A sunyi
Szöveges ítélet
A naked bike-ok között szerintem az egyik legjobb, ha nem a legjobb motor. A legnagyobb előnye, hogy nagyon durván megy, a sportmotorok jó részével is simán felveszi a versenyt, plusz a megjelenése is teljesen brutális, bár kissé megosztja a népeket. Hosszabb utak is gond nélkül abszolválhatók vele, 130-as tempóig felenegyesedett pozitúrában is - hasonlóan a böhöm nagy túragépekhez - vidáman vezethető. A 6000 ford. körül fellépő, sokat emlegetett vibráció tényleg zavaró, leginkább azért, mert a tükröket használhatatlanná teszi, plusz zsibbasztja a kezem. A szélvédelme csapnivaló: a csökevényes idom csak arra jó, hogy az ember képébe terelje a szelet. (194 cm magas vagyok...)A digitális óra olvasásával szerintem nincs gond, más kérdés, hogy nekem nem tetszik igazán: ez egyébként szerintem az egyetlen dolog, ami az utódján jobb lett.
Ha már az utódnál járunk: Mo-n viszonylag kevés első szériás Z 1000 van, így az elvivendő csajok száma is relatíve magas. Az utasülés kakasülős, ami azért rossz, mert a félni hajlamos utasok is látják az órát, plusz okvetlenül belém kell kapaszkodniuk, hogy hanyatt ne essenek. Csomagokat lehet vinni, de módjával, ráadásul nagyon felpakolva elég hülyén is néz ki a gép.
Ahogy megy: négyezerig teljesen kultúrált, hétezerig már keményebb, afölött pedig vadállat, alig lehet megfogni. De pont ez a sunyi mentalitás az, ami miatt szerintem minden tulajnak folyamatosan fülig ér rajta a szája. Emberi léptékkel kb. 200-ig vezethető, afölött a menetszél miatt leginkább azért küzd az ember, hogy valahogy megtartsa a motort. A hangja gyárilag is elég jó, a kilométerek előrehaladtával kicsit érlelődött is. Zsugori srácoknak ugyanakkor ellenjavallt: a 190-es gumi, a majd 8 literes fogyasztás meg a súlyadó kicsit megemelik a fenntartási költségeit. Mokány emberkéknek sem ajánlanám: a súlya kanyarokban a valósnál is nagyobbnak érződik, erősen tartani kell a kicsikét.
Megbízhatóság: igazán egyszer hozta rám a szívbajt, egy városi kanyargás közben (80 fokos víznél, minden ok nélkül) engedni kezdte a tank alatt a vizet. Persze egyből a legdurvább forgatókönyvek kerengtek a fejemben (hengerfej, öntvényrepedés, stb). Később szerencsére kiderült, hogy csak az egyik gumicső tömítése szállt el, így a hibából következő kiadásaim kétharmadát a tréleres ember honoráriuma adta. Ezen kívül eddig az első teló szimmeringjeit kellett cserélni.
Összefoglalva piszkosul büszke vagyok erre a gépre, és nagyon-nagyon szeretem, egy igazi brutál állat Kawasaki.
Hibalista
- - Rendszám leesett, szerencsére utánam hozták
- - Hűtőfolyadék-folyás gumicső-illesztésnél
- - Első teló szimmerring
Ide hordtam szervizbe
Naked Motors, Üllői út
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Papp Motors, Kecskemét
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |