Ütős Husángom
Szöveges ítélet
Egy éve került hozzám a motor akkor volt 1éves,és a vásárlást megelőző napon kapta meg a 10000km-es olajcserét+a kötelező szervízt,mivel az importőr 2év garanciát vállal rá.Sokfelől tájékozódtam előzőleg(többek közt a Népítéletről),mivel nem volt ismerős a márka.Abban bizonyos voltam,hogy a 350-es Jawa után nem szeretnék gyors iramban meghalni,emiatt nem lehet túl nagy ugrás, sem a lóerő,sem a végsebesség terén.A járulékos költségek sem voltak mellékesek,így esett a választásom,egy 250-es aránylag új motorra aminek a típusa volt már csak kérdéses.Szigorúan a tények (műszaki paraméterek)ismeretében hasonlítgattam össze a Honda CBF250,YamahaYBR250,és a Hyosung GTR250-et,és minden paraméterében jobb volt mint a másik 2.Címszavakban:300-as dupla tárcsa 2 dugattyús fékkel elől,tárcsa hátul2 dugattyús fékkel(a másikak elől szimpla tárcsa, hátul dob),fordított teleszkóp,2henger,DOHC motor,a végsebesség még a gyári megadott szerint is 155km/h,150es hátsógumi,30paci,és 22Nm-es nyomaték,valamint a V2-es hengerelrendezés miatt pörgetni sem muszály.Ezután kerestem olyanokat akik tapasztalati tudással is rendelkeztek a megbízhatóság,fenntartási költségek,stb.terén nem csupán hallomásból szidták a számukra ismeretlen, név alapján kínainak tűnő márkát.Meg is találtam az ország(legalábbis szerintem)legsegítőkészebb márkaklubját,ahol készséggel meséltek a motorról osztották meg a tapasztalataikat,és nem csak a pozítív,hanem az esetleges negatív dolgokat is elmondták.Mivel kinézetre előtte is nagyon bejött gondoltam belevágok.Azóta is örülök neki,hogy megtettem!!Az eltelt 12000km-en(és az előző tulaj szerint előtte sem)az égvilágon semmi baj nem volt vele,a kötelező szervízeken kívül,ami aránylag olcsón megúszható egyébként.A motorozási élményben minden téren felnő a nagyobb társakhoz,mélyről húz mint a vízhordólány,nem kell pörgetni(nyugis típus vagyok)és bátran lehet akár 4000alatt is forgatni a főtengelyt anélkül,hogy köhögne a motor.A teljes végsebességet nem próbáltam még,173-at biztosan megy,de a kétszemélyes használatban is gond nélkül tudja a 130-140-es utazót.Egyszer az élmény kedvéért a párommal a hátam mögött(125kg együtt kb)155-el is mentem,de akkor is csak a saját jólfelfogott érdekemben nem húztam neki még(megállás után így is kaptam),egyébként ment volna fürgébben is.Mivel nem teljesen gyári a motor,eredeti állapotban valszínűleg nem megy ennyire( kipufogó lett lecserélve,és a karbifúvókákat cserélte ki Kanyar mester).A fogyasztása amióta megvan 3,3l/100km,de jórészt ketten túrázgatunk vele a párommal,és itt a Bakonyban azért dombot is kell mászni időnként.A megbízhatóságát,és a kényelmet jól példázza,hogy volt amikor 2nap alatt 1600km-t mentem vele,de semmi felkészítés nem előzte meg,és igazán nem is voltam se fáradt,se elgémberedett,és a víbrációt sem éreztem a kezemben túlságosan a leszállás után.A Mátészalka-Szentgotthárd távolságot(kb700km)2,97l/100km-es fogyasztással tette meg a moci az „egy tank benzinnel” fogyasztásiverseny alkalmából,és abszolút egyenrangú volt minden szempontból a velem egy bolyban haladó Suzuki,Honda,BMW,és egyéb motorokkal(a pilótáik mondjuk nagyon profik voltak hozzám képest),a fogyasztás terén pedig jócskán verte is azokat…Az első szakasz után kezdték igazán tépni a gázt miután 2,5literes átlagot produkáltam az első 230km-en..A hasonló 250-es motorokat mondjuk nagyon hiányoltam,talán a tulajok nem éreztek a mociban akkora erőt,hogy elhagyják a várost?!
Az utas helye nem kimondottan kényelmes a magasan a vezető mögött elhelyezett utasülés,és a szintén magasan lévő utaslábtartók miatt,de azért nem lehetetlen egy délután 500km-t ücsörögni (próbáltam),mégha az már a hülyeséggel határos is…Mivel csomagtartó is van a gépen(feláras persze),így dobozolható,aminek neki is lehet dőlni,és némi túlélőfelszerelést is bepakolhat az ember,ha több napra készül.A fékek még a teljesen felmálházott(2 ember+tanktáska+42l-es doboz+rákötözve sátor) jármű esetén is kiválóan teszik a dolgukat,lévén a 650-es verzió is ugyanezzel van szerelve,és ha ott elég ,akkor ennél nem lehet semmi gond.Az utazás megkezdése(elindulás)után a szélsőséges eseteket kivéve mindenhol elég az 5-ös fokozat,a városon kívül 150-nél,és lakott területre beérkezéskor az 50nél is.Nem rángat,nem kéri a fordulatot,amint kiértünk csak szép óvatos gázhúzás,és gyorsul(gat)ameddig szeretnénk.Persze ha azt szeretjük akkor elég széles a használható fordulatszámtartomány,dinamikusabb gyorsulásokkor egészen 11-12ezerig pörgethetjük(6000-nél 5.-be 90-el megy).A fordulékonyságra sem lehet panasz,lehet dönteni bátran,stabil mint az infláció,csak egy jó gumi(vagyis 2)kell rá.A hozzáértők szerint a gyári Shinko nem valami jó,de nekem eddig nem volt semmi bajom vele,attól eltekintve,hogy nagy fordulaton hirtelen visszaengedett gáz hatására(elég erős rajt a motorfék) könnyen befirkál a hátulja némi ijedséget okozva.Nálam 17500km-t ment el a hátsó,aztán cseréltem Heidenaura(25000huf/szett),az első még az eredeti,de mihelyt lesz emelőm lecserélem azt is,bár a minta még nem olyan vészes rajta.Mostanában lesz aktuális a lánccsere,22000km-t bírt,és már látszanak rajta a nem egyenletes nyúlás jelei,ez kb 20-25ezres lesz.Az egyetlen,és legnagyobb baj a mocival,hogy ritka mint a fehér holló(nagyképűen azt is mondhatnám:exluzív),emiatt se a Louis,sem az egyéb kereskedők kínálatában nem tudok semmit úgy keresni,mintha lenne egy japó belpiacos 72-73-as gyártási évű, ritka Kawám.Valamelyest zavar a lekínaizás is,bár menet közben még a nagyobb motorokról is érdeklődve nézegetnek,jóval többet mutat mint a valós hengerűrtartalma,a csajok meg egyszerűen imádják…A kipufogó hangjára bekapcsolódó autókriasztók tulajdonosai már kevésbé:)A lámpában kell még rendet rakni mert a projektoros 55w-os halogén igencsak gyengécske az esti tempós haladáshoz,de mihelyt felbukkan egy tőkeerős befektető,ez is meg fog változni.A legnagyobb baj,hogy kétféle(H1,H3)izzó van benn,emiatt kell egy játszótárs akivel 2autós szettet elosztunk egymás között.Aki motorvásárláson töri a fejét annak jó szívvel ajánlom,ennyi pénzért(nemhogy jobbat) ilyent sehol nem kap,a többi modern(nem a 19éves 4hengeresre gondolok) 250-es csak futármotor emellett.Egyáltalán nem érzem,hogy kicsi lenne,persze ez azért attól is függ,ki mikor érzi úgy,hogy már"kinőtte" a mocit.Én úgy vagyok vele,amíg még nem tudom 100%át a motor tudásának kihasználni,addig nagyarcúság erre hivatkozva venni egy nagyobbat.Ha megnézitek azokat a japán profikkal készült videokat,és utánozni is tudjátok,akkor lehet továbblépni(félreértés ne essék a motorjaink azt is tudnák,egy igazán hozzáértő kezében!).Sokan persze ha már egyenesen tudnak menni,akkor elkezdik kevesellni a motorerőt.A 250R még sohasem tűnt gyengének alattam,pedg jórészt 2személlyel közlekedek,igaz nem GSX-R-en szocializálódtam...Amikor volt az 1tank benzinnel,magam is elcsodálkoztam mennyivel gyorsabban mentek a velem lévő terepmotorosok,csupán amiatt,hogy ugyanazt a kanyart nagyobb sebességgel be tudták venni(a nagyobb tudásuk miatt),pedig egyenesben otthagytam őket mint kutya a sz...át.Mégis csak kapaszkodtam utánuk 700km-en át.
A márka igazán nem azt az elismerést kapja a sok elégedett tulaj ellenére sem amit a minősége,műszaki paraméterei stb.alapján érdemelne.Ez főként az importőr hibája…Még az idei év elején is a 2005ös MZ kupában indulást propagálta a honlaján a 250-es GT-tulajoknak.A márka elismertsége egy motorosnak sokkal fontosabb mint más jármű esetén,hiszen öleljük a mocit menet közben,minden rezzenését érezzük,és szinte személyesen bántásnak vesszük ha valaki leszólja.Amennyiben én lennék az importőr,kihasználnám a kisKawa nagy reklámkampányát is és megmutatnám,hogy egy jóval olcsóbb motor minden gond nélkül felveszi vele a harcot,és nem kellene szégyenkeznie!Erről egyébkén személyesen is meg vagyok győződve…Ezt a piaci szegmenst(250cm3,váltós) amennyiben a potenciális vásárlók széles körében a motor tényleges tudása,minősége,paraméterei ismertté válnának,egészen egyszerűen letarolná!Más 250-es motorok max. parkolói kanyargásokra,pizzás kifutómotornak alkalmasak,senkinek eszébe nem jut,hogy többszáz kilométeres(esetleg több napos,és emiatt felmálházott,és 2személlyel történő) túrákra menjenek vele.Mintha benne lenne a gépkönyvében,hogy "max olyan messze menj vele ahonnan haza tudod tolni".
Egyszóval,ha jót akarsz vegyél egy Hyosungot!!
Ha igazán jót akarsz:)
Hibalista
- El nem romlott,de a hátsó fékbetét cserés,különben megeszi a tárcsát a sok hőelvezető fémösszetevő miatt,ami a pályázáskor jó mert gyorsabban hűl,de utcára felesleges,és húzásnyomokat csinál a féktárcsára.A kilométeróra nyomógombjai kesztyűben nehezen kezelhetőek.
Ide hordtam szervizbe
See&See kft,közismert nevén Kanyar mester,volt Csepelművek területén van az üzlet.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 9970 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
