A morgós hangú kezdőmotor
Szöveges ítélet
A gépet tavaly szeptemberben vettem újonnan, abszolút kezdőként. Gondolkodtam cbf 600-on, és bandit 650-n is, végül ezt vettem meg. Nem bántam meg, hogy ezt választottam, szerintem formailag, és technikailag is modernebb azoknál, vízhűtéses, injektoros, kisebb súly.
A motor nagyon jól kezelhető, gyakorlatilag semmilyen problémát nem jelentett a vezetése már az elején sem.
A 72 lóerő egy kezdőnek tökéletesen elég, minden szituációban megfelelő az ereje normális közlekedés során.Persze ettől az erőtől még senki nem fog reszketni,de nem is arra van kitalálva. Ha kinövi az ember, majd vesz nagyobbat. Előnye, hogy kéthengeres,így már kb 3000-től használható ereje van. 60-70-től már akár előzni is lehet hatosban.6-7000 környékén még erősödik egyet, 10000 fölött viszont már semmit nem csinál. A gyári kipufogó le lett cserélve egy micron dobra, amitől a hangja nagyon komoly lett. A motor fogyasztása jó, átlag használatban 4,5-5 liter,140-160-as autópályatempónál megpakolt tanktáskával,és hátsó dobozzal 5,5 liter.
A motor üléspozíciója kényelmes, 500 kilométert mentem eddig vele legtöbbet egy nap minden gond nélkül. Nekem az idomos változat van, annak a szélvédelme 140-ig jó,160 a határeset, amit még hosszabb távon lehet ülve bírni, utánna viszont már hajolni kell a tank felé. A tank 15,5 liter, de csak akkor, ha csurig tankolja az ember.Erre érdemes figyelni, mert, ha csak első kattanásig tankolok, akkor kb 3 liter üresen marad, alattam már emiatt kifogyott egyszer a benzin. Ez gondolom minden motoron így van, de ezt a gépet kezdők vásárolják,nekik hasznos lehet tudni.
A gumija kb 20000 km-t fog kibírni, ahogy most látom.Utast szállítva a motor hátulja eléggé leül,és azért a menetteljesítmények is gyengülnek, ez még nem az a kimondott kétszemélyes motor.
Pályanapon is voltam már kétszer, nagyon jól lehet vele tanulni. A lassú csoportba egyáltalán nem kicsi, ha ügyes az ember, a hungaroring célegyenését kivéve a leggyorsabb is lehet a pályán. Tényleg jó érzés a szerencsétlenkedő, kezdő gsx-res,zx-es kollégákat külső íven kikerülni egy általuk lenézett kezdőmotorral. Szerintem ezért is érdemes ilyen motorral kezdeni, ezen az ember megtanul motorozni, hozzászokik az egészhez, talán kicsit komolyodik is, aztán úgy ül fel egy nagyobb motorra, hogy tudja, hogy mit vesz, és el is tudja vezetni. A státusból motort vásárlókon pedig csak mosolyogni fogsz.
Hiba eddig nem történt, a kuplung csúszott egyszer, a holtjátékát kellett állítani, azóta jó. A váltója elég darabos, határozottan kell kezelni, mert könnyen üresbe lehet váltani kettes helyett.
Én nagyon megszerettem, első motornak most is ezt választanám, emelett tartalék is van benne bőven, tudsz fejlődni, és egyszemélyes hoszabb túrákra is jó.
Hibalista
- A kuplung holtjátékán állítottak, mert csúszott.
Ide hordtam szervizbe
Kawasaki Goldrex
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |