A kafferbivaly
Szöveges ítélet
A GTR előtt egy Vz 400-as chopperem volt.Azért adtam el,mert kicsi volt,és hamar "kinőttem".
Nos a GTR hozzáképest egy csillagromboló:-)1 éve van nálam és az azóta megtett majd 9.000 km. alatt még sosem hagyott ott sehol.Illetve csak egyszer,amikor beszart az egyik gyertya,így azt cserélnem kellett.A gyertyacseréhez levett tank visszaszerelésénél kicsit odakoccintottam a 10-es kulcsot a tankhoz,és már folyt is a benya:-(Másnap egy "ügyes" mesterember befoltozta ipari ezüsttel úgy,hogy egy hónapig ki is bírta:-(Ekkor bekentem Araldit Rapiddal(eporapid),ami azóta is bírja a gyűrődést.Szeptember elején leraktam a motort,és egy hónap múlva hazalátogatva a garázsomba, már éreztem a benya szagot:-( Leszedve a tankot újabb 2 helyen találtam rajta lyukat sajnos.Azóta azokat is a jól bevált araldit réteg fedi.A lyukadásokat valszínűleg az okozza,hogy alulméretezték a tank falvastagságát a betölthető benya mennyiségével szemben,zugyanis 30 liter simán belemegy.Ráadásul ha ráraksz egy emeletes tanktáskát,ahogy én szoktam,akkor ez még hatványozódik kb. 10 kilóval.
Az egyik szimmering elengedte magát az első telóban,amit betudtam a korának,hiszen már 11 éves,és az előző gazdája láthatóan nem törődött vele.A bibi az,hogy a teló alsó szárának a leszedéséhez egy olyan speciális célszerszám kell,amit még megálmodni is nehéz lenne,nemhogy beszerezni, vagy legyártatni. Így most egy darab szövet van a szimmering köré tekerve,és az fogja fel a kifolyó olajat.
Az első izzó cseréje egy rémálom,mert amit egy naked bike-on megszinálsz pár perc alatt, az itt több órájába kerül a tuajnak.Az oldalidomot és a fejidomot is le kell szedni, ami nem kis munka.Ráadásul egyszer 1 hónapon belül 2-szer is cserélnem kellett azt a rohadt izzót:-(
A fagyálló cseréjéhez csak a hasidomot kell leszedni.
Nagyon negatívumnak tartom a lábtartó konzol kialakítását,és az anyagának a megválasztását,mert ha egyszer eltörik akkor azt már csak kókányolva lehet javítani,mint az enyémen.Egy 300 kilós motoron szerintem a vas konzol már nem nyomot volna sokkal többet.
Mikor megvettem nem tudtam állványra húzni, annyira nehéz és szokatlan volt.külön gyakorolgattam a garázsban,hogy hogyan lehet felrakni az állványra.
Sokat túráztam vele egyedül illetve 2 személlyel is.A nagy saját tömeghez képest,viszonylag kevés ösztömeg ellenére is szinte lehetetlen túlterhelni.Sokszor úgy megpakoltam,hogy azt hittem szét fog esni alattunk.De nem.Nevéhez méltóan tényleg olyan,mint egy kafferbivaly.
A motor alapfogyazstása a 7-7,5liter.2 személyel megpakolva megeszi a 8,5-öt is.Viszont megy is,mint a bolond.Egyszer miskolcról pestre 70 perc alatt felértem vele:-)Viszont azt megtapasztaltam,hogy nem erre való,mert a nagy sebességtől kezdték átengedni az olajat a szelepfedél tömítések.
Széles ülésének köszönhetően igen kényelmes avas,még az utasnak is.Én szereltem rá egy hátsó dobozt,így a 2 széria oldalsó dobozzal és a tanktáskával iszonyú mennyiségű dolgokat magunkkal tudtunk vinni.Nagyon praktikus az oldalsó doboz kialakítása,mert odazárható a motorhoz,és két zár van rajta a kinyithatóság ellen is.egy sisak belefér a dobozba.
Szereltem bele 4 hangszórót és CD-és fejegységet,amitől még különlegesebb lett.
A karburátort leszedni nem érdemes ha nem muszály,mert iszonyú munka levenni és főleg vissszatenni.
Sok negatívumot írtam,ennek ellenére én nagyon szeretem a bivalyt,és nem adom el a közeljövőben.Az előttem íróval nem értek egyet,mert iszonyúan tartja az árát a típus.
Alkatrészt lehet hozzá kapni, és a világból ki lehet vele menni.Konzervatív formája kimondottan tetszik.Kigyorsításokra nem igazán jó,de ha odapakolok neki,akkor bizony tud meglepetéseket okozni.
Fékpadi mérés során 11 évesen leadt a gyári teljesítményét ami 98 lóerő, 83NM 7200-as fordulaton.
Egy nagyon jó oldala van még a motornak,hogy az idomok kialakításának köszönhetően a motor összes melegét az ember combjára és lábára veti.Iszonyúan jó a szél-eső elleni védelem a mocin,mert semmit nem érzel belőle.Ezen a motoron nem fázik az ember fia.Igaz ez nyáron annyira nem kellemes,de inkább legyen melegünk a motoron,minthogy fázzunk(ez az én elvem:-).
Összegezve:nagy étkű,iszonyúan jól pakolható,kényelmes,maximális komfort a szél és az eső ellen,nehezen szerelhető,erős gép.
Hibalista
- Tank lyukadása 2-szer ugyanott,majd még 2 másik helyen is :-( Idex izzói belerohadtak a foglalatba:-( Egymás után többször kiégett a tompított fény(rohadt időigényes a csere) Jobb első szimmering elfosta magát.
Ide hordtam szervizbe
Eddig magam csináltam.Tavassazl viszem ismerőshöz karbiszinkronra és szelepállításra.
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 27500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |