Az utak két kerekű királya
Szöveges ítélet
Kacifántos úton érkeztem meg az 1400 GTR.hez! Eredetileg FJR-t szerettem volna, de nem volt rá pénzem, így vettem egy Fazert. Azt is imádtam, aztán egy szerviz alkalmával megláttam a nagy "Ő"-t, egy fekete, méltóságteljes Kawasaki 1400 GTR! Szerelem első látásra. Arról lecsúszva tulajdonomba került végül egy csodaszép, igazi "kawazöld" 1400 GTR. Bármerre járok, megfordulnak utána az emberek! Kicsit féltem a méreteitől, hisz nem kicsi, de a nyeregben ülve kezesbárány! Remek futómű, bár a jó magyar utakon néha kicsit túl feszesnek érzem. Talán a túraplexinek is köszönhető, de olyan szélvédelme van, hogy szakadó esőben csupán a két vállamon volt egy-egy kisebb tenyérnyi nedves folt, sőt, a sisakomról a combomra csöpögött az esővíz. Az utasomnak is csak a szembe forgalom okozta vízfelverődés miatt volt vizes a cipője! A két gyári doboz tökéletes teret biztosít egy hosszú hétvégés túrához. Ausztriában dolgozom, nyáron gyakran motorral megyek Magyarországról és kényelmesen el tudom benne pakolni az egy heti cuccomat, a tankon pedig a kesztyűtartó remekül elnyeli a szükséges apró kütyüket (mobil, lakáskulcs, forgalmi, stb). Jó dolognak tartom, hogy szerszám nélkül állítható a futómű, hogy minkét oldalon egymástól függetlenül állíthatóm a fényszóró magasságát. Sok hasznos információt közöl a fedélzeti számítógép, bár számomra sok felesleges is van. Írja pl a guminyomást, a pillanatnyi fogyasztást, átlagfogyasztást, megtehető km számát és az akkumulátor pillanatnyi töltését. Fogyasztása rendkívül baráti, persze erős összefüggésben van a tempóval! Szabályosan közlekedve simán beéri 5 literrel, ha viszont húzzuk neki, elfogadja a 11-12 litert is, de mint minden motoros számára egyértelmű, a fogyasztás csak sokadlagos! Isteni dolog a gardán hajtás. Hangtalanul, észrevétlenül teszi a dolgát, nem kell lánckenő! Az üzemanyagtank mérete nem túl kicsi, de nem is túl nagy (22 liter). Az utakon hatalmas tekintélye van, ahogy meglátnak a visszapillantóban, nem akar egy autós sem emberkedni, szépen elengednek még városi forgalomban is! Apropó városi forgalom... nem oda való, nem is oda találták ki! Ez a jármű a hosszú túrák koronázatlan királya!
Összegezve: Ez egy hatalmas tekintélyparancsoló kezesbárány!
Hibalista
- Még nem volt meghibásodás!
Ide hordtam szervizbe
Red Baron Pécs
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | FZS 1000S | Következő motorja? | Új GTR 1400, vagy BMW K1600GT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |