Tényleg jó.
Szöveges ítélet
Az ember nehezen választ a kismillió motortípus közül és tájékozódik, azt mondják, ha az ember a szerelőre hallgat, akkor nem fog venni semmilyen motort. De kivételesen ezt a szerelőm ajánlotta, azzal kezdte, hogy ha nem akarok sokat költeni egy használt, széthajtott endurora akkor inkább próbáljak ki egy ilyet, mert higgyem el tetszeni fog és még megbízható is. Így is tettem, kipróbáltam és tényleg egy nagyon meg voltam elégedve a tapasztaltakkal.
A motor korrektül össze van rakva, nem az a hanyag kínai minőség, nem recseg-ropog, az idomok jó anyagból vannak, a kapcsolók a markolatok mind-mind jó tapintású, japán motoros érzést keltenek. A szerelő szerint ebben a típusban egy picit módosított Suzuki licensz blokk van, a módosítás abban merül ki, hogy a főtengely és a vezérműtengely golyóscsapágyazású. Éppen ezért van egy különösebb hangja a motornak, nem rossz hang inkább furcsa.
Menet közben is jól teljesít, a futóműve zseniális, köszönhetően a hatalmas első villának, a hátulja talán lehetne egy picit keményebb. A fékek határozottan fognak elöl kétdugattyús féknyereg dolgozik, hátul dobfék, ehhez a teljesítményhez teljesen elegendő. És itt a teljesítmény rész talán az egyetlen pont, amit kicsit kevésnek érzek, bár hozzá kell tenni ez egy 125ös(!) ehhez képest igazán kellemeseket utazom vele. A normál utazó sebessége, amit tartósan is tartani tud, az 70-80 közé esik egy személlyel (a végsebesség 90-95, de ekkor már nagyon sokat forog hallani, hogy nem egészséges számára) két személlyel 60-70re esik vissza bár ilyenkor a mi esetünkben 130kg-ot kell mozgatnia. A fogyasztás 3-3,5 liter körül mozog, bár ha sok az emelkedő, akkor belemehet a 4l-be is. Egy teli tankkal 170-180km-t megy el, a tartalék kb. 3km-re elég érdemes rá odafigyelni! Olajat nem fogyaszt egyáltalán.
A motort igazából elenyésző részben használom amire kitalálták, túrázni járok vele naponta 200-300km-eket megyek vele. Egyhuzamban 100km-t lehet rajta kényelmesen utazni ezután a motor és méginkább a motoros is pihenőt igényel, kényelmes a testtartás, de a letagadhatatlan 1 hengeres rezonancia miatt alaposan elzsibbad rajta az ember, de hát nem erre találták ki nem lehet hibáztatni érte. Terepadottságai egyeznek egy hasonló kategóriás enduroéval, jó hogy nyomatékos, de nem lehet annyira menni vele mint egy kétüteművel. A futómű itt is zseniálisan teljesít, de a nagyobb bukkanókon beleér a hátsó gumi pereme a kipufogódobba, ez egy egyszerű alátéttel orvosolható.
Amit még érdemes megtenni:
- A karburátort beállíttatni, igazából ez volt az egyetlen konkrét baja a motornak annyira „bejáratós” a gyári beállítás, hogy 2x is utána kellett állíttassak, amire sikerült eltalálni a megfelelő állapotot.
- A két ezüstszínű ovális idom első felfüggesztésénél egy kis csillapítóanyaggal betekerni a rudat amire rácsúszik, mert magasabb fordulaton berezonál és szörnyű hangot ad (erre a célra a textilszalag tökéletes megoldás)
- Valószínűleg ki fogok próbálni egy eggyel nagyobb első fogaskereket, hogy ne forogjon annyit, szerintem érdemes, ha valaki hasonló célra használja.
- Ill. kellene rá egy picit hangosabb kipufogó, mert nagyon halk és az autósok nem figyelnek fel rá.
Köszönöm, hogy elolvasta az irományomat, remélem segítettem a döntésében.
Hibalista
- Karburátor állítás
Ide hordtam szervizbe
Csiki-Bege Autoplaza
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |