Az olcsó V2-es
Szöveges ítélet
2005 őszén vettem a májusban forgalomba helyezett darabot.
Volt már benne kb 5000 km.Volt rata egy sportdob, és fém fékcső extraként(ja és kis méretű irányjelzők, amiben most tavasszal kiégett egy égő, és rendesen zsebbenyúlós lett:1600 ft.még szerencse hogy találtam).
A fém fékcsőnek köszönhetően nem érezhettem a 2005-ös tipusbetegséget(fékgyengeség).Így eléggé harapós.
A sportdob eléggé markáns hangot ad (nem szívesen állok a háta mögé, főleg a néha kivágó lángcsóvák miatt), és nem elhanyagolható telesítményt, ami 10 km/h többletet jelent végsebességre, a karburátorok áthangolása nélkül is. A V2-esekre jellemző rezonancia ebben a motorban is hangsúlyos, amit itt-ott a spoilerek gyengébb rögzítőfülei sínylenek meg, de ezek epokittal kiválóan ragaszthatóak.
A blokkból bizonyos fordulatszámon jól elkülöníthető ciripelés hallatszik, de szerintem ez is tipussajátosság, mivel egyik szervíz alkalmával se tudták igazán orvosolni.
Nagyon hiányolom róla az olajhűtőt, szerintem egy sport-túra gépen már alapvető lenne az olaj védelme, mert ez meghatározhatja a motor élettartamát.
Nyomatékossága és külleme tekintélyt parancsoló, a súlyáról nem is beszélve 200kg (ez is nagyban hozzájárulhat a kitűnő menetstabilitáshoz).
2005 telén a kéthetente esedékes motorjáratás szenvedés volt, már egy hét után se akart elindulni, csak többszöri bikázásra. Miután lemerítettem az akkut az indítózással, leszedtem a tankot, és feltöltöttem az üzemenyagszivattyút, majd bikázással beindítottam.
Nyáron nem volt vele gond 2006 telétől már előre féltem, de ősszel az Üllői úti szervízben kitünően beállították. 4 hetes állás után is (és ezt értsétek szó szerint) gombnyomásra indult.
Azóta semmi gondom nem volt a géppel, mondhatom kifogástalanul megy.
A 4000 km-es olaj és szűrőcseréket nem igazán értem. A blokkban 4000 nél még tiszta az olaj, és tapintásra is jó a viszkozítása. (szintetikus olajjal simán menne 8-9000-t.)
Emiatt eléggé megnő az üzemeltetési költsége.Azért nem mindegy milyen sűrűn töltünk bele 15000 ft-ot.
Összeségében nagyon jó az ár/érték aránya, megbízhatóságban bedig ráver 1-2 keleti vetélytársra.
Hibalista
- -kuplungbofden 1x elszakadt
- -mivel 2005-ös, cserélve lett a hengerfej és a kuplung 2006-ra.(semmi gond nem volt velük, de gariban kicserélték)
- -1x beragadt a hátsófék, és szénné égtek a betétek (gariban cserélték a betéteket)
- -Elrepedt vízpumpa
- -szűk 2 évet bírt a kínai gondozásmentes aksi
Ide hordtam szervizbe
-Szeged, Rózsa u.-i szervíz.(nagyon segítőkészek, és az üzlet sem drága, de a szervíz nem a legjobb, repedt vízpumpa csavartúlhúzás miatt )
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
-Pest Üllői úti szervíz.( jó minőségben dolgoznak, kezessé tették a motort)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |