Az első
Szöveges ítélet
Először használt motort akartam venni, egy Gpz900-ba szerettem bele, de féltem attól, hogy esetleg egy új motor havi részleteit fogom ráfizetni a javításokra, amik esetleg egy 20 éves gépnél sűrűbben előjöhetnek, mint egy nullkilóméteres esetében és még a kedvem is elmegy az egésztől. Úgyhogy az autómat eladva, 20%-ot befizetve elhoztam az új illatú (nincsen ennél jobb) narancssárga Z-t.
Első motor, így mindenki mondta, hogy nem vagyok normális, hogy rögtön egy ekkorával kezdek. A bejáratás alatt bennem volt a félelem, de ahogy egyre többet mentem vele, úgy szoktam egyre jobban hozzá és most már nincs bennem az, hogy kisebbet kellett volna vennem.
Az elején párszor a láncot után kellett állítani, mert ahogy egyre jobban terhelve lett, úgy lazult, de az utolsó állítás óta megtett 7000 km után sem kellett feszíteni rajta.
A hátsó rugó állítható, a gyáritól két kattanással keményebbre lett tekerve, az elejét is kéne egy csöppet, de azt nem lehet.
A fék motorfékkel együtt használva bőven elég utcára, pályára még nem vittem.
A hátsó sárvédő helyére egy kisebb rendszámtartó-konzol került, ugyanis a gyári annyira nehéz, és a hazai utak annyira jók, hogy egy idő után eltörik a farokidom alsó része, azt pedig nem akartam megvárni.
Kapott még egy pár bukógombát, biztos, ami biztos alapon, bár soha ne legyen rájuk szükség.
A gyári kipuffogó ki lett belezve, nagyon szép mély hangja lett tőle.
A váltó pontos, csak határozottan kell kezelni, hatosban 50-től rángatás nélkül gyorsul.
5000-7000-es fordulatig van egy enyhe, érezhető vibrálás a motorban, de nem zavaró és legalább nem kell az órára néznem, hogy tudjam, mennyit pörög.
A szélvédelemről semmit nem tudok, ugyanis az nincsen neki. 130-150-es utazóval még kényelmes, fölötte már a tankra kell hasalni.
A fogyasztása 4,5-6,5 liter között alakul, túrázáskor két tankolás között akár 300km-t is meg lehet tenni (bár az utolsó km-ek ilyenkor már benzinkút utáni imádkozással telnek).
Városban, piros lámpáknál állva hamar felmelegszik a blokk 100 fokra, de ilyenkor a ventilátor mindig teszi a dolgát.
A gyári Bridgestone BT012-es gumit hátul 12000 km után kellett cserélni, az első még bírja.
Nagyon szeretem, könnyen kezelhető, finoman jár, csak ész nélkül használva tud(na) meglepetéseket okozni. Egy percig sem bántam meg, hogy feladtam az autózást miatta.
Hibalista
- Idáig még semmi hiba nem jött elő rajta.
Ide hordtam szervizbe
Az Alba Motors-hoz viszem (illetve a motor engem) Székesfehérvárra. A szerelő nagyon jól dolgozik, mindent átnéz a motoron, nem csak azt csinálja meg, amiért odavittem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |