Arany középút
Szöveges ítélet
Nálam hosszas keresgélés után maradt fenn a rostán a Versys.
Utolsó harcát már csak a Yamaha Tenere-vel vívta...
Győzelmét elsősorban kétszer annyi hengerének , illetve annak köszönheti , hogy a Tenere 2008 tavaszán még nem volt kapható.
A versys külsejével eléggé megosztja az embereket , van akinek nagyon bejön , másoknak meg nagyon nem. Ilyen szempontból természetesen az első lámpa és környéke a kritikus pont , nekem ( a kezdeti meghökkenés után ) egyre jobban tetszett.
A többi része egyszerűbb eset , hiszen sok minden megegyezik a másik két testvérmodellel ( ER-6 F , ER-6 N )
Viszont ezekkel szemben a Versys futóművére különös hangsúlyt helyeztek , elöl 41 mm-es fordított teleszkópok nyelik el az útegyenletlenségeket , állítható csillapítással és előfeszítéssel, míg hátul egy látványos aluminium lengőkar dolgozik , 13 fokozatban állítható csillapítással és 7 fokozatban állítható előfeszítéssel.
Ezek mellett már természetes az elöl dupla , hátul szimpla tárcsafék , amely véleményem szerint minden esetben elegendő a motor biztonságos lassításához. ( Kapható ABS-el is , én nem igénylem , de van akinek nagyon bejön )
A 17-es felnikre elöl 120-as , hátul 160-as gumik kerültek gyárilag , amelyek véleményem szerint jól ellátják feladatukat.
A motor sor kettő , 650 cm3 , 64 LE 8000 ford.-nál.
Tényleg az arany középút.
Volt szerencsém egyhengeres 5-600 -as motorokat hajtani , mindig úgy érzem , alacsony fordulaton rángat , pörögni meg nem szeret... van egy szűk ford. tartomány , ahol jól érzi magát de abból nem érdemes túlságosan kitéríteni sem le , sem felfelé.
Hasonló cm3-es négyhengeres motoroknál viszon csak nagyobb fordulaton ébred a gép , és érdemes ott is tartani , ha tisztességesen haladni szertnénk.
Hatodikban 4000-nél 90-et megy , 5000-nél 110-et , 6000-nél 130-at... Gyorsításkor , ha 4000-nél elváltogatod , rugalmasan gyorsít , ha mindezt 6000-nél teszed ,akkor már mindenki ott marad a lámpánál. Sokkal jobban nem is érdemes forgatni , mert nem nyersz annyit , mintha tovább kapcsolsz időben.
Az üléspozíció nagyon kényelmes , felegyenesedve ül a vezető , az ülésen előrehúzódva szinte szupermotos testartás vehető fel , míg hátrébb csúszva hosszabb távon lehet fáradás nélkül motorozni.
Én többnyire egyedül használom városban , és kisebb túrákra.
Ez persze nem azt jelenti , hogy a motor nem alkalmas két személyes hosszabb utakra , de számomra a motorozás egyszemélyes üzem.
A Versys jó társ a városban , kisebb túrákon , de igazából a kanyargós szerpentineket szereti , ahol képes nagyobb testvéreivel is felvenni a versenyt.
Amit hiányolok róla , az egy vízhőfok mutató... egy lámpa jelzi , ha netán túlmelegszik a hűtővíz , de jobban szeretem folyamatosan látni , hol áll a hőfoka...
A 84 cm-es ülésmagasság is figyelemre méltó , én 173 magas vagyok , és esélyem nincs egyszerre mindkét lábamat letenni. Ez csak megszokás kérdése , de valakinél szintén zavaró lehet.
Gyakori a műszerfal burkolatának zörgése , de ez házilag orvosolható mindenféle különösebb műszaki szakértelem nélkül is.
Hibalista
- Zörgő műszerfal ( házilag javítva )
Ide hordtam szervizbe
Papp Motors Kecskemét
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |