Bálnaszusi
Szöveges ítélet
Svédből vettem, ahol 8 évig állt egy garázsban. Aki megvette onnan, nem tudott a karbival zöldágra vergődni, szarul is ment, emiatt olcsón jutottam hozzá. A balfasz fuvaros összebaszta az első sárvédőt, annyira idióta volt hogy a motor kerekét kikötötte...alul! El is dőlt a kanyarban a raktérben. Rendeltem gyári szűrőket, a kiszálasodott szivató bowdent helyett is eredeti újat. Utóbbi vicces 6500 volt a Kawasakinál. DEnso gyertyák, Castrol olaj. Kapott két gumit is, itt a gumis baszta el mert előre fehér oldalút hopott, hátra meg simát. Mivel a hátsó kerék kiszedéséhez ülést és hátsó sárvédőt is bontani kellett + kipufogókat is, a motor békával emelve a cég raktárának kapujában állt, mindez szombat délelőtt. És áramszünet volt a gumisnál mikor odaértem. Végül zárás előtt fél órával szólt hogy kész, mehetek. Akkor realizáltam hogy a hátsó gumi sima fekete. Mivel a motort el kellett hétfőig takarítani onnan, így nem volt más lehetőségem mint beugrottam autófestékeshez és vettem tuti amcsi gumifestéket. Kimaszkoltam, lefestettem, másnap beszereltem a kerekeket. A festékes esküdözött hogy ez top cucc, ez bírja majd. Persze 2 nap és besárgult a napon, úgyhogy 10 perc alatt lehámoztam a gumiról. Karbit kivettem, kitakarítottam majd kapott egy felújítószettet. Kb az utolsót ami ehhez az évjárathoz fellelhető volt a neten, az USA-ból jött amúgy. Új szűrő, beraktam a szivatóbowdent is, mivel meg volt törve a régi háza és a rögzítését is szétbarmolták. De amíg a régi rendesen működött, az új bowden nem akart kihúzva maradni, így indításnál kézzel kellett tartani ezután. Az ugráló sebességmérőre a gyógyír a spirál olajozása volt, utána jó lett. Kicseréltem az izzókat, fékfolyadékokat, szűrőket, motorolajat. Utóbbi könnyű, de a szűrő rá volt rohadva és szar helyen van, a blokkban alul hátul, a kipufogódob előtt. A vége az lett hogy átfúrtam és csavarhúzót átdugva indítottam meg. És egy új akksit is vettem bele, amivel jött azzal indult, de 8 év állás nem vicc, betolni egy 330 kilós motort nem játék. A karbi beállítása nem volt tökéletes, kicsit buffogott de ment. A jó karbis adott időpontot, de olyan 10 hónapot mondott. Nem romlott el benne semmi, üzembiztosan tette a dolgát. Ugyan állítólag előfordult pár motornál hogy az olajpumpát hajtó műanyag fogaskerék elfogazott és emiatt csapágyas lett. Megelőzésként rendeltem egy gyári meghajtót ami már fém, de a beépítés elmaradt. Direkt választottam ezt a motort, mivel nem volt a motoros homasitából tele pakolva minden csiricsáré szutyok kínai krómos csillogó hitvány szarral. Megmaradt az eredeti letisztult formavilága, nem lettem krómhuszár mint a vasárnapi motorosok zöme. Volt rajta egy pár bőrtáska amit állandóan mindenki meg akart venni, persze nem adtam el. Később rendeltem hozzá bukócsövet és háttámlát magamnak lengyel webshopból, de....átbasztak. A bukócső nem lett jó, sanszos hogy más évjáratra vagy a Nomadra való, a háttámla meg nem stimmelt, a lukak pár milivel de arrébb voltak benne. A vége egy Hepco&Becker lett horror pénzért, de az meg mint kiderült csak dísz, támlaként nem funkcionált. Amúgy kb a második fordulatra mindig indult, csalk 5 fok alatt kellett kicsivel többet inditózni. A blokk nagy V2 módra de finoman járt, nem volt zavaró rezonanciája. Rendesen húzott, de kulturált japán lévén nem volt meg benne a HD-k nyers ősereje. Azért csavarta a gumit ha rátekertem indulásnál :-). Az első szimpla tárcsa elég, de utassal kevés lehet. A futómű nem túl lágy de kényelmesen rugózik, a trepnik szélesek és jó helyen vannak, a széles kormánnyal jól irányítható a motor. Kellően jól dönthető, szerpentinen is lehet vele csapatni tempósan. Íszélvédő nélkül 130 felett már huzatos, kényelmes a szokásos 110 környékéig, itt tényleg urasan lehet vele krúzolni. Kn olyan érzés mintha te lennél az utak királya. Masszív mechanika, strapabíró, kényelmes és elmegy 5 literrel az 1500 köbcenti ellenére, szóval csak ajánlani tudom. A konkurensek között ez a legjobb. A suzuki futóműve sokkal butább, a Honda irreálisan túlárazott, a Yamaha rusnya és nehéz mint a sár megspékelve egy elcseszett futóművel. Szóval kategóriában ez a legjobb választás annak ellenére hogy 98-ig csak 4 gangos volt a blokk. Nekem elég a 4 sebesség, rendesen reccsenősen vette az 1-2-t. Eladásnál a sok észkombáj vevőjelölt fejébe nem fért bele hogy ennek a 4. és az újabb 5. fokozata azonos, tehát a négygangos nem lassabb, csak alatta lévő tartomány kevesebb felé van osztva. Oké, körforgalom emiatt csak 1-ben volt járható, de megszokás kérdése. Cserébe jó hosszúak a fokozatok, míg az említett konkurensekkel váltasz, addig ez még bőven húz és ott lehet hagyni őket a fenébe. 65 lóerő és 112Nm-hez a 4 gang bőven elég, húz a pincéből is és nem kell állandóan a váltókart taposni. Ez egy jó motor, az újabbak még finomabbak és jobbak, 2001-től meg már injektoros. A következő olyan lesz :-)
Hibalista
- Szivatóbowden
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | KDX250SR | Következő motorja? | KDX250R |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |