Vörös dögös
Szöveges ítélet
Vegyes érzelmek kavarognak bennem, de inkább a szeretem felé hajlok. Ne menjünk ennyire a dolgok elejébe. Kezdjük az elején:
2005-ben megláttam az utcán egy gyönyörű sárga 650-es Hyosungot. Egy autóban ültem, és ez a sárga szörny, durrogva, hörögve előzött ki minket. Ez nem kehes köhécselés volt, hanem a V2-esek jellemző hátborzongató durrogása, dorombolása. Leesett az állam, lassan kicsorgott a számból a nyálam, és tudtam, nekem kell egy ilyen!
Akkoriban egy 1997-es Suzuki GSX-r 250-et használtam. Szerettem azt a gépet, a maga nemében nagyon jó kis masina, de sajnos agyon volt már kopva, ette az olajat.
Utána néztem a neten a sárga szörnynek, és rá is találtam az akkor még fiatal (azóta megboldogult) importőr cégre. Pár nap múlva már el is adtam a Suzuki-t, és az Üllői úton be toppantam a Hyosung szalonba. Soha nem volt új motorom, csak használt. Az új motornak meg eleve van egy plusz varázsa. Az illat, a patika megjelenés + az eladó szövege. Ehhez még hozzá jön a "nekem kell egy ilyen" hozzáállásom. Magába szippantott a varázs, és pár nap múlva már gurultam is ki a piros paripámmal! :-) Mivel csak egy pohárkányi benzint rakott a sóher kereskedő a gépbe, ezért azonnal a benzinkútra mentem, hogy megitassam a jószágot.
Nagyon óvatosan járattam be a motort. 100%-osan betartottam a szervízkönyv és a márkaszerviz ajánlásait. A kötelező szervizeken meg is lettem dicsérve, hiszen ennek a finom bejáratásnak látható eredménye volt, egyes márkatársak "bejáratós de gumit füstölök", illetve "üveghangig gyilkolom az első 100km-en" gépéhez képest.
Megalakult a hyosung klub időközben. Ebben a nagyon jó baráti társaságban piszok jól éreztem magam. Ekkor még a márkaszerviz is nagyon segítőkész volt. Voltak találkozók, közös gurulások, aktív fórumélet.
Közben eltelt 1 év, és nekem az aksit ki kellett cserélnem. Kínai akkumulátor volt benne, amihez ha hozzáteszem a Hyosung gyenge töltését, akkor nem is lehet csodálkozni eme röpke 1 éves időtartamon. Volt 1-2 dolog ami már akkor sem tetszett. 2005-ben miért szerelnek karbival és kézi szívatóval egy sportmotort? Ez okozott egy kis kényelmetlenséget, de 1 idő után összeszoktunk.
160km-re akkor lakhelyemtől kezdtem el építkezni. A legtöbbször a motort használtam a futkosásra. Ha dugóba keveredtem, már bántam hogy nem naked bike-ot vettem. Az előnytelen testtartás miatt nagy terhelés van a csuklókon. A kuplung kar nagyon kemény, városban totyogásnál sokszor fájt a kezem. De ez az én hülyeségem, miért nem választottam másmilyen kivitelt vásárlásnál? :-) Autó pályán már elemében érezte magát, a 200km/h sebesség feletti utazás nem probléma.
Márkatársak panaszkodtak a hátsó fékre, de nekem ezzel nem volt gondom. Talán azért sem, mert a V2-es pazar motorfékét, és természetesen az első féket részesítettem előnyben. A hátsó fékhez jó ha hetente egyszer hozzányúltam. Ez biztonságtechnikailag is jó döntés, a hátsó fék veszélyes lehet! Állítólag egyes márkatársaknál teljesen szétesett a hátsó fék, vagy bemaródott a hátsó tárcsa már az első néhány 100 km-en.
A kötelező szervizeken a szerelők cseréltek pár dolgot, ha a gyártó erre megkérte őket. Így cserélve lett a plexi egy teljesen más fajta, minőségibb darabra, illetve a hengerfej is (állítólag volt valami gyári hiba velük). Szóval a márkaszerviz nem vacakolt, megcsinált mindent.
Idővel egyre több hibáról számoltak be a klubtársak, ami végül ahhoz vezetett, hogy a klub és a márkaszerviz közötti viszony véglegesen elmérgesedett.
Nekem a következő dolgokkal volt gondom:
- 1 évet kibíró akkumulátor, kicsit puha, nyúlós fékek (ajánlás volt a fékcsövek cseréje, ami megoldja ezt a problémát).
- Indításnál volt néha olyan durranás, ami miatt még a szar is kiugrott belőlem ijedtében.
- A felniket nagyon nehéz tisztítani, a felülete rücskös, megtapad benne a mocsok.
- A motor nekem évekig állt a házban (bent természetesen a nappaliban, majd később az egyik nem használt szobában letakarva). Soha senki nem nyúlt hozzá, és mégis magától elpattant az egyik burkolati elem. :-(
- A motor vibrációja miatt előfordult a burkolati csavarok eltűnése.
- sokáig állt a motor és a dupla Mikuni karbi eldugult. Ezt alaposan kitisztítottam, karbik szinkronizálását elvégeztem. Ezután időnként mindig beindítottam a gépet, és nem volt gond.
- A benzincsap gumi membránja megdöglött az ácsorgásban. Kb 5 évig nem volt használva a masina, szóval nem csoda hogy pár dolog kifingott. Amúgy az alkatrészt fillérekért vettem meg a volt márkakereskedőtől, aki ki is postázta.
- Egyik kora reggel vizes füvön, illetve sáros úton mentem keresztül, majd álmos fejjel (nem gondolkodva) az első kanyarban döntöttem a gépet. Ennek csúszás lett az eredménye. Cserélnem kellett az indexburát, kuplungkart, kuplung pedált. Bementem a volt szervizbe, ahol fillérekért (fele, vagy harmad annyiért amennyibe Suzuki SV alkatrész került volna) cserélték a törött cuccokat. Ráadásul megvárhattam a javítást, mert a kedvemért félretették az aktuális munkákat.
- Időszakos karbantartások alkalmával cserélve lett rajta minden ami szükséges, még akkor is, amikor csak állt letakarva.
- Az árát kevésbé tartja, mint egy ugyanilyen állapotú és idős Suzuki SV.
- A jó minőségű olajat szereti, nem az olcsó szarokat. Rossz olajjal ragadhat a váltó üzem melegen.
2013-ban kezdtem el újra használni a masinát. Még most is közel úgy néz ki, ahogy a szalonból kikerült. Semmilyen átalakítást nem végeztem rajta. Eredeti kipufogó, eredeti fényezés, stb. Még most is mosolyt csal az arcomra, ha mehetek vele. Érdemes megnézni a mellékelt fényképet, ez pár napja készült, a motor 9ik évében. Tudom nem sok a 7400 megtett km-er, de ez a sok-sok ácsorgással töltött évek miatt van. Ekkor 2013-ban csináltattam meg a műszakit. Kecskeméten az Aprilia szervízban intézték a műszaki vizsgát. Miután elkészültek, elém toltak egy hatalmas számlát. Kiderült, egy 30E Ft-os alkatrészt is ki akartak számlázni, ami nem került beépítésre, csak a munkalapon rajta felejtették. Kellemetlen egy szituáció volt, aminek a végén a bocsánatkérés elmaradt! Tévedni mindenki tévedhet, ezzel nincs is gond, de az ügyféllel bánjanak már tisztességesen! Többet nem is mentem hozzájuk.
Úgy gondolom használtan az első generációból csak akkor vegyen valaki, ha nincs ellenére egy kis szerelgetés, bütykölés. A későbbi 650-esek már injektorosok, és rengeteg gyengeséget kijavítottak a koreai mérnökök. A 250-es változatok meg egyenesen tuti választás!
Összegzés: A 2005-ös első kiadású GT650R -nek még voltak gyengeségei, de egyik sem olyan mértékű, amit egy mezei szerelő ne tudna orvosolni! Az alkatrész árak barátságosak.
Hibalista
- Összesen 1db benzincsap romlott el, semmi más. 2szer kellett cserélnem indexbúrát, de azt azért, mert eltörött. Illetve a váltókart, az is akkor sérült meg, amikor sáros gumi miatt elcsúsztam. Az akkumulátort is kellett cserélnem. Talán a gyenge töltés miatt hamarabb döglött meg, de ennyi belefér.
Ide hordtam szervizbe
Eleinte a Hyosung márkaszervizbe hordtam, majd magam vettem kezelésbe a gépet.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Itt most csak önmagamat tudom értékelni, mert kb. 7 éve csak én javítom a paripát.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 7400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | GSX-R | Következő motorja? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |