A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Zephyr 750 1991 (749)

Zephyr 750 1991 (749) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az imádott Zephyr 750

Szöveges ítélet

Mit is mondhatnék...ennél szebb motort keresve sem találnék a mai napig. És Kawasaki van ráírva...Alapállapotban is egy csodás gép, de én ezt azt módosítottam rajta az első közös szezon után. A gyári kormányt lecseréltem egy szélesebbre, az ülést is átalakíttattam egy Corbin mintájára, kapott markolatfűtést a téli napokra.
A géppel álom volt motorozni a Gpz után. Már az első métereken éreztem, hogy ez a gép nagyon ott van az úton, hihetetlenül stabil. És az ereje...fél évig nem mertem neki 2-ben koppgázt húzni, annyira fostam tőle. Aztán persze megszoktam, de kevésnek sosem éreztem. Azóta is vallom, hogy utcára bőven elég egy 750-es 4 hengeres.
(Igazából sokat agyaltam rajta, hogy a Kawa miért pont ekkorára tervezte. A z1 feltámasztójának hirdették, de akkor miért nem 900ccm? Aztán utánaolvastam, és meglett a magyarázat. A Kawa fejlesztett egy 750-es 4 hengerest, és világelsőként akart kijönni vele, de Honda san megelőzte a cb750-nel. A fejlesztést befejezték, és nekiálltak a 900ccm-es Z1-nek, hogy ők is nagyon pukkanthassanak. De a 750-es tervei nem kerültek a kukába, RS750 néven kezdték el forgalmazni otthon, és eszméletlen siker lett, nagyobb, mint a Z1.)


Óvatosan közlekedtem vele, általában 100 körüli tempóban, fácánokat nézegetve, tájat ízlelgetve. Agy hátsó gumi általában 12-14e km-t ment el, egy első 14-17e-t. Természetesen használtak voltak eleve...
Egy sajátossága van a gépnek, amiért imádtam és útáltam is egyben: Nagyon rövid a váltó áttételezése. A széria áttétellel 5000-et pörög 100-nál utolsó fokozatban, mint egy 600-as. Ez gyakorlatban a nyomatékos 2 szelepes motorral párosítva annyit tesz, hogy 30-tól jó az 5. sebesség. Csodás vele egész nap 5-ben szörfözni, falu, szerpentin, autópály, mindenhol jó az 5. Én ráadásul 1 foggal nyújtottam az áttételen elöl, de még így sem kellett sosem kapcsolgatni. A hátrány h 4.8 alá még osztrák benzinnel sem ment sosem, és h engem rohadt mód idegesített az állandó magas fordulat.
Persze a gépnek voltak gyenge pontjai is. Az első teleszkóp rugói nevetségesen gyengék, szinte gázelvételre koppanásig zuhannak. Olcsó megoldás egy 50mm-es csővel megtámasztani, vagy egy szétvágott MZ rugót beletenni egy plusz alátéttel. Drága megoldás a progresszív rugó. Hátul minden irányban állíthatóak a rugós tagok, tartományuk elég széles.
Imádtam a gépet, nagyon jó társ volt hasszú európai túráktól kezdve a városi közlekedésben mindenben.
Nekem teljesen megfelelt. 2005-ben- valószínűleg először és utoljára az életben- lehetőségem lett venni egy új motort. Fájó szívvel eladtam. Rövid ideig megvolt együtt a Kawa és az utód, egy Bandit1.2 is.
Na, akkor jöttem rá, h van a Zephyrnél jobb motor is számomra.
Tulajoknak hasznos infók: www.zephyr-zone.com
Amivel érdemes kawa tulajként számolni: Horrofilmbe illő alkatrészellátás. Raktáron maximum olajszűrő+gyertya van. Alkatrészek elvileg 2 hétre, gyakorlatban 2 hónap is lehet. Bontott cucc ehhez a típushoz nagyon kevés van, habár a blokk szinte megegyezik a gpz 750-nel, gyakorlatilag mégsem jók hozzá a cuccai.
És még valami. Minden alu ki volt polírozva rajta, még a lengővilla is. Imádtam, amikor csillogott, rühelltem, mikor bemattult 2 csöpp víztől. Akkor elhatároztam, soha többé polírt.:)

Hibalista

- Az együtt töltött 30ezer km alatt nagyon sok mindenhez hozzá kellett nyúlni. Ebben valószínűleg szerepet játszott az h a motor egy belpiacos gépeket forgalmazó fiatalító szervezettől származott, így a 38ezres km állás csak hozzávetőleges.
- Sorrendben: a rendszeres karbantartáson kívül cseréltem kerékcsapágyakat, teleszkópszimmeringet, szelepszárszimmeringeket, hajtókarcsapágyakat, primer láncot(60 rongy csak a lánc...), vezérmű láncot, szívócsonkokat(10 év után berepedeztek)
-

Ide hordtam szervizbe

Bálint László, Kunadacs
Menjen hozzá bárki bátran, csak ajánlani tudom!

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 38500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.