Álljon itt az utókornak:Telhetetlen pénznyelő!
Szöveges ítélet
Kétezres évek tájékán már legendák terjengtek róla itthon,mert akkor már elérhető közelségbe került egy-egy használt darab.Cca.1-1.2millió,és a tied lehetett egy alig tízéves darab.Hát nekem annyi pénzem nem volt,így kerestem az olcsó megoldást.Amiről később kiderült,hogy a lehető legdrágább volt.Azt már most leírom,hogy életemben nem vettem még ennél drágább,rosszabb,fenntarthatatlanabb,szervizigényesebb motort.Igaz,hogy nem egy kipróbált lábonjövő darabot vettem,talán ez is hiba volt.De ekkorát tévedni sem semmi.Akkor még újságból néztem ki magamnak 550e ft-ért.Csupán egy apró hibája volt:főtengely törött volt a szentem.Gondoltam 60e-ből orvosolható,így még mindig jók vagyunk.Hát nem:120e volt,nagy hajkurászások árán,mert hogy ez keresett cikk.Aztán,ahogy raktuk össze előjöttek sorra a hibák,így már nem is olyan jó vétel volt.A bontók ismert látogatója lettem,mivel ezek új áron horrorisztikusak lettek volna.Váltót is kellett cserélni,mivel ez is típushibás:a 2,5 fokozatot kidobálta,mert a körmök kopottak voltak,és ehhez elég pár rossz váltás,máris lenyalja.A karburátorok membránjai hamar elöregszenek minden tömítéssel együtt csere.Nehezen indult hidegbe-melegbe különböző okok miatt.Az indító relé párszor ezért beégett.A karburátorok sosem teltek fel ahhoz benzinnel,hogy egy hosszabb állás után beröffenjen.Nem tudom miért.Ekkor manuális,furmányos megoldás kellett hozzá,hogy az ac nyomjon kellőképp.Ehhez viszont le kellett szedni a burkolatot.De ilyent,hogy egy oldalidom leszedéséhez még a hátsó kapaszkodót is le kelljen szerelni minden sallangjával együtt....Nincs ez másképp akkor sem,ha az ember csupán az akksit szeretné kiszedni.Teljes szétszedés.Bár ott van az ülés alatt,aminek leszedésével 5 másodperc alatt láthatóvá vált,de ahhoz hogy kiszedjük,vagy hozzáférjünk teljes hátulja lebontás.Egy-egy ilyen művelet a rutinnak köszönhetően már meg volt cca. 40perc alatt.Nem úgy egy beköpött gyertya.Itt még az elejét is le kellett teljesen bontani.Ez már egy órás művelet is volt.Aztán a légszűrő!Na az sem semmi!Az,hogy horror az ára (olyan 14e volt akkor). De a kicserélése!Szintén teljes szétszedést igényelt.Az első sárvédő kivételével minden alkatrészt le,ill. szét- kell szedni,ami nem a váz,motor,vagy futómű.Még jó,hogy ezt egyszer kellett megcsinálni rajt,amíg nálam volt.Szóval igazi szabadidő motor!Kijelenthetem,hogy sokkal több órát töltöttem szereléssel,mint amennyit rajta ülve motoroztam.Ott nem hagyott soha,mert inkább el sem vitt.Ha meg igen nem volt rossz menni vele,de meg is ette a benzint rendesen.Mire eladtam az 550e ft-os motor 1,2m-ba volt.A látszat csalóka.7 évig volt meg,s 6500 km-t tudtam vele megtenni.A mostani motorommal ennyit jó időben 2-3 hónap alatt megyek.Az igazság,hogy 1 évig egy haverom használta,aki szintén súlyos százezrekért tartotta benn a lelket.Aztán rászántam magam,mikor már meg volt a Suzuki,hogy eladom.Nyáron kezdem hírdetni,(mikor még elindult) 490e-ért,aztán ősszel vitték el,(mikor már nem indult) 320e-ért.Már nem is a pénzem (egy résznek) viszontlátása okozott örömöt,hanem,hogy ezt a förmedvényt az életben nem látom többet,mert messzire vitték.Ki lehet számolni mennyibe került 1km megtétele vele!Pár nagyobb hiba,ami előjött:a váz elrepedt;a tank kilyukadt;a kormány eltört;a sebváltó nem váltott;az indító relé beégett;a karburátor eresztett;a benzin csap folyatott; vezérmű lánc csattogott;a generátor láncfeszítő eltörött,ezáltal szétverve az egész kuplungot;a vizet nyáron lassú menetben (pl motoros felvonulás találkozón) forralta,ezért hengerfejes lett;és még ki tudja mi.Nagyon rossz emlék volt.Azért írtam le,mert már tudom ma már senki nem vesz ilyen motort,mégis tudja meg,aki akarja milyen lett volna,ha akkor vett volna! Csak remélni tudom más nem így volt vele.
Hibalista
- Szinte minden.Inkább leírom,ami nem:a szívató bovden,legalább szívatni tudott,de azt rendesen!
Ide hordtam szervizbe
Legfőképp én,és a barátom,mert a fizetésem is odahordhattam volna a szerelőkhöz,az sem lett volna elég.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 34000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Gpz400 | Következő motorja? | Gsx1200 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |