A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Hyosung » Gt 250 Naked 2006 (250)

Gt 250 Naked 2006 (250) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Előjáték

Szöveges ítélet

Először is, ez egy tipikus kezdőmotor, a legtöbb használója nem nagyon rendelkezik nagymotoros tapasztalattal, így ítéletei(n)k ezzel a tényezővel diszkontálhatók. Nekem is csak robogóm volt előtte.
Másodszor, ez egy kettőötvenes masina, és az, hogy ehhez képest tényleg sokat tud, esetleg mégis kevés lehet, ha minden máshoz hasonlítjuk.
Harmadszor, nem szabad hinni annak, aki kevés kilométer után itélkezik. Én 5000 után sem érzem magam jól az itélkező bőrében, cserében megigérem, hogy ha változást tapasztalok a leírtakhoz képest, visszajövök.

Néhány év robogózás után vettem magamnak, és nem hallgattam azokra, akik szerint legalább hatszázas motort kell venni. Nem állítom, hogy egy év alatt teljesen kinőttem, kimotoroztam volna, de már kacsingatok felfelé és ez azért intő jel.

A motort Spirroéknál vettem, az utolsó karburátoros "túltárolt" darabok közül való. Számos "apróság" nem volt beállítva rajta, amiből arra következtetek, hogy csak úgy kicsomagolták, odatolták aztán elvették a pénzt és isten veled. Otthon kellett fényszórót állítani, keréknyomást állítani, meghúzni ezt-azt. Nem örültem. Az ezres szervíz sem volt nagyobb öröm, még kapnak egy esélyt, aztán ha nem javul a hozzáállás, megyek máshova.

Sokan dicsérik a motort, ezek az érvek hatottak meg engem is annakidején, ide inkább azt az egy-két apróságot írom, ami beárnyékolja a boldogságot. Az apró részletek kidolgozottlanságait nem is hozom fel, szerintem ez bőven belefér. A műszaki tartalom bőven ellensúlyozza a kevésbé szép varratokat, meg az olcsóbb műanyagokat. Mondom, a motor jó, aki dícséri igazat mond, de ha szükséged van árnyékokra is egy napsütötte, vidám képen:

A váltó végül is nem rossz, mostanra még javult is a kezdeti csiszolatlansága, de az üressel azért akadnak gondjaim. Ha akarom, nem találom, ha viszont nem kellene, egyes és kettes között időnként csak beugrik. Nem életveszélyes, inkább csak ciki néha.

5500-6500 között van egy jelentős horpadás a nyomatékgörbén, és ez az ami a mindennapokban nekem leginkább fáj. Az ember azért választ v2-est, mert az általános vélekedés szerint alul és középen is nyomatékos a gép. Na ez itt nem egészen így van, illetve igen, leszámítva ezt a lukat. Kanyarban, vagy előzéskor, amikor fontos a gázreakció igen kellemetlen az is amikor nem történik semmi a gáztekerésre, meg az is amikor aztán hirtelen igen. 6500-8000 között viszont nagyon jól lehet motorozni, kár hogy ez nekem már pörgetés, meg az is, hogy így hajtva néha akár 3,9 litert is elkér százon. :-)

Végsebesség. Szerintem az enyém némi beállításra szorul. Az átadásról írtak fényében egyáltalán nem lepődnék meg, ha képes lenne megtáltosodni, mert jelenleg nem akar 130-nál többet menni alattam (kb 100 kg) Igazán nem is a végsebesség zavar, hanem, hogy ez azzal jár, hogy 110 felett már csak a hosszú egyenes meg a hátszél segít hozzá. Ez nem jelent nagy fejlődést a 125-ös robogómhoz képest, amely simán ment 100-at és időnként többet is. Mindezeket a számokat óra szerint érteni, tehát valójában... :-( Ha a legközelebbi szervíz nem hoz javulást, akkor sajnos meg kell nézessem valaki mással is.

Összeségében azonban szeretem a gépet, és ajánlom is (majdnem) mindenkinek, aki egy jó 250-est szeretne. Az más kérdés, hogy a kettőötvenes kategórát ajánlom-e. Amikor én vettem, ebben a kategóriában ezen a gépen kívül csak futármotorok voltak, 20-22 lóerővel, szolíd külsővel. Ehhez képest a Hyo szerintem állatul néz ki, és megy is. És az enyém nyolcszázezerből megvolt, nullkilométeresen, két év garanciával, ez pedig robogóár (igaz nem kínai). Most az injektoros egymillióba kerül, ami már a nagynevű japán gyártók áraihoz közelít, igaz azok még mindig futármotorok. Kivéve a kis ninját, de az meg 1,25M. Ennyi pénzért pedig már szét lehet nézni az ötszázasok között is. Megvenném-e mégegyszer? Ha reálisan és racionálisan nézem, az áráért nagyon jó vásárt csináltam és munkábajáráshoz (napi 100 km-t ingázom) nem kell ennél jobb. De hallott-e már valaki olyat, hogy motort kizárólag racionális érvek alapján vesz valaki?

Utóhang:

A motort végül egy év után eladtam. Szerintem én is és a vevő is jó vásárt csináltunk vele, de ehhez szerencse is kellett. Egyfelől én elég jó áron adtam egy kifogástalan állapotban levő motort, másrészt ilyen ismeretlen márkájú motort eladni elég nagy szívás. Magával a motorral a fent leírtakon kívül nem nagyon volt gondom, ha megtartottam volna az első féket upgrade-eltem volna, mert az nem volt elég jó, és beállíttattam volna a váltót is, de mindezt biztosan nem a Spirrónál csináltattam volna. Ennek a motornak a legnagyobb problémája a forgalmazója. Jó másfél éve, mikor elkezdtem nézegetni a honlapjukat még csak egy béna honlap volt. Mára nemhogy javult volna, de még le is kerültek róla dolgok, tartalom nincs, van egy 2005-ös cikk, viszont ugyanolyan csúf mint volt, az új webshop meg tök béna. Egyéb marketingtevékenység nuku, de a legmegdöbbentőbb az volt, amikor szervízre vittem a motort a vezérképviseleten csak egy szál használt hyo álldogált mindenféle más vasak között. Játszottam a gondolattal, hogy beszámíttatom esetleg egy hatötvenes aquilába az enyémet, de nem is tudtak mutatni se egyet, az enyémet meg bizományba se akarták bevenni. A szervíz meg olyan, hogy "sajnos nem tudjuk megmondani jobb lett-e, mert kinn esett az eső." Utólag elárulom, nem lett jobb, ugyanolyan lett mint volt, csak új benne az olaj. Ha valakinek a családból motor kéne, nem feltétlenül beszélném le róla, de én legközelebb akkor veszek hyo-t, ha már nem a spirro árulja.

Hibalista

- semmi. még jó!

Ide hordtam szervizbe

Spirro - nem vagyok lenyűgözve. Nálam nem is nyerhet jó osztályzatot a szervíz, ahol nem nézhetem, hogy mit csinálnak a géppel. Ez nekem azt jelenti, hogy semmit, és sajnos többször volt igazam, mint nem. Az olyan magyarázatok pedig, hogy "ez ilyen", se nem elég szakszerűek, se nem elég lelkesítőek. Kapnak még egy esélyt. Ja, és két hétre adnak időpontot aztán beszólnak, hogy 200-zal több van a kilométerszámlálóban.

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyosung

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.