Kedves dömper, ami még anyagból van
Szöveges ítélet
Anno az egyik első vásárló voltam Nyíregyházán, aki Hyosungot vett. Semmit sem tudtam a márkáról szinte, de volt egy jó kis csapat ami felkarolta akkoriban, az importőr nagyon rendes volt velem (és még sokakkal), és rendes mai napig, tudom hallottam másképp is, de sok esetben hozzáállás kérdése. Én még a sokat szidott Semivel is kijöttem, talán azért mert nem magas C -ről indítottam egy beszélgetést. De ettől függetletnül nem zárom ki hogy sokaknak probléma fordult elő az importőrrel, vagy egyes alkalmazottaival.
Nem tanulómotornak vettem a gépet, volt már erősebb motorom is régebben, de megfogott a design, a V2 és természetesen az ára.
Gyakorlatilag elmondhatom, komolyabb gondom nem volt a motorral, egy két apró tréfán kívül, mindig mindenhonnan hazahozott (egy kinyiffant akksi meg nem a motor hibája). Megjárt a gép egész komoly távokat is problémamentesen, megbízhatóan. Mivel szinte az elejétől figyelemmel kísérem a márka hazánkbeli útját, elég sok emberrel találkoztam, beszéltem akinek vagy Hyosungja van, vagy véleménye van a motorról. A típushibákat nem részletezném, (higgyétek el, sokkal nagyobb nevű márkáknál is előfordulnak, meglepően nagy számban néha, a Hyosungnál szerencsére általában megnyugtatóan orvosolva vannak a gondok), de elég negatív véleményt hallottam már a motorról olyanoktól, akik nem is látták még élőben. Amikor megjelent a márka, természetesen bizalmatlanság fogadta, sok kételkedő ember elég zagyva dolgokat írt le. Olvastam egy szerző tollából két cikket, amiben két tökéletesen ellenkező dolgot írt, ugyanarról a motorról. Érdekes. Nem tudják még hová tenni egy kicsit az emberek, félnek is tőle, a vásárlók egy része az "ismeretlenségtől" és a fórumokban olvasható negatív kritikáktól tart, a más márkát forgalmazóknak meg úgy hiányzott egy olcsó és jó motor mint "üvegesnek a hanyatt esés".
Természetesen, a GT650R sem problémamentes, ahogy más márkák más típusai sem. Csak a személyes tapasztalatokra építve nekem főleg a fék, a világítás és egyes kopó alkatrészek túl hamar elöregedése miatt voltak vele problémáim. Ellenben, talán életem egyik legkezelhetőbb, és legnyugodtabb és kiegyensúlyozottabb motorja volt, apró kompromisszumokkal. Az hogy egy-két dolog nem olyan finom és vaj puha, mint a nagy múltú márkáknál, az engem nem zavart, sőt, kifejezetten szerettem a váltóját, mert elég egyértelművé teszi a kapcsolást, és üreset sem találtam mint nem egy "finom" váltóban. A futóműve egyszerűen bolond biztos, nem lehet kihozni a sodrából, bár a gumi cseréje után érezhetően más lett, nagyon sokat változtat a motor karakterisztikáján a gyári gumi után bármely másik. A fék az utcára bőven elég, viszont kicsit nyúlós gyári állapotban, ha valakinek komolyabb kell akkor fémfékcső vagy betétcsere, esetleg egyszerre mindkettő. A blokk, minden tartományban kiszámíthatóan tol, ha kell ugrani is tud, de nem fog igazán meglepni egy ijedős újoncot sem. Döbbenetesen könnyen motorozható a bőséges nyomaték miatt, a pilóta sok aláváltási hibáját egyszerűen észre sem veszi a V2 ereje miatt. Nekem a túrázás miatt a sarokpont a világítás, az egyszerűen kritikán aluli, a projektoros izzók a burkolt modelleken egyszerűen nem adnak annyi fényt, hogy éjjel "biztonságosan" motorozhass. Xenon szettel orvosolható a dolog, de ezt egyszerűen nem értem a gyár részéről, hogy hogyan lehetett ennyire elrontani egy elég fontos részt. Talán a műszerfal egy érdekesség még, néha napsütésben nehezen leolvasható, de ez igazán nem zavar, menet közben inkább az utat szoktam nézni :) A szürke felnit nagyon görcsös dolog takarítani, de nagyon szépen mutat vele a 2005-ös modell.
Ami miatt ezt ilyen részletesen leírtam, az inkább egy általános döbbenet a motorosok egy része miatt. Egyesek szidnak egy számukra teljesen ismeretlen gépet, amit jó esetben egyszer ha láttak közelről. Másrészt, a Hyosung tulajdonosok közül is sokan szidják a motort, és közben olyan állapotban mennek be vele a szervizbe, hogy legszívesebben pofán vágnám őket. Láttam olyan motort, amit behoztak 1000-es szervízre (kb. 3e km-nél), hogy a gép mindkét oldala totál karcos a borulásoktól, a kipufogócső szinte végig lila úgy ütve-verve volt, és volt képe azt mondani a tulajnak, hogy ez egy szar, mert zörög a blokk.... A Motorrevü tesztjében sikerült kihagyni az előírt olajcserét (ha jól emléxem talán két egymás utánit), és közvetlen utánna leírják, hogy akad a váltó ha egyesbe akarja tenni... No comment. Nálunk a helyi szervizben a srác nagyon rendes és rugalmas, de voltam már úgy bent, hogy majdnem én küldtem el a tisztelt tulajdonost a fenébe, hogy moderálja magát. Láttam olyan GT650 -est, ami úgy nézett ki mintha szántásban mentek volna vele 500 km-t, és ott is durrogott a tulaj, hogy megnyúlt a lánc, ami egyébként szvsz nem hogy láncspray-t de még olajat sem látott mióta elvitte a szalonból. No az ilyen tulajokat tudnám megrugdosni. Amúgy meg a gép is úgy áll sokakhoz, ahogy ők hozzá, és ez teljesen márka független. Tisztelet azoknak a tulajdonosoknak, akik valóban odafigyelnek a technikára, és szeretve vigyázzák a gépüket.
Hibalista
- Hátsó hengerfej, garanciális csere azonnal szó nélkül.
Ide hordtam szervizbe
Spirro, Budapest
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
MAD Motorszervíz, Nyíregyháza
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 13900 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |