A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Hyosung » Gv 250 2006 (250)

Gv 250 2006 (250) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható vas, ami után mindig megfordulok, ha leparkolom

Szöveges ítélet

Mindig is vonzottak a motorok gyerekkorom óta, azon belül is leginkább a szép, rotyogós cruiserek. Úgy hozta az élet, hogy külföldön telepedtem le, mediterrán országban, ahol az év 365 napján lehet motorozni, ezért nem volt kérdés, hogy egy motor lesz a mindennapi közlekedésem eszköze (Magyarországon is volt már több motorom, többek közt két Simson, egy Cagiva és egy Kymco 150 köbcentis robogó). Viszonylag fiatal, mindenképp 2000 utáni motort akartam, és anyagi megkötéseim miatt a 250 köbcenti körüli motorok között tallóztam. Régóta szemeztem a Hyosung GV250-el, sokat olvastam a cég történetéről és a motorok értékeléséről, szerencsére ebben az országban, ahol élek, viszonylag népszerű márka a Hyosung, így jutottam hozzá egy 2003-as gyártású Aquilához 2013-ban, amit szerencsére az előző tulaj csak vasárnapi motornak használt, vigyázott rá.

Másfél év alatt 15000 km-t tettem bele, ebben benne volt egy 3 napos, 1000 km-es Szicíliai túra is, ez a mindennapos közlekedési eszközöm.
Abszolút pozitívumként tapasztaltam, hogy ezalatt az idő alatt a kopó-fogyó alkatrészeken kívül csupán egy benzinszint-mérőt kellett benne cserélni, elhanyagolható összegért. Tudtam, hogy jó megbízhatósági mutatóval bírnak a GV250-ek, de erre még én sem számítottam.

A motorja szerintem szuper. Az enyém még a karbis kivitel, kb. 28 LE-vel. Jól megy a kis szaros. Kb. 3000-es fordulattól érzi jól magát, 6000-nél hirtelen meglódul, és 165 kilós létére szépen húz, de az enyémet nem érdemes 9000 fölé pörgetni, afölött már nem megy jobban. Mindig ügyeltem rá, hogy 5000 km-enként megkapja a friss olajat, szűrőt. Ezen nem spórolok, meghálálja. Olajból egy grammot nem eszik még így 34000 km után se, az 5000 km-es olajcsere periódus alatt nem kellett utántöltenem egyszer se.

A fogyasztása 4 liter körül volt, de mivel a kipufogóból el lett távolítva a hangtompító/fojtás, így nagyobb karbi fúvókákat is kívánt (eBayről rendeltem), így a fogyasztás már felment 4 liter fölé. De nem érdekelt pár deci különbség, a jobb hang és talán kicsivel jobb teljesítmény kárpótol ezért. A legnagyobb sebesség 120 km/h körül volt, amivel mentem, de a 100-as tempó kényelmesen tartható hosszú távon is, ekkor 7000 körül forog a motor. Nem is érdemes jobban nyomni neki, mert szélvédelme amúgy is csak kb. annyi van, mintha egy cirokseprűn ülnék, fárasztó sokáig nekifeszülni a szélnek.

Kényelem: magas gyerek vagyok (186 cm), de az üléspozíció, a lábtartók helye, a kormány szöge nekem tökéletes. Egy nap alatt 450 km volt a legtöbb, amit megtettem vele, azért fájt a seggem és a derekam a végére (de melyik motoron ne fájna), de másnap új erővel tudtam nekivágni egy majdnem ugyanekkora távnak.

Gyengeségként három dolgot tudnék felhozni: az egyik a szerintem gyengécske első fék. Fog az, ha meghúzza a kart az ember rendesen, de lehetne kicsit haparósabb. A másik a kicsit nyers váltó, melynek mozgatásához néha egy kicsit több erő kell. Az üreset ritkán tudom elsőre megtalálni.
A harmadik dolog a gyenge első lámpa. A későbbi típusoknál más a lámpatest, azokon már lehet, hogy jobban világítanak.

Összegzés:
Egy abszolút kellemes csalódás, egy megbízható társ gyönyörű formába öntve, sok krómmal. Jó munkát csináltak a koreaiak, de sokat köszönhetnek a japánoknak. Mindenkinek bátran tudom ajánlani ezt a típust.
A japán gyártók kínálatából eltűntek ezek a kis köbcentis cruiserek, ezért csak talán két vetélytársa maradt, a Kymco Venox 250 és a Keeway Cruiser 250 (bár az minőségben nem tudom, hogy felveszi-e a versenyt).
Az viszont sajnálom, hogy a Hyosung nem tartja fontosnak az ABS-t, még a nagyobb modelleknél sem. Így lépéshátrányba kerül(het) a konkurenciával szemben, és olyan vevőket veszít(het), akik számára fontos a biztonság akár felárért is.

Hibalista

- Benzinszint-mérő

Ide hordtam szervizbe

Hyosung szervíz

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 19000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? People 150 Következő motorja? Valami cruiser
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyosung

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.