Harci mén
Szöveges ítélet
Cross felszereltséggel kezdtem 2006-ban. Már jelentős cross rutinnal.
Ydt 125 - Honda XR400 - Honda 230 CRF.
Sok erdei és pálya csibészség után. Azért ez az erő meghökkentett. Először megtanultam tisztelni, majd megtanultam kezelni, majd megtanultam uralni. Máig többet tud a gép mint én, pedig nincs olyan terep ahol nem megyek el,( homok,sár,víz,mélyszántás,szikla,guruló kövek,hó,jég,avar) hadd maradjak szerény és ezt hadd ne bizonygassam. Nem tudom kihasználni a képességeit. Túl óvatos vagyok. Az életem legszebb kalandjainak egy részét köszönhetem ennek a gépnek. Terepen igazi harci gép. Akiknek terepen kölcsönadtam 2 perc alatt visszaadták, közölve, hogy nem akarnak megdögleni. MINDENEN KERESZTÜLMEGY. Jó a súlya, bármikor rakosgatom kézzel is, kihúzom mindenhonnan, teherautóra is könnyen feltolom. Irtózatos emelkedőn van annyi problémám, hogy könnyen felveszi az orrát az összes fokozatban, ezért csípővel nyomni kell lefelé a kormányt. Ez egy kicsit nehéz, de megoldható.
Nyári kánikulában álló helyben le kell állítani. Akkor sok hőt termel és nem tudja hűteni, amúgy nincs gond vele, megérdemel ennyi figyelmességet. Emiatt nem való rá nagyobb hűtő. Összességében terepen, cross pályán ember legyen a talpán aki eléri a végét vagy már kevés neki. Szerintem a hazai motoros társadalom cca 95 %-ának ez a fajta 63 LE nem való, túl sok. Meg nem akarok senkit megbántani, de apróbb termetűeknek sem. Próbáltam hangtompítani az erdő miatt, de nem sikerült.
2010-től váltás. Supermoto kerekek - aszfalt. Na ezt is meg kellett tanulni megint - finom kéz a kuplungon főleg körforgalomban vagy esőben. Áthangoltam a rugót. Beleraktunk egy nagy akksit. Azóta bármikor állás után is pöccre indul töltő nélkül. Egyébként kb 20 másodperc feltenni a töltőre. Hátra kisebb fogaskerekeket tettem. Utazó vég jobb, motor alapjáraton suhan (80-100), kezelhetőbb. Vége 130, de nem szabad huzamosan, nem arra való. Fogyasztás alacsony. Birodalmi élmény 50 km-es sugarú kőrben motorozni vele. Napi 100 km Ok. Több már kényelmetlen tud lenni. Városban, rövidebb úton olyan kb, hogy ahova nézek ott termek jellegű. Úgy kilép, mintha seggbe rúgtak volna utassal is. 2 éve ketten motorozunk vele a párommal. 180 cm magas. Szereti, pedig azt hittem kényelmetlen hátul. Pedig régen az FJR-el nyomtuk, az kényelmesebb volt, de már nem akarunk messzire menni motorral, így ez jobban kiszolgál, nem vágyunk másra. A párom élvezi, hogy a kávézó teraszán mindenki nézi amikor érkezünk, meg amikor indulunk. Azért valamiért nézegeti mindenki, motoros-nem motoros. Nekem csak egy nagy láncfűrész, de az embereket lenyűgözi. :-). Az 1 hengeres zsibbasztás csak hosszú távú motorozásnál jelentkezik - 100 km fölött - de akkor a vezetőnek is. Ott pihenni kell.
Szerintem jó gép. Jó konstrukció. Időtállónak is tűnik. Sehol egy csepp olaj. Semmi probléma. Nagyon megszerettem. Az alkatrészre picit várni kell, mert nem tömegtermék, de mindíg jó áron van minden. Szerencsére, vagy mert vigyáztam rá csak teló szimmeringet, relét, olajat, szűrőt, burkolatot cseréltem csak rajta. Ja meg a lánc-fogaskerék szett, de az az én ötletem volt.
Jó szívvel ajánlom azoknak, akik tudják kezelni az erőt. :-)
Hibalista
- bal teleszkóp szimmering gyűrű
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | FJR | Következő motorja? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |