Az első SUPERBIKE-om
Szöveges ítélet
Gyerekkori álmom vált valóra,amikor enyém lehetett egy igazi 750 ZXR. A maga korában fogalom volt,ami érthető is,alu hídváz,16 szelepes 4 hengeres motor,17-es kerekek,dupla első lámpa,uni-track rendszer,ram-air imitáció,igazi superbike replika,utcára.
Egy T5-ös Pannónia után,olyan volt mint egy torpedó,és kb annyi közöm is volt az irányításához. 19 évesen nem voltam felkészülve a 107 lóhoz,ami ráadásul igen alulról érkező nyomatékkal párosul,ehhez jött még a tetemes önsúly,meg az eszetlen vezetési stílus,és így utólag csodálom,hogy mindketten sértetlenül vészeltük át az együtt töltött időt.
Ebben talán az is segített,hogy igen sokat állt a motor. Először is háromhengerezni kezdett,csak gyertya tisztítás után volt hajlandó elindulni,és füstölt. Gondoltam egy gyűrű sor csere,és szelepszársimeringek segítenek. A füstölés elmúlt,a negyedik henger továbbra is sztrájkolt. Nagyon nehezen jöttünk rá,hogy a karburátorok pillangó szelepének a tengelye van kikopva (tipushiba),és ez okozza a bajt. Bontnott karbi sor,38 mm-es H2 tipusú,és mind a négy henger telitüdőből ordított. Olyannyira,hogy kis idő múlva elszakadt a vetérműlánc,szétverve a hengerfejet és a szelepeket. Bontott hengerfej,megcsinálás,szezon végéig még belehajtottam 6000-et,és megváltam Tőle. A sok zűr ellenére kissé fájó szívvel. Hogy miért? Mert amikor éppen ment,igen tüzes jószág volt. Kora ellenére a 200-as tempót pillanatok alatt elérte,igaz onnan már megcsappant a lendület,de a 240-et kifutotta. A motor,már alulról is nagyon jól tolt,főleg a nagyobb karbival. Az egyenesfutása példás,mai motorokon ilyet már nem tapasztalhatunk,igaz kanyarodni nem nagyon szeretett,vagy csak még Én voltam béna,nem tudom. Mindenesetre egy 110-es első gumi sokat javított a helyzeten. Az üléspozíció igazi kőkemény sportmotoros,nagyon kényelmetlen,de én imádtam,és bár volt azóta pár motorom,meg próbáltam is néhányat,de ilyen jó eggyiken sem volt. Szélvédelme megfelelő,az is sokkal jobb mint az új telivéreken.
Fékei felett már elmúlt az idő,megjelenésekor még a négydugós Tokico volt a mérce,mai szemmel már igen gyatra. Nagy előnye,hogy a kerék méretei miatt akár a legmodernebb gumikat is fel lehet szerelni,szivesen ki is próbálnám,hogy viselkedik pl egy Pilot Power-rel.
A modell bevezetésekor abszolút csúcs volt,de nem szabad elfelejteni,azóta közel 20 év telt el. A legtöbb darab teljesen szét van ütve,túl 8-10 idióta tulajon (normális motoros nem vesz ZXR-t,GSXR-T-t csak őrültek,beleértve Magamat is),és kétszer ennyi bukáson,meg 80-100000km-en már nem sok jóban reménykedhet aki ilyet szeretne. Ezért én csak kizárólag a tipus megszállotjainak ajánlom,de kalkulálják hozzá a teljes felújítás összegét is a vételárhoz. Én is ezen gondolkodom. Mondom hogy idióta vagyok!
Hibalista
- Telószimering,karburátorsor pillangószelepei kikopotak,elszakadt a vezérműlánc,hengerfejnek annyi.
Ide hordtam szervizbe
Szabó József Kengyel
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |