Megtörhetetlen segítő
Szöveges ítélet
Kezdeném az előttem felszólalók kritikáival:a gép rezgécsillapítását tényleg nem oldották meg 1972-ben.Valóban egy durva konstrukció, tükrözi a 60-as, 70-es évek szovjet technika színvonalát, ill. az ottani piac igényeit.Felhívom figyelmeteket, én nem a 20 évet használt, majd 10 évig állt motort fogok bemutatni.Az ilyen előkerült vasak inkább előbb szülnek hibát, mint utóbb.Felújítottam egy Izst és élmény vele motorozni!Csodát ne várj az orosz/ukrán/kínai alkatrészektől, de egy karbi 8000.-, egy kuplunglamella készlet 4000.-
Amikor beindítom, lassul a forgalom.A harmadik szomszéd is tudja a hangból, hogy elindultam.Hangosan, ormótlanul csattog, böfög, aztán mögöttem két kékesszürke csík, amerre én járok, bámul a világ(irigylik a sok pénzt, amit költök rá).
Egy Izzsel ne akarj sokáig 100-zal menni.Gondolj bele:a 30-as években tervezték oldalkocsis üzemmódra.Tehetsz rá 20-21-es lánckereket,de az egy henger/346 cm3 a nagyobb sebesség mellett nagyobb rezgéssel is megajándékoz.Szóval csak 70-80.
Típushibája akkoriban inkább volt egy Uralnak/Dnyepernek (gyújtás), vagy egy Jawanak (töltés).Viszont nincs egy ember Kárpátalján, aki a szovjet korszakban ezzel motorozott és rosszat mondana róla - az is igaz, sok összehasonlítási alapja sem volt:-).Azt mondják róla:már leszakadt a trosz, kiment egy-két szálnyik, mozog a kicsühögője, meg van hegesztve a rámája, egy rúgás, gyúl, és megyen!!!Egy kicsit úgy vagyunk a mai világban, hogy olyan elvárásokat fogalmazunk meg egy régi strapagéppel, mint egy
modern motorral szemben.Az Izs motorokat egy elterjedt mondás tette margóra Magyarisztánban: megy Izs, meg nem Izs.Amiket leharcolva leraktak, majd papa halála után elővettek kiszáradt szimmeringekkel, eltömődött karbival, kopott alkatrészekkel, stb.Fel szoktam hívni a szaktársak figyelmét, hogy ebből a márkából több százezret legyártottak, Magyarországtól Románián, Szovjetunión át Mongóliáig, Kubáig használták.Nálunk nincs csak becsülete, ebben a kategóriában a Pannónia hódít.
Szóval:18/19-es lánckereket fel, tank, benzincsap, karbi kitisztít, vagy csere!Ellenőrizd az összes vill. csavarkötést, húzd újra, tisztítsd meg!Mennie kell!Ha továbbra is visszabeszél, gyújtásellenőrzés, vagy motorrevízió...Ha szerencséd van, pár rúgás, gyújtás, rúgás...és csodát hallasz,mert elkezd OROSZUL ÉNEKELNI!
Egy élmény vele motorozni pár órát.Erős, karakteres, masszív.Férfias, markáns.Aki meglát, irigyel téged, hidd el, én tudom.Tetszik mindenkinek.Akinek nem, az nem jó ember.Ne riasszon el, ha egy két olajcseppet elhullajt.Azok csak örömkönnyek.
Túl sok Izsevszkit kidobáltak már, én négyet visszahoztam a halál sötét, mindent felőrlő markából.
De hát ilyen buta az ember, ha szerelmes...:-)
Hibalista
- A következőkben kiderül, miért nem töltöm ki ezt a rovatot.
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelő - Holló Zoli (Maci)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1972 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (0) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |