A Kawa
Szöveges ítélet
Hosszas keresgélés után választottam ezt a modellt, első nagy motorom volt és végül kiderült, hogy nagyon jól választottam. A mocit egy ÉK Mo-i kereskedésből vásároltam, akik többnyire külföldről (Olaszo.) importálnak motorokat.
Nagyon kezes motor és a kezdeti időszakban sem kellett tartanom a teljesítményétől, ami az évek során utassal felpakolva kevésnek is bizonyult. Kényelmes, jó a szélvédelme azt leszámítva, hogy a gyári plexi nekem pont a fejemre vezette a menet szelet (180 cm vagyok). Ezért vettem, hozzá egy kb 10 cm-vel hosszabbított MRA túra plexit de sajnos jelentősen ez sem javított a helyzeten így ezt nem ajánlom. Lehet hozzá kapni gyári hátsó és oldal doboz tartókat, amik újonnan elég húzósak de sokat keresgélve lehet találni használt szetteket. A hátsó konzolt a wilhaben.at -n találtam és egy Ausztriában dolgozó barátomat kértem meg rá, hogy vegye meg nekem (új állapotú volt az új ár kb. feléért). Dobozt Mo-on vettem hozzá használtan, de az is kifogástalan állapotú volt, így már indulhatott a túrázás.
A jogosítványom átvétele után az első nagyobb túra (2016-ban) egy Balaton kerülés volt, ami a lakhelyemtől mérve összesen kb. 350 km volt. Elsőre eléggé feltörte a hátsóm az ülés, a nyakam és hátam is megfájdult, de később a rendszeres motorozások alkalmával ezek rendre elmaradtak. Valószínűleg csak a motoros testtartáshoz kellett hozzászokni. Nekem semmi problémám nem merült fel de azért az egyik barátom motorján (Honda Hornet, 600 ccm) a feszültségszabályzó megadta magát, ezzel megnövelve a túra időtartamát. Végül mindenki saját lovon ért haza. :)
Ugyan ebben az évben már a nyaralást is úgy terveztük, hogy a fiúk motorral, a lányok pedig autóval mennek le a tengerpartra, az úti cél a Horváto-i Senj városa volt. Ez a túra a Horvátországi tekergésekkel együtt kb. 1500 km-re sikerült. Az odafele úton a cél előtt kb. 100 km-rel arra lettem figyelmes, hogy a műszerfal nem mutat semmit, félreálltam és mutattam a két társamnak, hogy ez a helyzet, majd kis idő múlva le is állt a Kawa. Innentől kezdve csak úgy tudtuk beindítani, hogy betoltuk, motoros felszerelésben a 40 fokban, 4 óra utazás után nagyon "jól" esett a testmozgás. Végül úgy tudtuk kibekkelni a helyzetet, hogy 3000 fölött kellett tartani a fordulatot, így célba tudtunk érni. Bár a kereszteződésekben és a lámpáknál volt némi izgulás, hogy újra tolhatjuk be, ha nincs megfelelően túráztatva. Sajnos egy borulást is előidézett a helyzet egy meredek horvát utcában végzett fordulási manőver közben. Végül csak oda értünk az úti célhoz, ahol addigra már az összes lány a hajszálait tépkedve várt minket, mert persze nem hívtuk fel őket, gondoltuk úgy is csak izgulnának! Mi csak jót akartunk! :) Az első pár nap azzal telt, hogy próbáltunk rájönni mi a baja és kerestünk egy szerelőt Rijekában. Egy belvárosi kis udvarban, egy hegynyi robogó alkatrész mellett működött egy garázs, ahol három tetőtől talpig olajos ember fogadott minket. Szerencsére a főnök jól beszélt angolul így legalább a kommunikáció megoldódott. Amíg vártunk, addig is jött egy két kuncsaft és úgy tűnt, hogy nem szeretnek sokáig ott tartani egy motort, ha lehetett azonnal megoldották a problémát, ami biztató volt. Két nap alatt kész lett a motor, kiderült, hogy a generátor két tekercsén volt szálszakadás, amiket újratekercseltek. Nem emlékszem pontosan mennyi kúnába került, de forintra átszámolva olyan 18E Ft-ot fizethettem, amit nem gondoltam vészesnek. Ezek után tökéletesen üzemelt az egész nyaralás során, kirándultunk a Krk szigeten és a környező településeken, majd haza utaztunk.
2017-ben belföldön kirándultunk Mezőkövesdre, összesen kb. 600 km-t tettünk meg, hasonlóan a horvátországihoz 3 motor, 1 autó összetételben. A Kawa itt is remekül szerepelt, ezen a túrán az autó generátora adta meg magát :), egy róka vetette magát a barátom motorja elé, másikuk pedig a haza úton kb. 5 km-el a cél előtt, az autópályán kapott hátsó defektet. Szóval esemény dús út volt de a Kawának ehhez nem volt semmi köze.
2018-ban főleg a munkahelyem és lakhelyem közötti ingázásra használtam (napi 100 km), valamint kisebb kitérőkre a környéken.
A három szezon alatt összesen 8000 km-t tettem bele és ezek után csak ajánlani tudom. Trélert sosem kellett hívni érte és a szervizköltségek is vállalhatóak. Legdrágább a két db új gumi volt (Michelin Pilot Road 4) kb. 80.000 Ft-ért. Az eladás oka egyszerűen az volt, hogy valami újra, kicsit erősebbre vágytam. Három évvel később ugyan annyiért adtam el, mint amennyiért előtte vettem, így az értéktartása is jó.
Hibalista
- Generátor javítás + új akksi (~28.000 Ft)
- Hűtő vízcsöveket cseréltem, mert csöpögtette a hűtővizet (~ 5.000 Ft)
- A hátsó kerékcsapágy egyik oldali tömítése is repedezett, így azt is kicseréltettem (~2.500 ft)
- Első teleszkóp szimering és villaolaj csere (~24.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Dunaújváros, Temető utca 52. Quicksteel Motorszervíz
(Gyors, olcsó, jól végzi a munkáját és ami nekem nagyon fontos, hogy nem ragaszkodik a 8:00-17:00-ig tartó munkaidőhöz, így bármikor vihetem a motort, amikor otthon van.)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Alen
Horvátország, Rijeka
Tel.: 00385 912529523
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | TDM 900 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |