Csak így tovább KOREA! :-)
Szöveges ítélet
2007.01.15.-én vettem át az új motoromat Nyíregyházán a Show Bike Kft-től.
Nekem, másokkal ellentétben, már a megjelenésekor tetszett a motor.
Nem csak az alacsony ára miatt esett rá a választás, de a végső döntésben ez mégiscsak szerepet jászott.
A motor kényelmes a pilótának, az utasnak pedig büntetés. Bár a feleségem jól bírja, rajta kívül mindenki panaszkodott az ülésre.
A futómű kiváló. Az elsó fordított teleszkóp állítható húzó, és nyomó fokozatban. Én kicsit puhábbra állítottam a kiváló minőségű magyar utak miatt.
A hátsó futóműnél csak a rugó előfeszítés állítható, ehhez még nem nyúltam.
A motor szuper! 2500-as fordulattól húz, de inkább a 3000 feletti tartományt szereti, szerintem 8000 fölé forgatni felesleges, csak ha nagyon siet az ember. Normál használatban pedig az 5-6000 bőven elég.
6. sebességben 90-es tempónál kb. 4000-et forog a motor. Kipróbáltam, 200 fölött is tud menni, de nekem nem erre kell.
A váltó nem a legpuhább, de nem is kemény. A Castrol Actevoval tényleg puhább lett. Ezt több márkatárs is ajánlotta.
Az én motorom már a módosított 2006-os változat, ezen már jobb a fék, mint az elődein. A gyári fékbetétet azért tényleg érdemes kicserélni Ferodo Platinumra, ez nem nyikorog és sokkal jobb a fékhatása. Ezt is ajánlották, és tényleg így van. Én csak akkor cseréltem, amikor a gyári elkopott.
Ez hátul a 8000-es szervíznél történt, elől pedig 11575km-nél. Az első betétek még bírták volna egy rövid ideig, de már elkezdtek nyikorogni.
A hátsó gumi jelenleg 1mm-re van a kopásjelzőtől 11900km-nél. Tavasszal csere.
Nekem az ülés alá éppen elfér az elsősegély csomag, izzó készlet, tárcsazár, láthatósági mellény, gumijavító készlet és egy gumipók.
Gyárilag 5 csomag rögzítő kampó van a motoron. Egy az utas kapaszkodóján, kettő a hátsó ülés mellett, és kettő a hátsó lábtartókon.
A motorhoz kaptam bukócsöveket. A bal oldalit sajnos sikerült letesztelni egy szerencsétlen leszállás alkalmával, amikor a hátsó ülésen lévő csomagba beleakadt a lábam. A bukócső hibátlanul ellátta feladatát, a motoron semmi sem sérült.
Az üzemanyag japán Keihin karburátorokon át jut a hengerekbe.
A fogyasztásban a rekord 3,86 liter, amit utassal, hosszú távon, és mérsékelt sebességgel(max. 100km/h) sikerült elérni.
Tudom, hogy ez elég hihetetlenül hangzik, de így volt. A maximum pedig 5,4 liter, ez sűrű városi használat mellett jön össze.
Szerelőt csak a kötelező szervízek alkalmával látott a motor, kivéve, amikor fékbetét cserére vittem.
Itt el is értem a motor egyetlen hibájához, ez pedig a sűrű szervízciklus, ami 4000km-t jelent.
A hangja csodálatos a gyári kipufogóval is, felesleges lecserélni sportdobra.
Ezen a Naked verzión analóg órák vannak, szerintem szebbek, mint a digitális órák.
Nem bántam meg, hogy ezt a motort választottam!
Van aki lenézi, és azt hiszi, hogy valami kínai gagyi, de ez nem így van, és sok embernek tetszik is.
Ha a Koreai motorgyártás így fejlődik, akkor hamarosan utólérik a japán márkák népszerűségét.
A Magyar importőr reklámozhatná egy kicsit a márkát, mert megérdemelné, és talán többet forgalmaznának belőle, ha az emberek jobban megismernék.
Hibalista
- Semmi!
Ide hordtam szervizbe
Kiss János, Nyíregyháza
Érti a dolgát, csak egy kicsit szórakozott. A szervízelés mindig jó hangulatban telik. :-)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11900 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
