Szép motor,gyermekbetegségekkel
Szöveges ítélet
Újságban láttam meg a motort,egy piros Gtr-t teszteltek,és egész jó véleménnyel voltak róla..Nagyon megtetszett,és mivel akkoriban az Sv-k használtan nagyon drágák voltak,beleugrottam egy használt 2005-ös kék,ezüstvázas N-esbe.Sportkipufogóval és dobozrendszerrel vettem,utóbbit eladtam róla.Ami feltünt az átnézéskor,hogy a fékbetétek 9000 km-nél már kukák voltak,így annak cseréjével kezdtem.Amit borzasztónak találtam az a kormány.Úgy hajlik mint a női Csepel bicikliken,ezt Etz-re cseréltem.Mint később kiderült-a szervízkönyvbe elfelejtették beírni- ez a motor is átesett már a szelepleszakadás miatti henger javításon,és már a pótlevegő visszavezetés is le lett blindelve.A motor óriásiakat durrogott motorféken,átfuvókázás után ez elmaradt,és a gép is jobb lett.
Nagyon tetszett az előző motoromhoz képest a váz merevsége,és az első fordított telók keménysége.Mivel nem vagyok egy Rossi,nem állítgattam a telót,nekem megfelelt a gyári beállítás,soha nem ütött fel vagy ült be túlzottan fékezéskor.Az első fék érdekes volt.Jól fogott az új betétekkel,de nem volt érezhető a fékkaron a nyomáspont.Mindig nyúlósnak éreztem,mintha dagadna a fékcső,vagy elmelegedne a fékfolyadék,ami persze nem igen fordulhatott elő,hiszen nem pályáztam vele,így nem volt kitéve extrém terhelésnek.Egyszerűen ilyen volt és kész,állítólag a későbbi évjáratokon ezt már kijavították.A hátsó fék szóra sem érdemes,bár nem nagyon használtam,szerintem csak dísznek jó.(Vagy olyan keveset használtam,hogy nem kopott be?)Egyszer fogott,amikor menet közben beragadt (akkor még azt hittem egyedi dolog,de olvastam hogy másoknál is előfordult) szétszedés,munkahenger megjáratás után megjavult,eladásig nem fordult többé elő.A kuplungom keményen járt,olyan volt mintha rágna a bowden,pedig ha kiakasztottam és csak a bowdent mozgattam símán járt,szerencsére sose szakadt el.A váltó kemény volt,bár pontos,de az üres megtalálása jó meleg motornál néha nem volt egyszerű.
Amit borzasztóan utáltam,az a szerintem szép kerekek tisztítása.A felni felülete nem síma és a küllők "U" profil alakúak,ezeket belül tisztántartani elég macerás.A világítás is kritikán alúli,amit nem értek,mert ugyanaz a 60/55-ös H4-es izzó van benne mint a legtöbb "traktorlámpáson".A motorral megjártam Horvátországot és Brnot is,soha nem romlott el semmi,és nem hagyott cserben,de őszinte leszek,egy kicsit mindig bennem volt a félsz,hogy valami elromlik.Talán ezért is adtam el,és vettem egy jóval idősebb sv650-t.
Azt hiszem az eladással is szerencsém volt,hétfőn délben felraktam a netre,kedden felhívtak,és szombaton már el is vitte az új tulaj!
Egyszer voltam a Spirronál,velem rendesek voltak,bár sok rosszat hallottam Róluk.Nagyon sokan Őket teszik felelőssé a márka alacsony népszerűségéért,de tegyük hozzá a motorok meghibásodásáért nem Ők valamint a rossz díler-és szervízhálózat a felelős.A javítások mínősége és az alkatrész utánpótlás persze már más kérdés.
Nagyon tetszik a motor,nagyon szerettem, és bár remélem az új tulajnak örömet okoz,én örülök,hogy lecseréltem.
Hibalista
- Egy eldőlésnél a kuplungkar és a lábtartó eltört.A kar filléres dolog viszont a lábtartó rendkívül drága,ezt acélból legyártattam egy ezresért!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |