A koreai pénz/ideg-faló borzalom
Szöveges ítélet
Életem egyik legrosszabb választása...
Egy igazi ipari hulladék volt ez a motor.
Kezdem a kevés pozitívummal. Nekem kinézetre nagyon tetszett, bárhol megálltam vele, csodálták az emberek. Hosszabb úton is nagyon kényelmes volt, legalábbis nekem mint "sofőrnek". Utasnak már kevésbé, de ez mondjuk minden Chopper/cruiserre jellemző... Egészen jól manőverezhető, meglepően nagy nyomatékú, gép. Sok motorost megleptem vele :) Nagyon jól gyorsul, van benne erő :)
Itt véget is ér a pozitívumok listája.
Kezdjük a negatív részeket, először a konstrukciós gondokkal.
Sok apróság volt bosszantó a "husángon" Nem vagyok egy apró termet, de a gyári extraként ajánlott taposólemezre képtelenség felfektetni a lábamat normálisan. Messze van az üléstől, és a dőlésszöge is rossz. Így gyakorlatilag csak a taposólemez hátsó peremén tartottam a lában, mint ha csak egy sima lábtartó lenne ott.
A gyári plexi gyakorlatilag az esztétikai szempontokat leszámítva semmit sem ér. 140-150 körül masszívan kapaszkodni kell a motorba, ha rajta akarsz maradni. A brutális szélzajról nem is beszélve.
Nekem nagy problémám volt, hogy az ormótlan kipufogónak köszönhetően nem lehet normális méretű oldaltáskát felrakni a motorra, mert a jobb oldalnon egy nagyon táska rálóg a kipufogóra.
Most jöjjön a szarabb része:
Az alkatrészek többnyire kurva drágák, és nagyon sok nincs az országban, tehát 2-3 hetet kell várni, mire kintről megrendelik.
Részben ennek köszönhetően több időt töltött szervízben a motor, mint amennyit alattam.
Néhány hiba, amit produkált:
A legkeményebb hiba ami előjött, ( és ez szériahiba!!!! Visszahívás is volt miatta,csak a forgalmazó b*szott rá...) a hátsó hengerben szelepszár szakadás. Ezt én benyaltam. 170 rudiba fájt, mivel dugattyút is kellett cserélni.
Az üzemanyag szintjelzőt 3x kellett cserélnem.
A hátsó kerék tengely elgörbült, anélkül, hogy bármi nagy ütést, vagy terhelést kapott volna.... 3 hét volt, mire megérkezett a tengely...
Az első kihajtó tárcsát tartó csavar letekeredett menet közben, aminek hatására az autópálya közepén megszűnt a kihajtás... A csavarra is 2 hetet vártam.
Az első gyújtótrafó is beszart egyszer, ami megint csúnya lóvé volt.
A sok apró baromságot már nem is mondom.......
Összegezve ilyen trágya motort életemben nem láttam még. Nem véletlen, hogy egy chopper/cruiser kategóriába eső, 2005-2006 os motorhoz ennyiért hozzá lehet jutni. Nekem a javítási költségek közel 300.000-re rúgtak a 4 év alatt.
Ezek után, ha bárki kérdez róla, sikítva beszélem le ilyen motor vásárlásáról.
Az csak egy apróság még, hogy ha valakit zavar,hogy lenézi a többi motoros, akkor megintcsak ne vegyen ilyet. Ma már értem, miért nézik ezt le a motorosok. Mert ez nem motor, hanem egy nagy talicska gané...
Hibalista
- Gyújtótrafó, kihajtótárcsa csavarja leesett, sebességmérő, üzemanyagszint jeladó, lengéscsillapító tömítés, hátsó keréktengely, hátsó féknyereg, fékmunkahenger, hátsó henger szelepszakadás, és még sok apróság....
Ide hordtam szervizbe
Kanyar Mester
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Diósdon Hegedűs Peti
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | St 1100 x |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |