Katasztrófa
Szöveges ítélet
Nos, én a jogsimat csináltam ezen. Nem kell megijedni, láttam már motort, meg aztán elég objektív lesz, amit írok. Szóval, gondoltam itt az ideje megcsinálni a jogsit, bár ennek ellenére városban még sokáig ötvenesekkel jártam a papírmunka miatt. Nem volt vészes, minimál óraszámmal, hibapont nélkül le is vizsgáztam, de közben a sárga mocinak minden részét megutáltam. És, mielőtt valaki azt gondolná, hogy mivel oktatómoci, mindene szét van gyepálva, annak mondom, hogy ezer km sem volt benne, én voltam az első próbálkozó rajta. Nem mondhatnám, hogy jól indult a dolog, sehogy sem indult, az önindító alig forgatott, állítólag ez többnapos állás után normális. Szerintem nem, de mielőtt elmaradt volna a vezetés, kerestem egy vastagabb drótot, és bikáztam. A melegedés kb. tíz perc nyáron, előtte használhatalan. Az injektor és a szivatókar együtt számomra meglepő volt, de arra nem is hallgatott, ha nem vártam meg a tíz percet, gázadásra leállt, de még a rutinpályásra is. Másik gond, hogy ugyan kicsi sárga emberek gyártják, de a motor sárga ugyan, de nagy. Én 173cm vagyok, ez inkább koreai méret, ezért nem is vennék ilyet, de a lábam nem ért le róla, ha rendesen meg akartam állni, akkor azt járdaszegély mellett kellett. A kormányt persze csak úgy értem el, ha azon támaszkodtam, így oktatás közben, ha nem volt menetszél, fél óra múlva jött a napokig tartó derékfájás. Van aki szerint csajozós motor, bár, hogy az említettet hová lehet rakni rajta, azt nem találtam. A hébliket sem az én kezemhez mérték, nem lehetett elérni őket. Bár, ha jó lenne, akkor ezeken tudnék módosítani, de nem érné meg.
Na most jön az objektív rész.
Reggel, 10°C-ben is képes volt laza ötvenes tempóban túlmelegedni, csörögni, bár valószínű, hogy nem tajgáról importált 76 oktános benzint töltöttek bele. Ekkor elkezde a motorolajat habosan kiköpködni.
Indítás 10°C-től 35°C-ig csak kínlódás sok köszörüléssel, mindig meg kellett várni a tíz perc melegedést.
Az első féktárcsa már ezer km-rel is messze cserehatár után volt, leginkább ráspoly méretű bordákkal, bár a fékre nem volt panaszom, hacsak ne az, hogy nagyon korán fogott, nem lehetett rendesen húzni a kart.
Ha csak meglátta a fékkar a kesztyűmet, az első teleszkóp lekoppant. A hátsóval nem volt ilyen gondom, azon semmilyen rugózást soha nem láttam, a hátsó fékkel igazán csak blokkolni lehetett.
Ha indexeltem, azt csak nagyon gondos technikával lehetett kikapcsolni, a visszajelző persze soha nem működött. Gariban cserélték többször az indexkapcsolót, azok sem voltak jobbak, bár azóta sem láttam igazán rendesen működő nyomkodva kikapcsolós megoldást.
Az összes műanyag alkatrész zörgött, a csavarok potyogtak, sietnem kellett a vizsgával, mielőtt elfogy alólam.
A kuplungbowden elkezdett elszakadni, szintén még ezer km előtt.
A két vonal között megfordulni csak ütközésig fordított kormánnyal tudtam.
A kb. 150 kilós súlyához képest nehéz volt vele mozogni, az ennél pár kilóval nehezebb burkolt Pannóniám hozzá képest gyerekmotor.
Pár csepp eső után nem volt alapjárat.
A motor alatt mindig volt valamilyen friss tócsa, bár igazából nem érdekelt.
Amúgy a motorja a szabálytalan alapjárattól eltekintve szép hangon, szépen járt, volt rendes nyomatéka, kb 3000RPM...8000RPM tartományban egyenletesen húzott. Alapvetően a motor volt a legjobb része, bár azok alapján, amiket a többiről hallottam, valószínű hogy én fogtam ki a selejtes darabot.
Hibalista
- A motor működött, azon kívül minden.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
