Az SV-k réme! :)
Szöveges ítélet
2008-ban vettem osztrák papírokkal első motoromnak. Döcögősen indultak a dolgok, 2000-óta nem volt beindítva, aki az országba hozta alkatrésznek vette meg, de sajnálta szétbontani. Megtekintéskor 1,5 óra volt életet lehelni bele, de bemelegítés után szépen járt, olcsó is volt és sérülésmentes, na meg mégiscsak egy guiness rekorder (1987-2003ig gyártották, ez a leghosszabb ideig gyártott motorkerékpár a világon!), szóval megvettem. hidegen egyszerűen nem volt hajlandó csak tolásra indulni, jött a bontás. Szelepek jók, hengerek is, karbi szintén, lövésem se volt mi a hiba. Véletlenül derült ki, hogy a benzincsap vákuum vezérelt, és a membrán elöregedett. A vákuumvezetéken a bal henger közvetlenül szívta a naftát. Ezt kicserélve tökéletes volt 2 évig. Majd jött az amit senkinek sem kívánok. Szintén csak véletlenül derült ki, de az egyik biztosíték foglalata meglazult és oxidálódott, ezért hol érintkezett hol nem. Fél szezon és nem kevés idegeskedés volt mire megtaláltam és kicseréltem önindítórelléstől a foglalatot, mert külön nem kapni... Ezt követően hibamentesen és meglepően jól ment! Rendszeren jártam vele motorozni 2 SV650 suzukival és ami azt illeti nem éreztem magam hátrányban. Persze ugyanazon az úton ha tartani akartam a lépést igencsak járt a lábam a váltón, na meg megette a maga 7-8 literét, de becsületére válik amit teljesített! Kategóriatársait magasan veri! CB500 és GS500 messze elmaradnak tőle! Guminyomásra allergiás, de ha az rendben van úgy fordul mint egy bicikli! Nem vicc, magától fekszik az íven. Írták, hogy nem találni rá gumit, nekem 5 perc volt, ráadásul jó áron! A Metzeller, a Heidenau, és a Bridgestone is gyárt rá való radiál abroncsot. Megjártam vele többször Szlovákiát, Lengyelországot. Mentem vele egy nap 5-600Km-t, nem okozott gondot! Persze egy Goldwing biztos kényelmesebb, de akár Gixerről akár SVről hamarabb lekívánkozik az ember mint erről. Két személlyel sincs vele gond, de ehhez az utasnak tudni kell motorozni! Ha az utas "nem él együtt" veled, bármelyik motor kezelhetetlenné válik. El sem tudnék jobb motort képzelni kezdésnek! 500-as létére dinamikus, kiválóan kezelhető és olcsó a fenntartás is. Az enyém még a hátul dobfékes változat, panaszom arra sincs. Sok tárcsánál pontosabb és erősebb ez a dobfék.
Fájó szívvel váltam meg tőle, és egyetlen motor van amiért hajlandó voltam rá, a márkatárs ZX9R.
Hibalista
- Benzincsap membrán elöregedett ezért a bal henger benzint szívott rajta. kb 10e volt, magam cseréltem. Önindító relén lévő biztosíték foglalata elöregedett, sok fejtörést okozott mire rájöttem (szerviznek nem sikerült). Csak reléstől lehetett cserélni, 15e. Ezen kívül csak a kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
egyszerűbb dolgokat saját magam csináltam, egyébként Kawasaki Miskolc. Segítőkészek, a szerelő érti a dolgát, nem ma kezdte az ipart.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | ZX9 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |