A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Hyosung » Gv 250 2006 (250)

Gv 250 2006 (250) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jót, jó áron (a sztori folytatódik)

Szöveges ítélet

2007. februárjában vettem, életem első motorja volt. A józan megfontolás alapján döntöttem mellette: 29 LE kezdőmotornak elég, minden elérhető forrás szerint nagyon megbízható, egyszerű a szerkezete és a hasonló technikai paraméterű motorok között a legolcsóbb. (Én akciósan vettem 900.000-ért, ugyanakkor a Suzuki legkisebb V2-es choppere a VL 1,3 millióba fáj újonnan, de még az egy hengeres GZ250 is 950.000 Ft. A többi japán gyár nem gyárt ilyen lökettérfogatú kis cirkálót. A kínaiakról később még szólok.)
Az első benyomásaim nagyon jók voltak. Én GZ-n tanultam vezetni, azt minden tekintetben verte, leszámítva az ülés kényelmét, abban a GZ jobb volt. A Hyosungok váltója állítólag csontosabb, mint a japán modelleké, én ezt nem tapasztaltam, miután összekopott, tökéletesen és vajpuhán működött, és ha az ember béna volt, álló helyzetben is ki lehetett kattogtatni üresbe.
A motorja hengerenként 4 szelepes, lég-olaj hűtéses, viszonylag egyszerű konstrukció, kenőanyag kell neki és akkor semmi baja nincs. Azt viszont gyakran, ötezer kilométerenként kell cserélni (nem egészen 10.000 Ft olajszűrő cserével és átvizsgálással). A teljesítménye elég ahhoz, hogy chopperesen mozgassa a megtankolva 180-190 kilós motort, persze nem egy powercruiser. A bejáratást óvatosan csináltam, állítólag ezt meghálálja. A blokk elég pörgős, eredetileg sport célra fejlesztették ki, ennek ellenére nem kell eszetlenül forgatni az elinduláshoz, nem hajlamos rángatásra, csak 2500 alatt jön ki a sodrából. Néha úgy éreztem, főleg autópályán, hogy jó lenne egy hatodik fokozat. Száztízzel órákig lehetett vele utazni. A gyertyacsere kissé macerás, mert az első hengernél a hűtőt kell félretolni, a hátsónál meg a tankot leszerelni. Hang alapján mindenkit meglepett, hogy csak 250-es. A fogyasztása is elviselhető, a tank 14 literes, ezzel minden gond nélkül lehet menni 400 km-t vegyes üzemben. Túrán én csak minden második tankolásnál álltam be a kúthoz.
Az üléshelyzet megfelelő, minden kézre áll. 180 cm magas vagyok, nekem olyan 150 kilométerig volt kényelmes, és kis lelkierővel kibírtam 260-280 km-t rajta egyvégtében, de akkor már nagyon jól esett megállni. Nagyon mélyen van a nyereg, így tökéletes a biztonságérzet hölgyeknek is. A hátsó ülés állítólag jó, senki nem ütötte a hátamat 10 kilométer után, hogy álljak meg.
A futómű természetesen raklap egyszerű, de jól végzi a dolgát, csak nemzetünk fővárosában értem el egyszer, hogy felüssön. Hátul a rugó-előfeszítettséget lehet állítani 5 fokozatban. Én csak 3-4-5-ben használtam. Ha leányzó ült mögöttem, az nem okozott gondot, de két férfi már sok neki, azt már komolyan megérzi. Meg hülyén is néztünk ki. A fékek is jók, az első tárcsa hajlamos a nyikorgásra kis sebességeknél, ezt féktisztítóval lehetett időlegesen kiküszöbölni. Hátul dobfék van, alapállapotban lassításra jó, de be lehet állítani úgy, hogy kis nyomásra is blokkolja a hátsó kereket.
Mintegy 10.000 km-t mentem vele, ezalatt semmi baja nem volt, egyedül a benzinszintjelző volt az, amely csak kikapcsolt világításnál volt hajlandó normális értéket mutatni. Ezt onnantól csinálta, hogy megkínáltam egy mágneses tanktáskával a motort, nem tudom, hogy volt-e összefüggés a kettő között, nagyon nem is foglalkoztatott. Sajnos szeptemberben volt vele egy balesetem, (egy autó erősebb volt), és a motor váza is megsérült, így nem lesz több túránk együtt.
A legtöbb ismerősöm azzal fárasztott, hogy nem érdemes koreai motort venni, mert sehol nincsenek a japánokhoz képest, ugyanakkor egyikük sem próbált soha koreai motort. Szerintem ideje lenne elfelejteni az előítéleteket a Hyosunggal kapcsolatban. Az utóbbi években a japánok az európai megalománia miatt nagyrészt kivonultak a 250-es chopper szegmensből, ők pedig előálltak valamivel, ami a legjobb a jelenleg kapható kínálatban, és ami fontosabb: a legjobb áron. (A kínaiakról csak annyit, hogy nagyon jókat mulatok, amikor valaki megy egy robogóval 2000 km-t, aztán üdvözült hangnemben beírja ide, hogy milyen megbízható, vagy esetleg nyilvánvalóan ugyanaz a személy ír három népítéletet, hogy a márka átlaga feljöjjön négyesre. Ugyanakkor a forgalmazók is elismerik, hogy bizony nekik kell még tíz év. Addigra ők is alázni fognak.)
Nem minden piac akkora sznob, mit az európai. Például az ausztrál sem, ahol megbecsülik a típust. Aki csak legyint, hogy oké, de „sornégyesezresben” hol vannak, nos 2008-ra ígérik a literes V2-est. Eleinte a KIA-t is kiröhögték, és most meg kell nézni a Cee’d-ről mit ír a Totalcar.

Újra száll a sasmadár!

Nos, nem hittem, hogy folytatódik a történet, de aztán mégis. Tavaly ősszel sok vonalon tájékozódtam, hogy hogyan lehetne megjavítani a motort, (még Csepelre is elvittem) de a végén vázcseréig jutottunk, meg riogattak a bürokráciával is, szóval inkább vettem egy belpiacos Hondát (amit nem bántam meg, de ez másik sztori).
Apám benne volt ezekben, együtt húzkodtuk a vasat, vezetett, mert utánfutóval nincs sok gyakorlatom, ilyenek. Akkor még nem mondott semmit, bár ha nem a motorra koncentrálok, talán elárulhatta volna a szemében felbukkanó őrült fény. Ezután alkatrésznek árultam, de ez egy chopper, nem nagyon törik a tulajok, amúgy meg megbízható, így nem tolongtak érte. Ezen a ponton érezhette úgy apám, hogy már a kótyavetye szintjén vagyunk, szóval megkérdezte, hogy ha lebonyolítja a javítást, neki adom-e. Hát perszehogy.
Felhajtott egy olyan műhelyt, ahol veterán motorokat (is) restaurálnak. A javítást fotókkal dokumentálták, így figyelemmel lehetett kísérni, ahogy kerékre állt a gép. A vázat kijavították, a futóművet belőtték, a tank horpadásait eltüntették, lefényezték az egészet, mindent összevetve elég nagy munka volt, annak ellenére, hogy motorikusan nem lett baja. Már júliusban kész lett volna, ha a szükséges gyári alkatrészek is olyan flottul megjöttek volna, mint ahogy a műhely dolgozott. Amikor először megláttam, optikuson kezdtem gondolkodni. Az egyetlen szépséghiba egy horpadás a kipufogón, ez még a jövő feldata, de lesz új dob is. A kis Hyosung simán átment a műszakin, forgalomba is helyezték. 1000 kilométer után kérték, hogy vigyük vissza némi utánállításra. Ennyit még nem tudtunk beletenni, én csak 100-at töltöttem rajta, hogy összevessem az emlékeimmel, de minden a helyén van, minden szuperál. Hiába, ő volt az első, és az első feledhetetlen. Amilyen grafomán vagyok, még hallotok róla.

Hibalista

- Benzinszintjelző óra csak kikapcsolt lámpánál mutatott valós értéket.

Ide hordtam szervizbe

Hyo szerviz, Dunaújváros.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kanyar mester, Csepel. Nem rajta múlt, hogy nem javíttattam meg.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9800
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? Honda VRX400
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyosung

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.