A Japán narancs
Szöveges ítélet
Volt egy Z-800-as Kawám. Még 2016-ban vásároltam. Mikor megvettem, bevittem az Ivanicshoz egy átnézésre. Akkor láttam először testközelből egy metál narancs Z1000-est. Húúú.... De mogorva volt, még a 800-ashozképest is. Megkéreztem rá ülhetek e? Az eladó srác mondta, hogy nyugodtan, akár meg is vásárolhatom némi kedvezménnyel. Tudnak engedni az árából. (Gondolom ezt azért mondta, mert mindenki zöld Kawasakit akart venni még pár éve és nem igazán tudták eladni narancs színben. Mint később kiderült 2 évig ez nem is sikerült nekik.)
Szóval...Épp akkor vettem a 800-ast és amúgy is kétszer annyiba került az ezres mint amennyiért motort vettem.
Aztán sajnos el kellett adnom a motorom és akkor eldöntöttem már, hogy 1000-est fogok venni. Lett pénzem és keresgéltem is mindaddig amíg találtam egy narancssárgát. Jó fej volt a tulaj és aránylag olcsón adta kevés kilométerrel. Elmentem megnézegetni és meg is egyeztünk. Mikor elmentem a motorért többet beszélgettünk és kiderült, előbb ültem a motorján mint ő, mert ez az a motor volt amire két éve rá ülhettem.
Ez adott egy jó száj ízt a vásárláshoz. Mintha a motor is engem akart volna. :-)
Azóta is nálam van. 2019-ben helyezték forgalomba. A srác is nagyon meg volt vele elégedve, szinte megkönnyezte amikor elhoztam tőle. azóta megbánta már, hogy eladta.
Eleinte otthon le kellett takarnom, mert a fiam félt tőle olyan agresszív a "tekintete." :-)
Amikor először ültem rá és indultam el vele, majdnem le estem hátra ahogy a gázkart meghúztam, mert a 75 ló után a 147 igényelte volna azt, hogy kapaszkodjak a markolatba. Nem gondoltam volna, de csak kb. 220kiló. A 800-as majdnem ugyanennyi volt de, nem volt ilyen sűrű. ha ránézek a kettőre, mintha ez vagy 100-al több lenne.
Ami a tömegében nem jelentkezik, az erőben nagyon is. A gáz reakció azonnali. Tudom az előzőn is, de ez valami irdatlan erővel hat. Hatodikban is akkora erővel gyorsul, hogy bármikor bele tudok vele menni előzésekbe. Ezzel a motorral nem tudom elképzelni azt a mondatot amit sok motorostól hallani a hordágyon. "Azt hittem beférek még".
Ezzel ilyen nincs, ahova akarsz ,oda be is férsz és oda is érsz. Szóval nem tudom milyen lehet a H2-t vezetni, de ennél több ami alattam van nekem nem kell, sőt. Ezt sem tudom kihasználni. A max. amennyit menni tudtam vele 220 felett valamivel, az felett leszed a szél.
Aki hasonló motorra ül az ismeri azt a szituációt amikor a hülye családi BMW-s, vagy a Toyota Corollás megtalál és elkezd bohóckodni melletted. Irtó nehéz megállni, hogy ne húzd meg a bajuszát a motorodnak. No ez velem sincs másként. Néha magával ragad a hülyeség.
Egy Ford Focus RS-el volt egy jó élményem. :-) le tudtam volna tolni a 0-ásról, de már féltem kicsit a végén.
Elég ijesztő, hogy húzod neki és még nincs vége.
Indulás után 10-15 km/h-ig kissé nehézkes irányítani, egyensúlyozni vele, szlalomozgatni, de valamivel feljebb már nagyon kezes. A szélvédettség majdnem nulla ami a fejet illeti. Nyugodt időben, kb 140-től érezhetően megnő a menetszél terhelése a sisakon. Jó sisakom van, mégis érzem ahogy feszül a nyakam normál tartásnál. Ha, az idom alá befekszel akkor is érezhető, de jelentősen kevésbé. Én nem szoktam, mert az olyan bohóckodós jelleget ölt. Inkább a nyakamon dagadó erekkel szállok le a motorról. :-)
A henger formája úgy tekint vissza rád, ha jobban megfigyeled, mintha egy transformers arca nézne rád. Gondolom ez nem véletlen. Az ex tulaj festett sárvédőt rakatott rá. Így oldalról tekintve a színezett elemek egy hullám vonalat képeznek. Nagyon tetszetős. A fékek nagyon jól megfognak nagy sebességről is. Az elsőlámpa a mellett hogy szép, este is jó láthatást biztosít. A gyári indexek kissé bumszlik szerintem. nem csúnya vagy aránytalan, de sportosabb lett volna, ha valami vékonyabb, kisebb kivitelt kapnak. az ülés kényelmes úgy 50-100 km-ig utána már keresed a megfelelő pozíciót ami nem tör, de cserébe, ha dönteni kell a motort le tudsz csúszni könnyedén oldalra. Tároló hely konvergál a nullával. Az ülés alá csak a szerelő csomag és az elsősegély csomag fér el. Szóval a motorhoz dukál egy tanktáska, vagy egy háti táska.
Természetesen mivel japán semmi gond nincs sem műszakilag, sem semmilyen téren vele. Olajat egy cseppet sem fogyaszt. Fékbetétek, tárcsák, lánc, lánckerék, még az eredeti van rajta.
Aki szereti a jót és.... aki szereti a jót annak csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Kawasaki Ivanics Hajó utca
A motor még majdnem új volt így javítani, cserélni csak a kötelezőket kellett. Jól megcsináltak mindent, de nem épp olcsó mulatság.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 9500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | z-800 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |