Farkas, bárány-nagyapó bőrében
Szöveges ítélet
Harminc év punnyadás után leptem meg magam 50. születésnapomra. Első (és egyetlen) eddigi motorom egy Simson Star volt, de 1976-ban ellopták Kápolnán a benzinkút mellől. Ha valaki tud róla, szóljon, rendszáma LZ 09-37 volt. Az Aquilát egy véletlenül kezembe kerülő motoros újságban láttam meg és első látásra beleszerettem. Egy évig rágódtam rajta és fűztem a páromat, míg végre megvettem. Előtte órákat vettem vezetésből, nehogy egyből pofára essek vele. Óvatosan használtam az elején, élveztem, hogy mindenki megnézi szép vonalait. Aztán bejáratás után odahúztam neki és rájöttem, hogy egy állat bújik meg nagyfater bőrében. 160-nál csak a szél tépi le a fejemet, még menne, pedig plexit is tetettem rá. Főleg városban használom, elbrummogok az autósorok között, jobbra-balra köszöngetve, az autóval háromnegyed órás utat 20 perc alatt megteszem. Novemberben le akartam állítani, de nem bírtam ki, még januárban is használtam. 182 cm-hez kényelmes a magassága, minden áttekinthető rajta, talán a digitális "műszerfal" helyett analóg órák még dögösebbek lennének. Feleségem nem szereti, mert keskeny a hátsó ülése és nyomja a lábtartó. Ha szabálytalankodok, csipkedi az oldalamat, valami jó utas-kapaszkodó kellene rá.
Azóta eltelt pár év, még mindig sokan megnézik. Városba jó, de hosszabb utakon feltöri a fenekem az elsőre kényelmes ülés
Hibalista
- Mindkét visszapillantó még az elején elszállt (műanyag ház szállításnál repedhetett) garanciában cserélték. A kilométerszámláló leállt 3700-nál, az egész műszert garanciában kicserélték. Kormánytartó két csavart a 4000-es szervíznél automatikusan hatlap fejűre cserélték, rövidre rá az egész kormány fel-le lötyögni kezdett, garanciában az egész kormányt kicserélték. A motor indítása estleges lett 7000 körül, az indítógomb környéke és a kuplungkarnál lévő kapcsoló tisztítása után megoldódott. 15000 körül egyre nehezebben indult, véletlenül kiderült, hogy nincs töltés, generátor-csere. Vizsgánál első gumicsere, majd durva defekt miatt hátsó gumicsere. Most már nyiszorog, 25000-nél szíjcsere lesz, meg gyújtásbeállítás.
Ide hordtam szervizbe
Schmidt Úr Dunaharasztinál. Az interneten olvastam a GV650-esek visszahívásáról, amikor érdeklődtem náluk nem tudtak róla. Egy évvel a visszahívási akció után hívtak fel, hogy valami csere miatt menjek be hozzájuk.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Spirro az Üllői úton. Azonnal, szakszerűen dolgoznak, elégedett vagyok velük.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |