A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki

ER6N 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bemutatom a haveromat: Er6n

Szöveges ítélet

Sokáig halogattam a dolgot, most végül rászántam magam, hát megírom...
Kezdjük az elején. Első nagymotorom. Korábban volt több nagy robogóm, de mint tudjuk, az nem motor. Szóval mindenképp szerettem volna egy olyan vasat magam alatt tudni, amin meg is lehet tanulni motorozni és nem dobom el az első kanyarban. Mindenképp naked -et szerettem volna, így végigjártam az ilyenkor szokásos köröket: Hornet, Gsr, Fazer és a kakukktojás, a kéthengeres Er6n. Nézegettem még Sv -ket, de arról mindenki lebeszélt a túl nagy nyomatéka miatt.
Azt rögtön az elején leszögezném, hogy küllemre a Kawa tetszett a legkevésbbé. Ki is próbáltam több gépet, de valahogy a Horneten nem találtam olyan üléspozíciót, ami a 191 cm- hez kényelmes lett volna. Az kiesett. A Gsr -eket végül drágának találtam, nem akartam, egy millió fölötti motoron tanulni. Fazer -rel jutottam a legtovább, találtam egy 2005 év végi darabot, normál áron, de kereskedő egészen egyszerűen akkora nagy büdös bunkó volt, hogy képtelen voltam nála hagyni a pénzem. És mikor végleg lemondtam a yamaháról, másnap találtam egy er6n -et, ami a hírdetés alapján pont megfelelt az igényeimnek. Még aznap elmentem megnézni, kipróbáltam és rögtön foglalóztam is.
Jól döntöttem. Azóta szinte minden nap motorozok, ha nem is több száz km-t, de legalább ülök rajta egy kicsit. Nem mondom, hogy már tökéletesen összeszoktunk, de jó úton haladunk.
Amikor elhoztam a kereskedésből és először megnéztem, mire elég a 72 lóerő, finoman szólva is besz@rtam. Maradjunk annyiban, hogy akinek első motorként nem elég ennyi ló, az szerintem hamar előkelő helyen fog szerepelni a szervdonorok listáján. Egyenlőre nem gondolom, hogy ennél erősebb motorra valaha is szükségem lesz.
Az én gépemben sport légszűrő és kissebb első fogaskerék van, így egy kicsit még jobban gyorsul, de végre kevesebbet tud, mint amit papíron tudnia kéne, de így is mentem vele 198 km/h -t. Ami ugyebár két okból is baromság: 1. Ennyivel nem szabad menni :-) 2. Egy naked - en ennyivel nem kényelmes menni.
És akkor el is érkeztünk oda, hogy hogyan lehet vele közlekedni. Városban 4.-ben 3000 -es fordulaton, kényelmesen, rángatás nélkül el lehet vele gurulni, de ha még el akarsz érni egy zöldet, viszonylag dinamikusan gyorsul. Városon kívül, még nem volt olyan szituáció, ahol kevésnek éreztem volna a motor teljesítményét, de még egyszer mondom, alapvetően nem száguldozásra vettem. A fedetlensége és a magasságom miatt a kényelmes utazó max 120 km/h, a fölött már nyomkodja az ember fejét a menetszél, de egy - egy előzés alkalmával egy pillanat alatt 140 - 150 környékén találja magát az ember. Igazán 6-7000 fölött kezd el húzni és 11000-ig szépen gyorsul. A fölött már bepirosodik, hiába ez egy sorkettes.
Ami nem tetszett a motoron, azok az ormótlan gyári busz tükrök, amik egyébként 4000-6000 fordulat környékén úgy rezonálnak, hogy gyakorlatilag használhatatlanok. Cseréltem is őket, most már szebbek, de még mindig rezonál. Ugye,a 2 henger... A másik, ami még folyamatban van, a gyár rendszámtartó, ami egy akkora műanyag a motor hátulján, hogy ha beolvasztatnám, simán nyithatnék egy fröccsöntő üzemet. Mondják, hogy ha lecserélem, tiszta retek lesz a hátam esőben, de ha már esőben motrozok, azt hiszem tök mindegy... És még annyi, hogy a hátsó fék, lehetne kicsit jobb, néha kevésnek érzem.
Egyébként a motor, mint kezdő/ tanuló motor tökéletesen bevált. Szépen kompenzálja a gyakorlatlanságomat visszaváltogatásnál. A motor alatt rejtőzködő kipuffantó miatt, a súlypont kellemesen lent van, így szépen lehet kanyarogni vele.
Féltem, hogy a rövid tengelytáv miatt, hosszabb távon nem lesz kényelmes, de a magasságom ellenére 1,5 - 2 órát simán ülök rajta, utána azért már érzem, hogy jól esne pihanni egyet. Ha majd napokat akarokmülni egy motoron, veszek egy túra endurót. Nem mostanában lesz.
Összességében, kezdő motorosoknak is és magasabb (már ha a 191 cm annak számít) embereknek is ajánlhatom az Er6n -t. Ha majd kinövöm, frissítem ezt a remekművet.
Ui.: helyesírási hibákért sorry, telóról írtam, majdnem kihullott a hajam... :-)

Hibalista

- Eddig semmi, maradjon is így. Csak olajcsere, szűrők cseréje volt rajta.

Ide hordtam szervizbe

Enduro motorbolt, PécsÉrt hozzá a srác, de a cég baromi drága. Az előző robogómmal alaposan lehúztak, ezzel csak egy kicsit. Legközelebb megpróbálom maszekba megoldani a szerelő arccal. Ha az nem működik, keresek mást.

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Beverly 500 Következő motorja? Egy jó ideig maradok ezen
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.