A Tank a kicsik között
Szöveges ítélet
Hát igen, a kis tank :)
Méret:
Hatalmas motor volt, lány létemre azért elboldogultam vele. Tartottam tőle, hogy elborítom, ha megbillen, de végül nem sikerült szerencsére. Valójában senki sem hitte el hogy 125-ös gép, aki nem ismerte a Hyosung modellpalettáját. A motorostalálkozókon nagy sikere volt a fiatalabbak és az idősebbek körében egyaránt. Mindenki a másiktól várta a választ, hogy valójában mekkora is a motor. Ez a 125-ös gép a Suzuki GS500 vázával teljesen megegyező vázat kapott a Hyo gyártól, és a költséghatékonyság érdekében megkapta a nagyobb Hyosungok idomjait is, így a mérete teljesen megegyezik a GT650-el, és a GT250-el is. A blokk a 250-es blokkjával megegyező méretű lég-olaj hűtéses darab, a különbség mindössze a furatok méretében van.
Kényelem:
A motor nagyon kényelmes, bárki elfér rajta, a lábtartói magasan vannak, a dönthetőséget leghamarabb az oldaltámasz akadályozza, nem a lábtartó. A kormány szélessége, magassága nekem tökéletesen megfelelt, eleinte úgy éreztem, hogy vitorlaként vagyok kifeszitve rá (166 centi magas vagyok). Sokáig nehezen szoktam hozzá a méretéhez, egy CBR125-nél minden tekintetben kétszer nagyobb. A Honda Varadero 125-höz hasonlítható leginkább a mérete, és a súlya is. Ez a sok vas összesen 150 kilót nyom szárazon, ami valóban nem kevés, de nem is rángatja a szél :) Sokan gondolják azt, hogy lomha dög, de nem igaz, annyival nem lomhább, mint amennyivel nehezebb az átlag 125-ösöknél.
Gumik:
Súlya ellenére fordulékony, a gyári Shinko gumi profilja a legjobb hozzá, de az a gumi összetételében jóval gyengébb, mint a később felkerült Heidenau gumik. Profi tapadás, az esőben is jól tapadt, de a profilja miatt a motor még fordulékonyabb lett, a legappróbb mozdulatra is reagált. Szűk kanyarban a kormány a motor alá akart fordulni. A Shinko guminál ez nem jelentkezett. De egy kis ellentartást megér egy sokkal jobb tapadásu gumi...
A váltó:
Én szerettem, igaz nem a legrövidebb uton mozgott, és nemis volt vajpuha. Telejsen átlagosnak mondanám, és NEM csattog! A napi elsö inditás után az első egyes csattan egy nagyot, és onnantol kezdve aznap már nem. Persze béna váltás nem számit bele, akkor kiabált. Az ürest nehéz volt megtalálni, szinte képtelenség egyhelyben kuplunggal szorakozás nélkül. Menetközben úgy működik ahogy kell.
Ülések:
Nem vagyok hatalmas darab, de nem is kicsi, viszont még igyis elfért mögöttem az ülésen egy keresztben elfektetett méretes sátor, és a hátsóülés sem éppen szűkös darab, az utas böven elfér rajta. Sokan mondják hogy kényelmetlen (lévén hogy ugyan ez az ülés van 650 és 250en is egyaránt) de szerintem nem az. Csak az idom van rossz helyen kényelem szempontjábol, de maga az ülés nem kinzopad jellegü, bár kissé csuszos anyagu volt (az ülés anyaga sokszor változott)
Futómű:
Fékek:
A motor teljesitménye:
Hát igen, ez az ami gyárilag soványka. 3ezres fordulattol használható, alatta inkább menne hátrafelé mint előre. Gyári állapotában a végsebessége 105kmh volt velem, ezt 11ezer alatt teljesitette nemsokkal. Gyorsulása elfogadható volt, az átlag autokkal tartotta a tempot, de nemvolt gyorsabb. Gyári fogyasztása 2.5 liter volt átlagban. Ezután jött az ötlet, hogy piszkáljuk meg. Kapott GPR kipufogót, karbi átlett fuvokázva, első lánckerék is cserélve lett (hosszabb áttétel) csakhogy a lényegesebbeket emlitsem. Innentől kezdve a végsebessége 122kmh volt alattam, és kb 20 kiloval nehezebb ismerős alatt is, utazótempoja 95-100 körül alakult. Használható fordulatszámtartománya 5ezertől 10ezerig volt. 7500tól indult meg meglepően jobban, mint előtte, és érzésre hatalmas különbség volt a gyári teljesitményéhez képest, pedig az áttétel nem a gyorsulás javára vált. A városban az átlag autosokat lehagyta, városon kivül előzni is lehetett vele. Fogyasztása nem nött jelentősen, 3.0-3.5 liter közé esett, de legtöbbször inkább 3 körül volt. A CBRes kollégákat is tartottam vele a 35 kiló többlettsuly ellenére is.
Amik engem zavartak:
A szivatora nagyonnagyon érzékeny a motor. Ha tulhúztam, azért nem indult, ha visszatoltam azért nem... sokat kellett trükközni vele mire megtanultam, hogy szereti :) Ez főleg ősszel jelentett problémát 15 fok alatt. De legrosszabb esetben 3-4-5szöri inditásra indult. Sok állás után se volt rosszabb a helyzet, akkorse kellett sokat kinlodni vele. Melegben tökéletesen indult.
Ami még nemtetszett: az indexkapcsoló kezdett nehezebben járni az egyik oldalra. Rossz nemvolt, csak érződött rajta hogy nem tul jo minöségü alkotás az a szerkezet. És ugyanilyen volt a tompitott/helyzetjelző kapcsolo is, nehezen mozgott.
Vizuális és egyéb élmények:
Alkatrész árak:
Mire alkalmas?
folyt.köv.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
BigMotor (Csepel) - hivatalos Hyosung viszonteladó és szervíz
Az motor átadásánál körültekintőek voltak, különleges kéréseimet sikeresen teljesítették (átadásig teljes idomcserét intéztek, hogy sárga motorom lehessen). Az ezres szervizt baráti áron volt (8.000 Ft), amiben benne volt: karbiszinkron, olaj a jobbik fajtábol, és annak cseréje, plusz kuplung állitás.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Spirro Kft (Bp. Üllői u.) - kizárólagos Hyosung importőr és szervíz
A 4000, 8000, és 12000 szervízt intézték. Rugalmas hozzállás, extrák beszerelése, teljeskörű "tuningszett" összeállitása. Korrekt áron dolgoznak, és egy átlagos szerviznél átnéznek mindent (fékbetéttől kezdve fékolajon át, minden), akkor is, ha azt külön nem kérik. Tehát tuti kiderül, ha valami cserés.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |