Csalás, ámítás és spórolás. De SZERETEM!
Szöveges ítélet
Egy hete vettem a Z 1000-t.
Jó gazda ként a szervizelésével kezdtem, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, fék és hűtő folyadék valamint két gumi csere.
Első legfontosabb ha ilyen motort veszel: Eszedbe se jusson úgy kivenni az első kereket, hogy az első teleszkópok alatt emeled meg a motort.
Vegyél legalább nyakemelőt vagy a Kawasaki által megadott középemelőt vagy ha megteheted a legjobb az "ABBA Stands SKY LIFT".
Ha szervizbe vagy gumishoz viszed, hogy Ő vegye ki az első kereket akkor is figyelj erre, ha csak az első telók alatt tudja megemelni keress másik szervizt, gumist!
Ez a gyári spórolás miatt fontos, az elmebeteg kis rizszabáló nem átmenő tengelyt rakott előre ahogy mindenki, hanem a bal oldali teleszkópba fúrt menetet és abba kell belecsavarni a tengelyt.
Megspórolt összesen egy alátétet, egy acél anyát és három villaszár összehúzó biztosító csavart. Motoronként bekerülési költségen kb 5.000,- Ft-ot.
Én persze a villa alatt emeltem meg, elnyaklott az emelő ezáltal nem egészen volt sikba a két teleszkóp tengely lyuka plusz, hogy biztos legyen a gyászmenet a kerék súlya is lehúzta a tengelyt.
Olyan kis mértékű volt az elmozdulás, hogy sikerült bekapatni a tengelyt, de félre ment és szétcseszte a menetet.
Hosszú lenne leírni, de gondolom mindenkinek világos, hogy kb 15-20 percig csak káromkodtam.
Annyira sikerült megmentenem a menetet, hogy ideiglenesen használható, de persze már keresem a gépműhelyt ahol belső menetet tudnak javítani "HELICOIL®" technikával.
Csalás és ámítás: tők szép a gyári dupla kipuff, a kis lyukak ellenére szépen szól. Legalábbis annak aki rajta ül.
Az a kettő néha csak egy, a jobb oldali kipufogódob elött van egy szelep amit adott helyzetben lezár és csak egy kidörrögő lesz.Nem mentem bele technikailag ez miért jó de ezzel még lehetne használni.
A hangja nagyon király morog és motor féknél kicsit durrog is, aha de ebből a környezet nem hall semmit csak a motoros.
A tervező megint csak olyan valaki aki nem motorozik azt hiszi azért teszünk fel hangosabb sport dobot, hogy menetközben azt hallgassuk.
Pedig nem azért kell a hangosabb dob. Az arra kell, hogy amikor egy autó holtterében haladunk legyen az autósban egy olyan érzés, hogy valaki van ott mégha nem is látja, hogy ki vagy mi.
Ja és még a spórolás: az első telók állíthatók igen, de a kis állító csavar nem kattog hanem folytatólagosan tekeredik mint bármilyen csavar így nagyon kell figyelni, hogy mindkét oldalt egyformán állítsd be és nincs olyan, hogy tekerek rajta egy két klikkelést.
Kiváncsi vagyok mennyi ilyen apró spórolást találok még rajta.
Ezen a téren nagyot csalódtam a Kawasakiban, pl.: a hátsó lámpa gyárilag lötyög és hiába húzom meg egyszerüen nem lesz stabil, az idomok illesztése hagy némi kívánni valót maga után és a kamu légbeölő is hajlik.
Hogy értsétek a nővérem Suzuki DR-Z 400SM valamint a párom elöző és mostani motorját is én tartom karban (Honda CBR600F2 PC25; Yamaha YZF-R1 RN22) egyiknél sem tapasztaltam ilyen foku ci....kodást.
Eddig kb 400 Km-t mentem a géppel így sokat még nem tapasztaltam vele.
Mikor elhoztam táncolt a kanyarokban, de a két új gumival nagyon szépen lehet dönteni és stabilnak érzem.
Eddig úgy tudom jellemezni, hogy az érzelmek diadala az ép ész felett. Mert épp ésszel átgondolva el kellene adnom, hogy szenvedjen vele aki akar, de tetszik a formálya, hatodikban szépen húz 50 tól 200 ig.
Na nem egy sportmotor azt nem szabad várni tőle mint a "CROSSPLANE" Yamahától de sor négyes naked-nek szerintem kiválló.
Hogy a végére valami jót is mondjak a tervezéséről, nekem nagyon tetszik a hátsó tengely láncfeszesség beállítási mechanikája. Egyszerű és jól kezelhető.
Én 193 cm vagyok nekem nagyon kényelmes az üléspoziciója és a kormány. Az ülésmagasság lehetne magasabb, de így a 170 cm-es barátnőm is tudja vinni teljesen leér a lába. Bár Ő sportmotor mániás inkább pipiskedik az R1-n.
Talán később még írok róla ha lesz elég tapasztalatom.
Hibalista
- Első tengely elnyírta a teleszkópszárban a menetet
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizelem
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 19880 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | CBR 600 F2 PC25 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |