztjében láttam, hogy az oldaldobozok nyitásához elő kell szedni a kulcsot. Na, ez nettó hülyeség. Elfordítom az indítógombot FSS irányba, mire a gomb kijön a helyéről és - láss csodát - ott van rajta a kulcs. Bocs, Onroad.hu.
FOGYASZTÁS:
Nem tudom, biztos nem kevés, de mostanában sok volt a gyorsabb menet meg a városozás, ez azért nagyon megdobja.
TOVÁBBI TERVEK:
Tervben van a pedálok cseréje kényelmesebbre, de ezek sajna elég drágák, ezügyben lesz még vitám a Feleségemmel, bár pont azt akarom, hogy neki legyen kényelmesebb.
Tervben egy görög 1 hónapos túra.
Egyelőre marad a családban, bár már kinéztük, hogy mi lehetne esetleg az utódja, de ahhoz még fiatalnak érzem magam. Basszus, edzenem kell, hogy bírjam azt a 308 kilót mozgatni!
Hibalista
- A korral elkezdett leválni a festék a kipufogódobról. Lecsiszoltam, lefestettem. A leszerelésnél eltörtem a kipufogó bilincs csavarját és cserélnem kellett pár egyéb csavart, amik már használtabban néztek ki.
- A keréknyomás-szenzorok elemei 10 év után lemerültek, de ezt gariban(!) javították.
- Ezen kívül semmi, még egy izzó se égett ki.
Ide hordtam szervizbe
Moto Time Goldwing Center Oftringen
Itt vettem a motort, mert jól számították be a robogómat (Suzuki AN650 Burgman).
Korektek, drágábbak, de még messze nem aranyár kategória szervíz. Nagyon értenek a motorokhoz és szeretik is a motorokat, a motorozást. Hondám lenne, ide vinném.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Magam, naná hogy 10-es!
Megcsinálom a kötelező karbantartásokat, olajcserét, beállításokat, akár festést is.
Ok, nem én vagyok Chuck Norris. Én lennék, gondolattal szaggatnám az aszfaltot, nem motorral.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | AN 650 Burgman | Következő motorja? | Goldwing 1800 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |