A Bevezető...
Szöveges ítélet
Igazából nincs összehasonlítási alapom, hiszen egy Kawasaki GPZ 500-ason tanultam, az ugye egy 60 lovas sporttúrázó, az Er-5 meg ugyanazzal a blokkal szerelt, ám csupán 50 LE-es klasszikus vonalú naked motor.
Számomra a motorozás nem a nagy sebbességű nyelezésről szól, soha nem vágytam rá. Sokkal inkáb szeretek elindulni az ég alja irányába, normális túratempóban, úgy hogy nem tudom merre visz majd az utam. Nos erre az ER-5 kivállóan megfelel.
180 cm magas vagyok, és 85 kiló, a lábam kényelmesen éri el a talajt. A menetszél 130-140-ig elviselhető, plexi nélkül. Nem tudom az mennyit javítana a dolgon. De engem nem zavar a szél, inkább azok a kurva bogarak...
A Kawát a tempósabb haladáshoz azért pörgetni kell, viszont szívesen pörög az kis 500-as twin! Ha a jtd-k, vagy pdtdi-k, és társaik keménykedni akarnak, akkor azért azok 150- fölött már elmennek.
A gyári Dunlop GT 501 Arromax gumikkal csak vízes úton volt gond, érezhetően veszítettek a tapadásukból, viszont több mint 18.000km-t futottak. Most Pirelli Sport Demon van fent. Ég és föld a két gumi! Ezzel sokkal megnyugtatóbb érzést kelt nedves körülmények között is a motor.
Mondják rá tanulómotor. Ez azt hiszem igaz is, barátságos, kiszámítható, könnyű kezelni. Semmiben sem tökéletes, de mindenből ad egy kicsit. Szeretem!
Így 15.000km használat után már érzem, hogy elkelne néha több lóerő. Jellemzően amikor a Kedvesemmel utazunk akkor lép fel némi erőhiány, de szorgos váltóhasználattal azért nem hagy szégyenbe a többiek előtt, aztán meg előbb utóbb úgyis jönnek a kanyarok és akkor már minden rendben.
Alattam megfutja 180-at (tankra hasalva) utassal tartja a 160-at, de az már nem komfortos. Amit szeret hegyen völgyön, utassal vagy nélküle az a 130-140-es tempó, itt éreződik rajta, hogy a világ végéig is akár... Viszont utassal sem válik túlterhelté a futómú, jól dönthető marad a gép, ellenben ilyenkor érezhetően nyúlik a fékút.
A fogyasztása nem dráma, csak tartós 140-nél nyakal 5 liter körül, 120 alatti/körüli tempónál 4.5 literrel is elvan, vagy kevesebbel, extrém lassú túrázásnál volt már 3.9l-es fogyasztás is. (80-90km/h)
Megbízható, de nagyon. Ezidáig (23.500 km) csak gumicsere volt a kötelező szervízeken kívül, meg két műszerfal izzó. Én Motul olajat használok, a Fuchs-nál mindenképpen jobb, csendesebb tőle a blokk.
Egyébként meg igazi Kawasaki! Nem olyan precíz gép mint egy CBF 500-as. Hondához, Yamahához szokott fülnek zajos a blokk, néha darabos a váltó. De van karaktere, amolyan vas jellege. A finomságáról lehet vitatkozni, a tartósságáról aligha!
Azt hiszem nem szabad elfelejteni, hogy mire tervezték ezt a motort és akkor nem lehet csalódni benne.
Megbízható, klasszikus, jóindulatú és elnyűhetetlen.
Hibalista
- Fordulatszámmérő izzója.
Ide hordtam szervizbe
Zöld Motor Győr.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
BPS Motor Sopron
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 7800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Typhoon | Következő motorja? | Er-6n |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |